Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

jeg UNTZ UNTZ UNTZer alene på livechaten :wink:

nesten… håpet var der rett før. :disappointed_relieved:

Ser blått ut på min skjerm :slight_smile:

5 Likes

yay. vet ikke hvor mye det har å si med 0.01 over men det er ihvertfall ikke negativt. :blush:

Blått er blått!

Blir det blå sluttkurs på mandag så har vi satt en rekord i år. Medmindre jeg blingsa så har det ikke vært 5 dager på rad med høyere sluttkurs den dagen før. :smiley:

1 Like

Ble en rød strek i dag, svakt volum og en potensiell evening star…
Mangler momentum her foreløpig. Golden er i emning med 5 gjennom 10, blir spennende neste uke.

God Helg!

2 Likes

Hvordan påvirker dagen ta?

Bruker man TA er vel litt av poenget at hvis pilen peker nedover så er det negativt. Såpass kan jeg! Nå kjøpte jeg mer på 2.41, ikke fordi jeg tror det er en bunn, men jeg har ikke kjøpt noe siden 2.71. Tar nok på tettere intervaller nedover hvisomatte. Snitt nå er 2.83.

Ja, men vi har så mange flinke som på toppen av det er villige til å dele sin kunnskap! De ser mønster som er gode og vonde der jeg ikke ser en dritt :stuck_out_tongue: bruker ikke ta selv enda, men andre gjør det og da blir det litt selvoppfyllende :slight_smile:

Jeg solgte ut det jeg kjøpte på fredag (50k) i dag, utelukkende basert på TA. Kjøpte på 2.45 og 2.47, og solgte på 2.52. Dette fordi den closet under 20 dagers glidende snitt på fredag og kursen ligger under både 20 og 50 dagers snitt. Bestemte meg egentlig for å selge ut i helgen, så var heldig med å komme ut, uten tap.

Positivt så har MACD kort snitt brutt gjennom langt snitt, og det ser ut som bunn vil være rundt 2.20ish (støtte i 200dagers snitt + bollinger).

Ser ut som MACD hadde vært bedre å følge her enn SMA20/50. Færre handler, men inn og ut på ca samme nivå som SMA20.

Merkelig det der hvordan jeg har ligget med ordre på 2.20 i noen dager nå. Så jeg står trolig først i køen der :slight_smile:

1 Like

Kanskje. Men for meg er MACD en litt treg indikator - det at den ikke klarte å bryte 20-dagers SMA (den var over på fredag men falt tilbake) var et avgjørende svakhetstegn. I dag fikk vi ikke test av denne engang.

@TinvesT nevnte potensiell evening star og den ser nå bekreftet ut for meg. Indikerer vel fortsettelse av nedadgående trend?

1 Like

Hvis du ser på peaken, så sa MACD selg på rundt 4,50 et par uker før SMA20 sa selg - på litt lavere nivåer. Før SMA20 trigget kjøp-salg-kjøp-salg over et par uker. SMA20 trigget kjøp/salg på rundt 3,30 og har vel ikke gitt noe signal etter det? For meg virker SMA20 mer laggy enn MACD.

Stemmer det. Kom meg ut med den store posten på 3.20. Gikk inn nå etter reaksjon opp fra 2.20-ish (intradag). Tror den skal ned dit og bekrefte før den snur opp.

Tja…Er det innafor å mene at vi er i ferd med å bryte ut av en fallende kile på lite, men litt økende volum?
Motstand på ca 2,78 og potensiale ved brudd på denne opp mot 3,20? Støtte og evt dobbel bunn på 2,30…

5 Likes
6 Likes

OHS

3 Likes

Tenker at toget står på stasjonen nå :slight_smile: Spennende dager og uker foran oss fram til SWL launch i juni. Er spennende å se at det tekniske følger caset såpass nært. Regner med at toppen 23. april brytes innen få dager nå om vi skal se et fint brudd opp fra OHS :slight_smile: