Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

REeye med spådom.

image

8 Likes

Jeg heier fra sidelinjen, ligger syk med influensa på Ustaoset

4 Likes

Gikk 98k aksjer, 11.30 kurs 15,11

7 Likes

Er det den jækla “trumpmuren” som stenger for 15/16 tallet :grin:

Er det noen som har en formening om det er nok triggere i 2019 til å holde kursen oppe (hvor vi er nå) til vi når 2020? Mange Funcom-aksjonærer har kort attention span.

Ja, det har nok både jeg og mange andre en formening om.

Siden jeg tolker spørsmålet ditt som “bør jeg selge alt jeg har nå for å kjøpe igjen billigere senere?” så vil jeg vel heller si at alle bør ta ansvar for egne investeringer :slight_smile:

Det er selvsagt usikkerhet rundt kursen på både kort og lang sikt, og utviklingen på kort og lang sikt styres ikke av de samme faktorene. Du spør i realiteten om det innen kort tid vil skje nok positivt til at kursoppgangen i det siste ikke får en rekyl, samtidig som det på lengre sikt (10+ måneder) ikke skjer nok negativt, og skjer nok positivt, både i verdensøkonomien og med Funcom spesifikt til at ikke kursen faller under dagens nivå.

Så svaret blir fort at … ja, det har vi en formening om, og posisjonerer oss deretter :slight_smile:

Noen ser selvsagt for seg at kursen går opp en god del til, og skal så selge, for så å forsøke å fange ett fall senere. Mye kortsiktig trading selvsagt.

3 Likes

Alltid like gøy å se en kjøps/salgsratio på 83/17 men tilnærmet null bevegelse i kursen >_>

Ett spørsmål man må stille seg er hvor mye man tror fondet som kjøper seg inn nå skal ha totalt. Hva om de skal ha ett par millioner aksjer? Hvordan slår myz an i Japan, hvordan ser nye Conan spillet ut, hva vil CE bidra med, når får vi neste publishing avtale på plass, hvilke planer har de videre med myz? Mye spennende som skjer som kan holde liv i kursen og presse den videre opp. Vil Redeye måtte justere Kursmål etter rapport i kveld?

3 Likes

Jeg har ikke like lang fartstid som mange andre her, men jeg føler at kursen gjerne dropper når det ikke skjer noe. Er litt usikker på om det er nok som skjer i 2019, mye pga at begge spillene som kommer i 2019 er publisher spill, og ikke egentuviklede. Det gir begrenset fortjeneste. Ser for meg at perioden før q4 kan bli tung. I q4 derimot vil nok 2020 potensialet å slå inn.

Det kan selvfølgelig komme en del overaskelser, men dersom man tror at q4 2018 sammenliknet med q4 2017 skal gjøre at kursen går opp, må man også kunne tro at q3 2019 sammenliknet med q3 2018 vil kjøre kursen ned.

Tror selv egenlig ingen av delene i stor grad, men jeg tror at dersom det kommer få triggere i 2019, så vil det ta tid før kursen går opp.

Sånn kortsiktig ligger alt til rette for en kraftig dump etter q4 tallene. Rsi på 70, bra økning i kursen siste uken, mange kortsiktige som vanlig skal kjapt ut igjen etter 5-10% gevinst. Etter dumpen forventer jeg lite interesse ei stund før vi sakte men sikkert jobber oss over 16 tallet frem til CU release. Det er min spådom. Håper jeg tar feil, men historien har en tendens til å gjenta seg.

Selvsagt er dette korrekt.

Det er jo derfor kursen falt til 11-13 når selskapet burde prises høyere basert på inntektene i 2018, gitt normal verdsetting.

Så er spørsmålet man kan stille seg om man tror 2019 blir ett såpass dårlig år med “kun” 2 utgivelser (mindre spill, men hvor Funcom får en større del av inntektene enn for MYZ), at kursen i store deler av året vil ligge vesentlig under 15kr.

Og svaret på det er nok i stor grad avhengig av salget av Conan Unconquered når det lanseres om ca 3 måneder (basert på guiding så langt), og hvordan spillet ser ut når markedsføringen starter og vi får se gameplay fra spillet.

Ser spillet rævva ut vil kursen falle før lansering, selger spillet rævva vil kursen falle etter lansering. Ganske enkelt egentlig.

Vil kursen falle drastisk før markedsføringen av Conan Unconquered begynner? Tja? Det bør vel skje relativt raskt, men det er alltid i Funcom en vesentlig risiko for fall dagen etter kvartalsrapporter. Det må man bare være klar over.

2 Likes

Hehe fin den gnage-algoen som holder på nå. Men like fullt er det noen genier som må selge noen hundre på bid…

Edit: Sperren spist i et jafs! Oooops… :smile:

1 Like

Som jeg skrev over her så tror jeg antallet fondet skal inn med kommer til å bidra sterkt ifht hvor kursen går, de kan fortsette å kjøpe sakte men sikkert og da holder kursen seg og fortsetter å stige. Det er lite salgsvilje og sett bort i fra dumpene som har vært er mye av nedgang robotstyrt.

Nest etter tror jeg en oppjustering av Redeyes Kursmål samt evt ny dekning av feks Pareto kan styrke oppgangen.

Helt kortsiktig kan sjefsdumperen dumpe igjen, så kommer det helt av på hva fondet gjør videre hvor bra det vil fungere denne gangen.

2 Likes

Hei!
Er det ikke litt rart, historisk sett, at den har økt på lite volum frem til i dag. Og at det igjen er større omsetning på 14,5-15 tallet?
Tilsier ikke dette ingen eller lite dump?
Tolker bare at det er få som har fått en stor gevinst, iom den lave omsetningen tidligere.
Dette er bare synsing :slight_smile:

1 Like

Sjefsdumperen har 2 kroner + gevinst iallefall på en halv mill aksjer ca

2 Likes

Vedkommende har hatt ca. samme antall aksjer i lang tid nå, så nei. Eller, det er umulig å si. Etter å ha redusert kraftig i høst har antallet vært tilnærmet konstant, og relativt sett lavt sammenlignet med tidligere peaks i beholdningen.

Kan godt hende dere som har redusert i påvente av dump får rett, men lite tyder på det hvis man skal gå ut i fra listene og handelen siden nyttår.

Folk glemmer videre at kursøkningen i all hovedsak skyldes at Core Ny Teknik (eller et tilsvarende fond) har kjøpt 700k+ (og kan godt fortsette å akkumulere) på det laveste volumet siden våren 2016.

Spillereglene endres gjerne etter de er vedtatt i Funcom.

1 Like

Blitt postet før, men tenkte det kan være greit å poste den igjen :slight_smile:

Funcom will present its financial result for the Fourth Quarter of 2018 on Tuesday 26 February 2019 at 20:00 hrs CET. The presentation will be held in English on Twitch by CEO Rui Casais and CFO Stian Drageset.

To watch the presentation please visit the Funcom Channel on Twitch https://twitch.tv/funcom

4 Likes

Det er ingen tidsforskjell mellom Central European Time og norsk tid(hvis noen lurer).

Hva tenker dere om antall spillere for MYZ etter at det kom mer innhold? Ble litt overrasket når det bare var 150 online nå…

Tenker at det kom for 2 timer siden, og at det bare er de mest ihuga eierne av spillet som sjekker det ut. Jeg elsket spillet, men tror ikke jeg vil returnere for å teste den nye spillmodusen med det første.

Salget generelt tar seg ikke nevneverdig opp igjen før rabatter og/eller markedsføring. Hva denne oppdateringen gjør er å stryke fansen med hårene og gi mer dybde for fremtidige kjøpere (forut for betalte DLCs som vi vet kommer).

2 Likes