Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

600.000 dollars havde de ved årsskiftet, tror der er tomt nu derfor fremskudt regnskab og en hurtig emi som har været planlagt længe, måske allerede næste uge mens kursen er “høj” ?

Jeg vil helt sikkert ind og være med men afventer stadigvæk indgang

2 Likes

Synd at det ikke er flere som ser på fundamental verdi. Det handler om å spå kursen neste dag og markedet hit og dit. Greit nok det, men hadde vært fint å få en diskusjon som handlet mer om inntjening. Gjerne bear, base og bull case. Kom jo litt stoff i presentasjonen om markedet de sikter seg inn på. Noen som har tatt en titt?

3 Likes

Blochster du trodde det var tomt for 1 år siden. Det der blir bare repetisjon.

Ja har været sikker på en emi ville komme i et halvt års tid men tror mere på Funcom nu ind længe, nu er der i det mindste en plan og kommer der styr på økonomien ser jeg dette som en god investering

(men ser ingen grund til og købe før yderligere info)

Det er vel hele problemstillingen med å sette en kurs, når alt er i det blå?
Jeg ble ikke avskrekket, eller hypet av deres webinar i dag tidlig. Skal man lage ett spill, så lager man det for “gamerne”, ikke “aksjonærene”. Men for meg, så virker det litt slik at de har kommet dit hen, at de ikke har så mye valg lengre, sålenge de skal ha åpne dører, så er valgfriheten deres borte. Blir som EA, bare i en mye mye mindre skala. Ja, vi skal få ut noe som heter Conan, men vi aner ikke hvordan det skal se ut eller bli, for det har vi ikke hatt tid å tenke på?. Tror veldig mange er klar over denne problemstillingen også, men hvor er de virkelig store aksjonærene som har tro på dette? kommer de inn på mandag? det er lenge til sommeren enda.

Planen er early access til sommeren, så jeg tviler på at de “ikke aner hvordan det skal se ut eller bli”.

2 Likes

Men som jeg skrev tidligere, så er litt av problemet med early access, at det er fullt av bugs og folk er som regel drittlei av spillet, lenge før det kommer i “final version”.

Mmmm ja, men det er sånn det gjøres i dag.

Og det er derfor selskaper sliter :wink:

Nei de sliter ikke. Hverken Ark, Dayz, H1Z1, Rust, The Forest etc. sliter med early access.

2 Likes

Har Rust kommet i final version enda? jeg spilte det en del for ett halvår siden, men ble som sagt drittlei. Og jo, det er en feil linje å legge seg på i forhold til gaming community. Greit nok man skal tjene penger, men man må ha nok magemål til å gi folk det de vil ha også, ikke bare en haug med “dritt”.

Funcom har alltid levert kvalitet. Kanskje ikke til riktig tidspunkt, men det har alltid vært kvalitet.

Rust har for øvrig noen brukere selv om du ikke liker det -

3 Likes

En litt større fisk hadde vært drømmen. Hvis ikke Jebsen blir med på emisjonen kan f.eks. Gordon ikke finansiere dette alene. Hegnar har omtalt aksjonærene i funcom som spilleglade tradere tidligere, så det spørs hvor mye de kan/vil stille opp med.

Tidsplanen til conanexiles er knapp, veldig knapp. Kanskje kan funcom klare det, men er jammen ikke 100% sikker. Det er kort tid å få noe opp å gå, men LMO hadde de en prototype klar i løpet av kort tid, og The Park som nok er et mye enklere spill ble også raskt utviklet.

1 Like

Det har vært veldig mye nisje. Funcom mener jeg har ett ufortjent dårlig rykte sånn sett. Mye kan vel skyldes timing. lego for eksempel, det kan umulig ha vært for å tjene penger, siden markedet innenfor lego er såpass stort og gruppen av spillere, så liten, i forhold til markedet.

Funcom har et veldig ufortjent dårlig rykte, men det er bra for oss. Vi får handle billig.

Lego var mye styrt av Lego Group og for likt Chima Online. Funcom trodde de kunne “safe” inntjening men feilet. Dessuten styrte nok Lego mye av moroa der.

1 Like

2 Likes

Rust Alpha trailer er sett 10K ganger:
https://www.youtube.com/watch?v=FPcrhCqJfeY

1 Like

Drømmen ja. Men realiteten forblir litt edruelig(for min del iallefall). Klart man vinner ingenting, uten å satse litt. Men som jeg skrev tidligere, så føler jeg at aksjen blir litt vel overkjøp i forhånd nyhetene i dag og i går. Blir det klaff, så er gevinsten å hente i fremtiden. Men på kort sikt, er det realistisk å tro at aksjen vil gi en margin på f.eks 20% ifra fredagens tall innenfor 3-6 mnd’er?

et bear, base case og bull som du etterlyser kunne man tatt ved å ta det som har solgt minst, mest og snittet av den grafen der. Utviklingstiden bør også kanskje med som en variabel. En utsettelse på noen måneder er helt vanlig i bransjen.

3 Likes

Lego er jo litt sånn 5-10 år. Enten det er mammas ipad, eller om man har fått seg en egen pc, ved en alder av 5 år, noe som er lite trolig, så blir markedet helt feil. Så ja, der bomma funcom virkelig.

1 Like