Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Ganske sannsynlig at det er noe på gang i Kina med Tencent/Funcom når du leser dette:

Det japanske spillselskapet Nintendo, som står bak spillkonsoller som Nintendo 64 og Gamecube, lanserte tirsdag Nintendo Switch på det kinesiske markedet, i samarbeid med den kinesiske internettgiganten Tencent.

Det amerikanske nyhetsnettstedet skriver at Nintendo lenge har slitt med å komme seg inn i Kina…

4 Likes

Jeg tror det kommer en version alla Conan Outcast i japan for Det kinesiske markedet som et Tencent studio står bak.

Dette gir god mening, og det er i utgangspunktet bare nakenhet og blodsprut som er det store issue med Conan for Kina om jeg har forstått hva de reagerer på der borte.

5 Likes

Det er vel større for Nintendo enn Funcom spesifikt akkurat nå.

Men kan bli veldig bra når CCC lanseres.

1 Like

Ge oss Conan Exiles på Switch i Kina! :smiley:

3 Likes

Er ikke både CE (med nudity/vold) og CCC (vold), litt utenfor profilen til Switch?

Med tanke på at de såvidt fikk CE til å kjøre på xbox, så tror jeg ikke det å porte til switch som er anemisk i forhold er noen god ide…

2 Likes

Nå synes jeg du er veldig negativ @Christian!!!

2 Likes

Forventer du en Funcom avsløring på Game Awards i helgen?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

2 Likes

Planen forblir å akkumulere aksjer i funcom fremover etter hvert som andre innehav er klare for profit-taking, kjøpte 5k til i dag. synes risk/reward er bra på disse nivåene. perspektiv på 1-2 år med rom for swing trading i litt vide spenn. mener markedet er i overkant forsiktig med prisingen av funcom mtp pipeline.

8 Likes

@h3nk1 = reggie? :thinking:

3 Likes

Nå har funcom vært nok radio silent :shushing_face:

Rent praktiskt, vad skulle kräva för att Tencent måste lägga bud på bolaget? 30 eller 33% i Nederländerna?

Vilka kan egentligen rösta nej på det här om det skulle ske? Finns inte många storägare i bolaget förutom Tencent

@pdx Synes det er for mange Funcom tråder når hvert spill får sin egen tråd. Er det mulig å konsolidere litt? Selvfølgelig bare hvis det er flere som ønsker det.

4 Likes

Det er 30% som utløser budplikt, så lenge foretaket er registrert i Nederland.

Skulle vært underforum

Kan ikke publishing spilla samles i en tråd?

2 Likes

For en som følger Funcom tett så setter jeg pris på at det er ulike tråder for de forskjellige spillene. Det som kunne ha hjulpet var om vi kunne filtrere helt vekk tråder vi ikke ønsker å følge.

5 Likes

Om det sker budplikt, går de på något sätt att tacka nej? Tänker med tanke på låg andel % övriga institutioner har i bolaget

Føler det enda er et stort uutløst potensial i CE. Spesifikt hva må Funcom gjøre med spillet for å heve det daglige spillertallet til ARK og Rustnivå?

Lansere spillet før Rust og ARK :slight_smile:

1 Like