Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Funcom-tradere når de har fått 0,5 % gevinst

11 Likes

Etter ei uke med stigning, jevnt og trutt er det vel ikke så ille med en dag med litt ned. :slightly_smiling_face:

Det går nok videre opp utover senvintern og våren frem mot CU. At kursen skal reflektere rapportene har jeg slutta å håpe på, men kan jo være det omsider endres med dekningen vi har fått og nytt fond på vei inn da :crossed_fingers:

4 Likes

bilde

7 Likes

Når og eventuelt hvordan får vi bekreftet at det er Core Ny Teknik som har handlet ~600k aksjer?

De har vel selv uttalt at de har handlet THQ og PDX. Men enn så lenge går det ikke frem hvilke andre posisjoner de har tatt (https://www.morningstar.se/Funds/Quicktake/Overview.aspx?perfid=0P0001FLH9&programid=)

Flaggegrensen er på 3 prosent i Nederland, så de må evt. handle ytterligere 1,7 millioner aksjer før de må flagge. Til sammenligning har Robur Ny Teknik 7,4 millioner aksjer (9,6 prosent).

1 Like

De har ikke bekreftet PDX, kun THQ og et annet selskap.

De bekreftet tidligere i uken på twitter at de kommer til å offentligjør eierskap etterhvert på hjemesiden til fondet når de har fått kjøpt seg inn i de selskapene de ønsker å være i.

4 Likes

Enda en hyggelig trigger å se frem til, da :wink:

Smått imponerende at de har fått ~11.400 eiere (Avanza) siden de gikk live for bare et par uker siden (6500 første tre døgn).

5 Likes

Mener å ha lest sted at de skulle oppdatere porteføljen den første i hver måned, så om de er ferdigkjøpt ser jeg for meg at det kommer på nettsiden 1. mars kanskje?

2 Likes

nei, de var tydelige at de ikke ville oppdatere i starten før de hadde kjøpt seg opp i flere selskaper.

Samme med verdi av fondet kom heller ikke så lenge de var i en vekstfase. Dette er det de svarte på twitter denne uken.

2 Likes

Derav “om de er ferdigkjøpt”

2 Likes

Er snart nede å hilser på 13 tallet igjen :roll_eyes:

Sparegrisen sa vel at vi skulle teste 13.50 for støtte på sma50 om jeg ikke husker feil, så får vi håpe at Funcom ikke plutselig leverer dårlige tall og fremtidsutsikter :see_no_evil::crazy_face:

1 Like

Så så, aksjekurser går ikke rett opp - selv ikke Funcom som er grovt underpriset, og i alle fall ikke på Hubba Bubba-volum.

Kanskje rett under? Time vil shåvv

image

Kan vi ikke ta strekene i TA-tråden.

Så snart du slutter å bare skrive “TA funker ikke” i TA-tråden så

4 Likes

Er det du fabler om? Siste jeg skrev der var at streker og kursutvikling som sådan kan ha-, eller har begrenset informasjonsverdi hvis volumet er lik 0. Volum er en TA-variabel like god som noen.

3 Likes

Ordrebok før sluttauksjon i går:

Og i dag:

odybde2

Det er en del fundamentale forhold som har sett dagens lys i dag, så ikke rart :crazy_face:

Hvilke?

Ellers er det gameplay veldig, veldig snart:

5 Likes