“Morten Larssen, som var konsernsdirektør for salg og markedsføring, solgte totalt 85.000 aksjer i Funcom samtidig. 60.000 aksjer ble solgt 4. januar 2012, mens de neste 25.000 forsvant fra Larssens portefølje 27. juni samme år, altså dager før spillet Secret World ble lansert.”
Hvis de klarer å gå i pluss(nok til å håndtere rentene) etter LMO og jobber på et eller flere interessante prosjekt så bør det være mulig å få refinansiert gjelden i 2016.
Det hadde vært mulig hvis Jebsen var innstilt på det, men jeg tolker meldingen som at Jebsen ønsker å sikre seg at han i hvert fall får tilbake lånene dersom Funcom går i konkurs. Ditt scenario er også mulig, men det er bare et av to mulige utfall…
Based on preliminary forecasts for the economic
performance of LEGO Minifigures Online, the Company
is actively seeking solutions to the repayment of
its debt due in June 2016, as revenues generated
from all the games are not expected to be sufficient
to cover both operational expenses and debt
repayment obligations. As such, the Company is in
discussions with its creditors on the subject and is
also considering the possibility of raising equity
through a rights issue to cover its capital needs.
Selge Funcom i porteføljen vår? Jeg gjorde i hvertfall det i dag.
Der kom det:
Emisjon
Vi skal gjennom dette før vi kan se på iOS og Android, og hva emisjonskursen blir er ikke godt å vite.
Når det gjelder opprullingen med Økokrim så er det nokså uhyggelig, for når siktelser begynner å rulle inn så betyr det at det er en sak. Jeg håper Aas er en av de siktede. At de kunne rote dette så jævlig til. Skjønner godt at Ole Schreiner takket nei til å lede dette.
Huff hvordan dette utvikler seg vet vi ikke. Uansett hvordan dette ender, veldig glad for at funcom rakk å bli ferdig med Tokyo slik at tsw sin første hovedstory ble ferdig og avsluttet på en verdig måte.
Ja ja folkens husk å lese det med liten skrift.
En milliard aksjer til 10-20 øre. Det trengs en skikkelig løsning på Funcom sine problemer. Star var også i alvorlig trøbbel og kom seg ut av det dog med over en milliard aksjer der for en periode.
Kanskje muligheter for billige aksjer her hvis Funcom må hente penger fra “alle”. Men satser på litt oppgang før den tid. Hvis ikke kan man jo kjøre på blir en god mulighet
Northzone-partner Torleif Ahlsand er blant de tre siktede etter razziaen mot spillselskapet Funcom. Funcoms tidligere toppsjef Trond Arne Aas er siktet for ulovlig innsidehandel.
Justice shall be ours!
Ja det er herlig. Jeg hadde foresten rett om at den funcomansatte som var siktet er Larssen.
Må si jeg er fornøyd med at “justice will prevail!” og har forsåvidt ventet på dette. Jeg hadde aksjer i selskapet på det tidspunktet Aas solgte. Jeg fikk etter hvert vite at Aas solgte og kunne ikke skjønne hvordan han fikk lov til det. De som hadde tilgang til aksjonærlistene var vinnerne og det ble helt feil! Gangen i dette ble meldt til Økokrim fra min side og det var sikkert mange andre som gjorde det også. Alt i alt tjente jeg litt (minimalt) på Funcom den gangen, men likevel mente jeg måten innsiderne tjente penger på var feil.
Jeg fikk vite at de fleste, kanskje bortsett fra Ragnar Tornqvist, valgte å selge seg ut. Dette er rykter og jeg kan ikke bekrefte det. Uansett gjorde mange i Funcom noe ulovlig den gangen. Bare noen av dem får unngjelde nå.
Jaaaa!!! …
Det viktigste for meg er at toppene blir tatt.strålende nyheter
Førstesidestoff i DN idag
Gjør det sikkert kjempeenkelt å få til en emisjon for å få inn nok penger til å dekke lånet.
På kanotur
Funcoms markedsdirektør Morten Schjelle Larssen er den tredje som nå er siktet av Økokrim.
Larssen solgte 25.000 aksjer for nesten 390.000 kroner i slutten av juni 2012, umiddelbart før lanseringen av «The Secret World». Han vil ikke kommentere hva siktelsen mot ham går ut på.
– Da må du nesten snakke med selskapet. Jeg har ikke vært innom jobb i dag og er på vei ut på kanotur i Østmarka akkurat nå, sier Larssen.
– Vi har samarbeidet med Økokrim og fortsetter å hjelpe dem med å avdekke forholdene.
– Jeg har ikke handlet aksjer utover det som er meldt til markedet. Vi har vært helt åpne og har jobbet med Økokrim hele veien – og ga dem til og med laptopen med passordet. Ingen av oss har noe å skjule, sier Larssen.
– Vi kommenterer ikke saker som er under etterforskning, sier påtaleansvarlig Henrik Horn i Økokrim.
Erling Ellingsen er pressetalsmann i Funcom. Om utviklingen i saken sier han:
– Selskapet og den ansatte har samarbeidet fullt ut med Økokrim siden selskapet ble gjort kjent med etterforskningen i januar ifjor. Dette endrer ikke på noe av det.