Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Begynner å se litt slapp ut, hadde håpet den skulle få rekyl opp, men som det nevnes over her, den er rimelig oversolgt nå

Det er for seint å la seg riste av funcom toget nå!

2 Likes

Toget har kjørt i en lang undersjøisk tunnel. Håper toget nærmer seg bunnen og starter bakken opp til sola :smile:

Haha, jeg er ufrivillig tjoret fast.

1 Like

Er det ikke en fin liten doji der og mulighet for morning star også? :yum:

Kan man si at kilen er brutt negativt nå? Det ser ialelfall ikke så lovende ut da den sliter med å komme over 2,4

Kilen er ikke brutt nei

Den så vi ikke noe til i dag i hvert fall…

La oss si mange følger teknisk analyse, og at det er nå som bullish poster, man kan havne på en nedadgående trend hvis kursen går under ditt eller datt, hva ville man da gjort som shorter når kursen kommer til dette punktet, solgt masse aksjer og utløst salgssignal. Med storkapital på nyhetstørre perioder så er det så enkelt. Med dagens volum og noen millioner aksjer i spill er det ikke vanskelig. Selge ned noen øre hver dag i sluttauksjonenfor å skape dårlig stemning blant aksjonærer - samme som opptrender, kjøpe opp i sluttauksjonen for å skape positivitet for neste dag. Heldigvis tjener iallefall Funcom penger om dagen, og vil tjene mer utover året.

Tipper det blir noe bedre i dag “today a bullish pattern was detected…”

Tar gjerne i mot det jeg… :slight_smile: Hvilket snakker vi om?

mulig bullish engulfing tror jeg, eller tweezer bottom

2 Likes

Hva sier ta nå som vi endte i pluss? Ikke at jeg tror ta nødvendigvis betyr så mye når det er rapport før åpning

Det ble ingen av de to?

Strengt tatt skal bullish engulfing dekke hele svarte kroppen, og tweezer bottom skal close og open være likt, nå skiller det vel et øre, så får se hvor kresne norsk bulls er på det kriteriet da det kan holde at disse er i nærheten av hverandre, men ikke stemmer på øret, de har ikke oppdatert med dagens candle enda.

Se f.eks dette eksempelet

Samtid er det muligens litt lange veker på nedsiden

Edit: ser ikke ut som det ble noe nei

4 Likes

2,53 er motstanden som må brytes før vi er ute av kilen. Det er ikke så heldig om dette ikke skjer idag.

Ser vi på intradags er det dannet en stigende trendkanal som kan gi oss et brudd opp.

Edit: Volum er fortsatt meget lavt.

6 Likes

2,52 ikke helt som planlagt?

1 Like

Vi stengte over 2.48, så tror vi ser fram mot mandag? :smiley:

5 Likes

Der er vi vel allerede ute av den fallende trenden! Omsider.

2 Likes

Tendenser til brudd opp, men litt tidlig å sprette champagnen enda, med lavt volum og tidlig på dagen. Men holder den seg sterk ut dagen og det kommer litt volum i aksjen begynner det å se bra ut teknisk

6 Likes