Tja. Tencent-oppkjøpet kom rimelig ovveraskende på meg.
Dune-ip også, men det er vel kanskje lenge siden.
Tja. Tencent-oppkjøpet kom rimelig ovveraskende på meg.
Dune-ip også, men det er vel kanskje lenge siden.
Eller at kursen er -20% av Tencent…
Ja. Det også. Funcom overrasker stadig
Det er nok Malmberg sin exit og salg (halvparten av beholdning) som tynger kursen. Markedet tror nok i tillegg, i likhet med Redeye, at det blir lenge til MC og Dune release.
Det er heller ingen publisher spill av betydning som kommer i 2020…
Fast det var väl ägarna som överraskade?
Jeg kan garantere at det blir mye syting fra spillere hvis funcom velger å ta betalt for dette Så lenge inntektene blir bra er uansett dette noe aksjonærene kan leve med
Spillere syter alltid. Er kvaliteten høy så kan det forsvare at de tar seg betalt.
Dette er det jeg hadde håpet Funcom ville gjøre med MC, men tror faktisk de går for full launch.
Tencent er vel og bra, men eierne lager ikke spill som selger, og spill er det Funcom lever av. Så når Funcom kommer med noe som enten selger bra ala mounts eller stor update på nyåret til CE, eller ett spill som ser ut til å kunne selge bra i MC så kommer kjøperne og forventningene.
Det snakkes og diskuteres, antas, vris og vendes på osv osv, det er vel og bra for diskusjonens skyld, men jeg gjentar igjen, Funcom har en storlanseringer bak seg, som ble en giga suksess. Den ble selve definisjonen på Funcom 2.0. Nå forventes det mye de neste årene, og Funcom har alle forutsetninger for å lykkes. At ikke mer er bakt inn i kursen er jo helt fantastisk, og med ett rasshøl fra Bergen som har klart egenhendig å opprettholde Funcoms gamle rykte om å være ett klovneselskap i ett investeringsøyemed, topper det hele på en god måte. Men, igjen, massene venter på neste hypetrain og det er neste stortittel. Er Funcom Vanilla Ice eller Eminem?
Tviler. Leverer Funcom sorcery har de levert på hele opprinnelige road-map og kan fint ta betalt for nytt map.
Hvis det er nytt kart de kommer med håper jeg de ikke tar betalt, det gir enormt med goodwill. Og de tjener gode penger på DLC allerede.
Spillere kommer garantert til å klage hvis de tar betalt for ny map. Det spillerene husker er at alle features skal være gratis
Men om det är tillräckligt bra så kommer man att vilja spela. Och betala en slant för det. Att en del klagar – låt dem.
Man kan si mye om CE, ingen tvil om at starten var ganske dårlig. Bugs, elendighet. Men grunntanken var alltid av kvalitet. I etterkant har det kommet mye bra ting og mye har vært gratis. For min egen del elsker jeg spillet, men det kan jo skyldes en gammel svakhet for naturen der og Conan generelt. Tror en del av massen vil bruke mye på spill de liker og man kan ikke forvente at alle rundt i verden er like gjerrige som Nordmenn
Nordmenn er visstnok best i alt, men vi skjønner tydeligvis ikke alt
Bara och erkänna att Rui och co har misslyckats kapitalt med att förklara sin vision med Funcom.
Ett skitbolag som Starbreeze har samma BV som Funcom nu.
Ser flera svenska gaming bolag som är kaxiga och som vill visa framfart och med en fin förvärvsagenda. Företagspresentationer, visioner osv i Toadman , Zordix, THQ, Stillfront m.m… men Funcom sitter där tysta och litar på att marknaden ska inse potentialen.
De är dags att Funcom vaknar ur sin bubbla och börja bli transparenta. Ge marknaden ett fucking skäl till att vilja investera i Funcom och inte i dessa andra bolag med STORA VISIONER.
Toadman, Stillfront m.fl. har jo levert tall som matcher kursutviklingen? Stillfront som har gått til 342kr fra 50kr har nå P/E på 30. Det eneste Funcom trenger å levere er gode tall, så kommer kursen, akkurat nå er P/E på Funcom 156 iflg borsdata.se
P/E är nog ganska crappy att titta på ett tillväxt och visions bolag med en vision och framtid. De tror jag du med inser. Både Toadman Zordix och THQ har skyhöga P/E tal. De jag menar är att investerare ska köpa i Funcom för det som händer om 1,2 och 5 år framöver. De är DÄR Funcom måste kunna förmedla budskapet och de är något som de inte gör idag och något som ovanstående bolag är duktiga på.
Blandet Toadman sammen med en annen.
Kanskje bare konklusjonen er at Stillfront er selskapet å satse på? Høy vekst og leverer allerede varene?
Funcom så kjempebra ut i 2018 når jeg hadde andre forventninger til framtiden.
Jeg blir også superoptimist i det øyeblikket Mutant Chronicles ser bra ut.
Kan du gi noen konkrete eksempler på hva de andre presenterer som Funcom ikke gjør?
Når det gjelder Starbreeze så flyter nok de på at de har hatt større suksesser enn Funcom. Sikkert en del som tror de skal kunne gjenta suksessen. Så har de akkurat nå flere spillere enn Funcom. For eksempel har Payday 2 i snitt 27,639.9 siste 30 dager mens Conan Exiles har 5,788.2.
Jeg sier ingenting om hva som er riktig prising av Starbreeze da De har helt klart sine utfordringer.