Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

morsomt når folk poster det, jeg prøver også å si fra

3 Likes

Jeg har hatt noen små lodd siden før LMO launch, som jeg har holdt på som en liten gamblingpost. Doblet beholdningen på 1,79 i dag (litt på grunn av holmes sin ro), og kommer til å sitte over launch om ikke det skulle komme noen nyheter som endrer bildet drastisk. Plukker kanskje litt rundt emisjonstider om det skulle gruse kursen betraktelig.

Er spennende tider i vente og kommer til å sitte i aksjen selv om det skulle svinge litt, man har kanskje hørt det før, men jeg føler de har noe på gang denne gangen her.

5 Likes

tror dere fc faller ned til 1.40?

1 Like

Jeg ligger på 1.51 - 1.38.

2 Likes

Er slett ikke sikker på at den faller ned dit. Noen gode artikler kommer nok i helga, kanskje noen innside-kjøp også og så er denne dagen her fort glemt. At finansene i funcom er dårlige var jo kjent fra før, personlig reagerte jeg på at rapporten ble framskyndet av funcom for å få til en emisjon i rimelig tid. Ellers var rapporten som ventet. Kanskje var det bare dumpen vi så i dag.

1 Like

Ikke jeg heller, men frem til jeg ser så ligger jeg der. Har tidligere både solgt på topper og kjøpt på bunner ved å ligge langt under og langt over. Det var det jeg gjorde da jeg solgte halvparten på 1.79 på vei opp nå også. Da lå kursen på 1.40 eller noe når jeg la salgsposten på 1.79. Jeg kan normalt ikke sitte og se på skjermen med noe annet enn jobb. Det er så høy aktivitet på jobben at det er rett og slett ikke tid. Så jeg kan ikke basere mine kjøp og salg på ordrebildet eller raskt etter nyheter etc. Når jeg legger inn ordre så står de normalt i 2 uker…

Jeg har sagt at jeg tror bunnen blir 1.50-1.60 i et pessimistisk scenario, men det er jo av mer teoretisk interesse for min del og ikke noe jeg selv handler på.

Sluttkurs i dag ble 1.64 og det er helt greit hvis jeg ser på det rent teknisk.

Har også hørt en genial teori om det er lurt å kjøpe Funcom “fredag i closing” fra vår venn @Morti

3 Likes

Haha! :slight_smile: Ja men det var også det tidligere. I en periode på våren før LMO launch så var det slik flere uker på rad. Tror ikke vi skal legge så mye inn i det, annet enn at det finnes tradere som bruker uken på å trade, mens de alltid passer på å være ute over helgen. I dødperioder mellom nyheter osv.

Fikk en god slump aksjer på billigsalg nå mot slutten ja!

God CONAN helg!

:slight_smile:

3 Likes

Det er den uklare finans-situasjonen som bekymrer meg en del. Man så f.eks. nylig i bionor om hvordan det tynget aksjen helt til emisjonen ble gjennomført og så kom rekylen. Men nå er funcom mye mer sexy enn bionor da!

2 Likes

Har ikke følgt med så mye, eller lest hva dere har diskutert, så mulig det allerede har vert oppe, da får dere ignorere det.
Kunne Funcom først lansert sine planer, så satt emi, før q rapport ble lagt frem, da på en" hypet " høyere kurs ?

Nå vil emi spørsmålet henge over aksjen som en usikkerhet

Jeg tviler, da måtte den finansielle situasjonen være med i planene. Funcom har opptrådd ryddig så langt i denne prosessen. De har lært av Økokrim.

3 Likes

Jeg skulle gjerne sett starbreeze som partner i conanexiles. Det kunne ha vært et spill de kunne være interessert i å støtte finansielt mot en del av kaka naturligvis. Vold + flerspiller er i deres gate. Mangler dog skytevåpen.

Er vel egentlig enig i det, Funcom gjør mye rett med ny ceo, synd med balladen fra fortiden.

Ja, det kunne vært en spennende løsning. Starbreeze kunne fått noen aksjer og en del av kaka som en del av deres publisher initiativ mot å sponse utviklingen. Kanskje Funcoms stolthet står i veien, det vet jeg ikke. Eller kanskje Starbreeze vil støtte mer up and coming indie utviklere.

Funcom har fortsatt ikke sagt hvilken form for emisjon det vil bli, så alle muligheter er åpne slik jeg ser det. Vi vet at det skal emitteres aksjer, men ikke til hvem og til hvilken kurs.

3 Likes

står for den

Kanskje de føler de klarer seg alene nå som de har et så godt produkt som de har.

2 Likes