Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

De oppdaterer ikke før signalet gir bekreftelse. Dvs. de har vært Stay in cash en ganske god stund (siden 4- tallet). Når Funcom ender opp i morgen vil de endre til buy (så sant det er en bullish candlestick).

1 Like

Så hva venter vi å se 4, 20 eller helt opp mot 4,70.?
Tenkte å lempe ut litt “is” av magen :slight_smile: om vi tror vi får en nedtur igjen. @Morti du skrev sees på 4, 26. Ingen kan så i framtiden, men dere med grafer er svært nærme​:blush: Eller fortsatt long? Usikker på mine skills her. Berg og dalbane med skikkelig magesug :ghost:

Musikken hjalp på isen og kursen tydelivis😂

Det er litt tidlig å si, og hvem vet ja? Travelt nå… Lykke til!

1 Like

@morti mye folk på visning på Solfonn søndag? Bud?

Kan se ut til at 3,35 kan bli en fin inngang straks.

3 Likes

4 stk. Bud på 1 650 000 frist i dag kl 1800

Ta det på [email protected]

2 Likes

innertier

1 Like

Ville ventet litt på å satse den tieren :wink:

Var mer tenkt til de som satt og vurderte kjøp på 3,5 når jeg postet, for det var tydelig at den skulle ned, og 3,35 var første støtte.

Skulle ha slengt inn en sl i dag ser jeg…

Jeg har i det vesentligste benyttet det lave RSI tallet som bakgrunn for mine nye innganger i aksjen den seneste tiden. Er naturligvis klar over at dette er kun en av flere tekniske indikatorer, men enkle oppslag i grafer viser at nesten uten unntak har en lav RSI som vender opp betydd en etterfølgende stigning i aksjekursen.

Slik at RSI i stor grad har stemt med utviklingen i aksjekursen for Funcom. Verdiene her har ikke vært lavere siden november 2016 og er således “historisk” lave til denne aksjen å være.

RSI har snudd oppover og jeg ser derved for meg en periode med oppgang fremover. Ikke nødvendigvis oppgang hver dag, men en oppgangsperiode hvor aksjekursen ender høyere enn nå.

En annen sak er det fundamentale bildet. I Orion sin analyse er i stor grad kun Conan Exiles salg priset inn i kursen (også hensyntatt full utvanning av aksjer). Denne gir for eksempel ved EV/EDITDA 10 en aksjekurs på 3.33 kr dersom en kun regner inn allerede solgte spill (500.000).

Med andre ord så er ikke fremtidig inntjening bakt inn i aksjekursen nå, slik at det finnes stor oppside.
Funcom selv uttaler her at “the sales should end up somewhere between 500.000 and 2.000.000 million units in 2017”. I tillegg skriver også Orion at Funcom kan bli “acquisition target after successful game release”.

Svært få av disse faktorene og heller ikke om eventuell relansering nå skulle gi merkbar inntektsøkning også for TSW er ikke gjenspeilet i kursen om den skal bygge på fremtidig inntektsforventning.

Slik jeg ser det er kursen “utbombet” nå og både det tekniske og det fundamentale ser bra ut nå og vi har også en hel del triggere fremover. For hver oppdatering av Conan Exiles fremover så vil nye spillere komme til å kjøpe og de tidligere kjøperne spille litt igjen for å se “hva som er nytt”.

Mener at selv en nøktern evaluering av sannsynlige inntekter her bare ut dette året tilsier en kurs over 5 kr, legger vi til 2018 i og med den lange akkumulerende salgs syklusen slike spill normalt tross alt har så skal kursen enda høyere.

8 Likes

Så hvis man ser bort i fra kostnadene Funcom har hatt til CE, så ser det bra ut? :confounded:

Dead cat bounce ?

Tenker vi lett kan regne minst 1 million totalt salg netto inn hvor da kostnadene er trukket ut og bruke det som grunnlag for hva de sitter med i år av CE alene. TSW i tillegg - men der vet vi ikke noe enda. Spørsmålet er da hvor mye kursen da vil stå i hvis dette blir en realitet?

Anser du Funcom som en aksje i den kategorien hvor man ofte bruker slike begrep, siste krampetrekning før alt går “åt skogen”?

Ingen død katt her i gården, bare en normal pullback etter kraftig stigning og vellykket test av støtte.

1 Like

Hvor langt ned tror dere vi skal idag? Begikk en stor og vond tabbe igår, og solgte ut alt på 2.97. Hadde fått for meg at vi brøyt igjennom 2.85. Ser heldigvis ut som gud er med meg idag. Redd det snur når som helst idag… Må inn i tide, men svir å betale 3.25 atm

Ikke sikkert vi skal noe lengre ned.

5 Likes

Det kommer an på hvilken horisont du har.

Teknisk ser det pent ut slik jeg ser det. Noe usikkerhet før videre retning.

Men med de mange triggere som ligger foran oss og en “pengemaskin” som Conan Exiles ser ut til å bli, kombinert muligens med økt TSW salg så har vi langt høyere kurser her snart.