Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Nå sakker vi samme språk.
Det er priset inn forventning til suksess på kommende titler ellers hadde kursen reflektert inntjening pt. Som er estimert til 4-6kr. Men igjen selvsagt ikke det fulle potensialet. Når jeg skriver hype så er det feil om man tolker det ordrett, også her er det kun forventning om hype som er priset inn. Langt i fra hele potensialet.

Man kan tjene gode penger som aksjonær i Funcom ved å kjøpe før teasere slippes og selge på hypen. Å sitte over spill slipp innebærer historisk en enorm risiko.

Men nok fra meg her nå, alt blir tolket som baising uansett. Mvh 60% opp på funcom i 2019.

2 Likes

Jeg lagde setningen din litt mer korrekt

For det er ingen tvil at selv moderat suksess i 2020 vil føre til kursoppgang.

2 Likes

Helt fel. Du sa du värderade Funcom till 5 nok baserat på P/E igår. Mao EV på runt 200 mnok. För ett par månader sedan hypade du 45 nok på Dune hype. Snälla sluta trolla.

Ja, en god presisering.

Lav/moderat kanskje, lav på lengre sikt og moderat på kortere sikt. Høy er det hvertfall lagt i fra totalt sett.

Lav på Dune, her er jo potensialet enormt.
Moderat/høy på SP og publish

Igjen så er det et spørsmål om perspektivet. Kort lang sikt. Suksess Dune tror jeg vil gi hype vesentlig større enn CE. Intet er endret der.

1 Like

Du får inte glömma Tencent heller :wink: ha en trevlig helg!

8 Likes

Legitime synspunkter, men du trenger ikke late som du er overrasket over reaksjonene når du bevisst kaller pipelinen for luft etc :stuck_out_tongue: Men nå har du fylt et par sider med å vise til andre folk, flinke folk som faktisk har gjort hjemmeleksa si @anon80503862 @krafer, for å få dekning i synspunktene dine. Nå hadde det vært litt interessant å høre hva du legger til grunn for kursmålene du slenger rundt deg med, enten vi skal til 5 eller 45. Høres ut som du har en god del tanker om både releasevinduer og fremtidige salgsbaner?

Ellers fikk jeg endelig sett Stian sin presentasjon fra ABG, og sett bort ifra at han avslører at Outsiders spillet ser ut til å release før folk tror, så likte jeg punktet hvor det nevnes fordelene med tilgang til Kina. Har jo selvfølgelig vært diskutert her, men godt å se at dette er et bekreftet punkt som FC allerede forfølger.

6 Likes

Mener du Conan SP? som er lagt på is?
Om det er MC du tenker på så slippes det jo på 3 platformer iår, mot CE sin 1ene platform når det ble sluppet i EA.

1 Like

Det tekniske har aldri sett så dårlig ut som på 12.30. Likevel, nå er vi høyere. Derfor. Kort og greit.

Pang! Opp til 13. Kunne likegodt vært 15. Det vet alle.

Du hauset jo fælt for 2 uker siden.

Hva er greia nå da?

Leste risen i säcken. :joy:

1 Like

Det er jo direkte løgn! Har du ikke annet å komme med ?
Det er synd at det ikke skal gå ann å diskutere som voksne mennesker på dette forumet.
Punkt 1; skille sak og person.
Punkt 2; ikke fare med usannheter

Det er ikke for ingenting DN og gjengen skriver som de gjør. Funcom investorer har fått ett idiot-stempel og når man leser her inne ser man fort hvorfor.

Jeg hadde en del høyere tanker om deg @Morti

Her er hva jeg postet for 17 dager siden i denne tråden:

Og i TA tråden for 15 dager siden:

Nå er tonen fra Funcom endret en del med presentasjonen til Stian. Q presentasjonen var ikke akkurat tillitsvekkende og det har dem fått kjenne på.

1 Like

Heia herr hårsår :kissing_heart:. Vi var flere som ble overrasket da du kjøpte før q3. Og når vi så de påfølgende innleggene dine, var det få som trodde det ville vare særlig lenge. Vi longere har en drøm om det er nettopp dere strektegnere som står igjen på plattformen. For det er dere vi skal selge til på 45 :kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart::wink:

3 Likes

Jeg som et hårsår ?
Det er ikke jeg som må ty til løgn og personangrep for å forsvare mine standpunkter :kissing_heart:

Godt å se du har selvinnsikt nok til å vi’e deg og inkludere andre her når du ikke evner å stå aleine :hatching_chick:

Man har de strukturert og punktlige, dem som typisk møter opp på perrongen et par minutter før toget går og har en forhåndsbestemt perrong dem går av på.

Også har du dem som møter opp på perrongen måneder og år før toget har avgang… Når toget går har dem enten glemt hvor dem skulle av eller gått hjem lenge før.

Sannsynligheten for at disse siste her, skal selge til de første er ikke veldig stor. Men lykke til. Du (dere) kommer aldri til å selge til andre en dem dere klarer å lure, til å kjøpe på topp her inne.

ZzzzZZZzzzz

6 Likes

Tror jeg må lage meg litt popcorn, for dette er den merkeligste argumentasjonsrekken i 2019 :sunglasses: Snakker om å diskutere som voksne ja, i samme åndedrag som man karakteriserer en hel gruppe investorer som en homogen gruppe som gjør gale valg. Mens man selv gjør det rette. Kappen snus etter streker man selv kan lage i fravær av volum. Og alle som ikke leker med er bare dumme :slightly_smiling_face: Hele gruppen går visst tom for penger på få dager også, fordi, bare derfor.
Det er voksen argumentasjon det :+1:

6 Likes

Kan du snälla starta en fundamental Funcom trådför 2020 också @pdx ?

4 Likes

Skal vi prøve å holde oss til forumreglene, slik at admingruppen kan drikke øl og se på TV uten å bli lesset ned i rapporteringer?

6 Likes

Nå er det mange innlegg jeg scroller fort over. Jeg synes vi må heve nivået litt igjen. Blir litt for mye krangling og sakte-tv nå.

10 Likes

Tøft sagt!

Nå har jeg jo sagt før at jeg får hause der nede på 12.50. Så kan dere hause på 30. Men, jeg kommer ikke til selge hver gang en strektegner sier det, det er sikkert.

5 Likes

"Han tror også at Funcom-aksjen, som har vært svært volatil på børs, nok ikke nødvendigvis er positivt for å tiltrekke seg investorer.

– Funcom er et flaggskip, men for å si det litt forsiktig så har jo kanskje ikke alltid selskapets utvikling på børs og mediedekning vist en stabilitet og trygghet for investorer.

Også Virke-direktøren, som mange før ham, etterlyser «kompetent spillkapital», men få har oppskriften på hvordan norske investorer skal overbevises."

Ja man kan ikke være uenig :slightly_smiling_face:

"– I Finland satset man på spillbransjen tidlig fra det offentliges side, noe som har gitt store resultater.

Siden midten av 90-tallet har offentlige fond bidratt med mer enn én milliard kroner i risikokapital"

5 Likes