Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ja klart jeg er sikker. Grunnen til at det står 0.24 USD der er at den nye strike’en må godkjennes av obligasjonseierene og det har av en eller annen grunn ikke skjedd enda. Sjekk EGM dokumentene hvis du fremdeles ikke tror meg. ( Har allerede hatt denne diskusjonen mer enn enn gang :wink: )

3 Likes

Du har rett i det, men da er det merkelig at de opererer med 0.24 i årsrapporten. Så lenge de ikke er godkjent så er vel strike price “teknisk sett” fortsatt 0.24.

Men får gi deg rett der, står jo i EGM som du sier.
“The new conversion price of the convertible bond is set to the lower of (i) USD 0.24 and
(ii) the 5 day average share price prior to the Meeting plus 10 %”

Kjører på i helgen i hvertfall.

8 Likes

Det ble en fin uke, og som jeg trodde ble 2,20 brutt. Jeg sitter med alt mitt, har ikke tid eller lyst å trade nå. Plutselig så stikker den da er det vanskelig å løpe etter. Tror neste uke blir bra, The Park lanseres på konsoll, og må vi ikke snart få en oppdatering/trailer i CE.
K

2 Likes

Mon tro om det er bevisst av Funcom å holde igjen på info / trailer/ hypen denne gang? De har jo erfart hva det har gjort med kurs før. Jeg håper som jeg har nevnt at de venter med det store trykket nærmere release, og for min del så tror jeg de kan selge mye denne gangen, pga typen spill og at det er Conan nr 2, dvs mye gratis helt i starten fra de som digger Conan og hans verden.

For meg så virker det så idiotisk at noen sier de er med og skal selge før release - som det er en lov. Hva hvis kursen står i 3-4 kroner når spillet lanseres? Vil det si at jeg burde selge litt før de som skal selge før release? Fordi da vil kursen grusen rett før release, så jeg kan kjøpe billigere enn jeg solgte for og eventuelt får høyere inntjening når salgstalle kommer?

Funcom burde gi alle aksjonærer i dag mulighet til å delta på emisjon, ikke låse det til de med mer cash enn en småsparer. Jeg er romantisk og mener lojalitet bør belønnes, slik er det dessverre ikke i denne ulveverden… Blir spennende å se hva som skjer fremover, release til uken først :grinning:

9 Likes

Kanskje de vil unngå å ta oppmerksomheten fra The Park? Utsettelse der har ført til utsettelse av video?

Det ville være perfekt, dersom the park selger bra nå, å så starte hypen på conan midt oppi " the park hysteriet", på den måten vil det kunne bli mye gratis reklame og oppmerksomhet det neste Funcom skal lansere.
Funcom gjør alt rett, men denne finansieringsbiten gjør meg litt redd.

2 Likes

Hva gjør deg redd. Vi er vel over kneika nå ?

Du mener at finansieringen er plass og at det er kontroll på gjelden ?

2 Likes

Ja. Men var mer redd når vi vaket på 1,30 ish. Nå føles akjsen både mer stabil og med en høyere kurs som vi har nå blir det lettere om det var skulle være vanskelig før.

Det var ikke dette som var planen min for å si det sånn. Men bra for Funcom.

Hva tenker vi om mandagen og tirsdag nå når The park kommer til konsoll :)? Kan de komme med info /trailer før Q1 eller var det slik at det var ingen info 3-4 uker før rapporter etc som gjelder !?

1 Like

Funcom reklamerer på Twitter. Bra!

7 Likes

Ser bra ut?

2 Likes

Tipper det er DNM som ligger på kjøp å skal ha kursen opp fra start.
Hvorffor ligge med 100k på kjøp 2,38 når nesten er tomt under ??

DNM har klart å presse opp kursen på lavt volum på slutten av dagene i forrige uke slik at TA er positiv. Kanskje det får noen til å hoppe på før emisjonen kommer slik at kursen blir liggende høyere enn i dag. Det er fortsatt to uker til fremlegging av Q1, blir vel ikke så mye nytt om CE før det.

1 Like

Kursen går jo bare opp hver dag. Er vel noen som tenker at det er bedre å overrumple på morgenen enn å kjøpe inn mot slutten? Det var Danske Bank forøvrig.

1 Like

hmm, var visst en danske

Tar sikkert 100k til i closing.

2 Likes

6 Likes

woah, tar av her nå

2 Likes