Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg har ikke stop loss og hva kursen er neste uke er ikke så interessant. Men uka før q1 16. mai vil nok gi et løft. Hvis ikke så kommer det når tallene foreligger. Folk tror det kanskje ikke før de ser det. Virker slik nå.

2 Likes

Sitter fortsatt med mine 50k, nå er dei såvidt i minus, eg vil vurdere å vekte meg opp til uka, eg tror på det blir mulig å kjøpe under 3kr

Mulig vi kan duppe nedom, men husk på att i følge Funcom vil det begynne å komme PR for TSW til uka. Markedet forventer INGENTING fra denne, skal ikke mye overraskelser til før vi ser dette på kursen.
Det jeg lurer på er dette, mesteparten av US kontoret har sittet og forbedret TSW i 4- 6 mnd?
La oss si 35-40 stykker. Hva har de klart å få til? Hva har Funcom ønsket å forbedre?
De har sittet i ett eller annet møte og bestemt att vi skal prøve og gi ut TSW på Steam.
Så har de kommet opp med ei liste over ting som må forbedres. Her har de sikkert støttet seg mye på tilbakemeldinger fra spillere og anmeldelser av spillet.
De har hatt som grunnlag ett spill der nesten alt fungerer, fightingen har nok vært ett stort ankepunkt for mange. For repeterende.
Jeg bare lurer, et relativt stort antall programmerere jobber i flere måneder med forbedringer, de må da ha fått til noe.
Tror heller ikke ledelsen hadde satt inn resusjer på TSW vis de ikke hadde sett att dette ville lønne seg.
Liker jo også att ledelsen sier att dette potensielt kan gi store inntekter.
@Kronn hvordan går det med tørkinga? skjer vel ikke mye før varmere vær kommer.

1 Like

Det som er kult er å få en real kule av tsw nå og knallsvart q1 + offentliggjøring av nytt spill. 6kr? 7? :smiley:

Er kjølig og fuktig vêr type om dagen i vest, så det skjer ikke så mye, men tydelig at det ikke lenger kommer mer vatn, så det er tett igjen.
Nå vårvarmen kommer, antar eg det kommer til tørke fort.
Må innrømme at eg så for meg 200 laken rett ut, men det ble med panikken :+1:

@Paddy80 er funcom den ENESTE aksen det er verd å være all in i? I hele verden? Da vet nok du noe ingen andre vet, del gjerne :smiley::+1:

Jeg bare tuller @Oilimp, men det er en viss sannhet i det. Man kan tillate seg å være “all in” fordi man har kun ett fokus og kvaliteten på fokuset blir da forhåpentligvis bra nok til at man har allright kontroll. Å flakse mellom den ene aksjen etter den andre er krevende og ofte resulterer det på sikt i tap av mye kurtasje og at man lurer seg litt selv.

Glem CE ett lite øyeblikk, og spør deg selv hva som skjer med kurs i Funcom når nye spill presenteres og i tiden frem til release av dette spillet. USA avdelingen skal presentere ett nytt storspill bare de har fått TSW oppdateringen ut i markedet. Da kan vi fort få en ny “CE” runde til, kanskje ikke like kraftig.

Og skulle det ikke slå like kraftig som CE gjorde så har vi jo alltid CE å støtte oss på, rent fundamentalt.

Det er det som er så bra på nåværende tidspunkt, kursen ligger å vaker på 3 kroner, og vi har en “ubetydelig” joker i TSW 2.0 rett rundt hjørnet, ett CE som tjene penger til Funcom og en ny større lansering på vei, kan det være bedre aksjer å være all in pr nå og ett år frem i tid? Helt sikkert, men Funcom er der oppe

2 Likes

@laplagam bare litt hyss fra meg og hehe :sweat_smile: hadde jeg ikke vært all in i Nano ville jeg investert hardt i Funcom nå, kursen er jo latterlig lav og en hel gjeng positive triggere framover :+1:

2 Likes

Støtter den @Oilimp - hadde jeg ikke vært all inn i Nano nå så ville Funcom vært runner up @Paddy80 :slight_smile:

3 Likes

Er ikke nedesiden større ved Nano ?
Ca 40/50 kr .
Funcom har jeg vanskeligheter med å se under 2,4 kr?

Tanker ?

Hvor mye penger tjener NANO pr idag og hvor mye tjener Funcom, tror du har svar på nedsiden der.

En midlertidig nedside på 50 kr da, men meget usannsynlig etter det vi vet i dag. De har allerede en medisin som virker og kan tas til markedet, med enorme summer i omsetning. Nå finner de bare ut av best mulig dosering, og flere bruksområder/ til flere typer kreft. Jeg er som Nocturne også all in, med et bra firesifret antall aksjer, og sover som en baby om natta :smiley::+1:

1 Like

De har da 1 mrd. på bok så nedsiden er max 20 kr hvis Betalutin og ARC teknologien er 0 verdt. Men som @Oilimp skriver vet vi i dag at duration of response (DOR) for Betalutin er 20.7 mnd, ca. dobbelt så lang effekt-tid som konkurrentene, så det er ingen tvil lenger om medisinen virker :slight_smile:

3 Likes

Sant nok det @Nocturne , man trenger ikke rakke ned på en aksje/selskap for å fremheve sin egen. Det har vi HO til :sweat_smile:

1 Like

Det er vel kanskje ingen grunn til å holde denne tråden levende enn så lenge da intet TA vil treffe nå.

Men siden det er bull sååå tar vi det med
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FUNCOM.OL

Last Pattern: BULLISH HARAMI CROSS

Må ta en prat med han som lagde betonggulvet på 3, ser ut som han glemte å fylle hele gulvet.

3 Likes

Heiheihei, rolig nå :thinking:
Er ikke min feil om den velger å snike seg under før det er stivnet :rolling_eyes:

1 Like

Godtn kom seg opp igjen før det var for seint…

2 Likes

Henta seg ganske sterkt inn igjen på ein ellers så raud børs. Det må då telle for noko? :slight_smile:

Ser fortsatt litt skummel ut, men brudd på motstand imorgen vil være bullish.

Ser også at den er nådd motstand på fallende trendkanal/kile. Så oppgang imorgen, eller i det hele tatt brudd på denne er et sterkt kjøpssignal.

De tekniske formasjonene internt i trendkanalen tyder dog på videre fall.

4 Likes