Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det er vel halslinjen som skal brytes? Synes det ser ut som det ble brudd opp i dag.

Halslinjen er det viktige for å se at formasjonen er fullført, men jeg tenker på videre vekst. Neste steg nå blir å gå over tidligere topper for å få bekreftet at den overliggende trenden har snudd. Det vil være et naturlig neste steg mtp at OHS har vist seg fullt ut.

4 Likes

Synes den OHS’en er noe skjev da @holmes men er med på at formasjonen signaliserer vendepunkt :slight_smile: Closet vel også over 20 dg. SMA i dag?

1 Like

Hadde jeg hatt short posisjon i Funcom pt, hadde jeg sovet dårlig.
Dette ser unektelig bra ut, vi har hatt positive tekniske signaler i ca 2 uker. Nå kommer endelig litt momentum. Det er mange flinke tradere i denne aksjen og nå er det flere som har possisjonert seg for oppgang. Billige aksjer, Q1, sommersalg samt slipp av SWL frister nok flere kortsiktige her.

5 dagers krysset nå også 20 dagers, sist dette skjedde var 30.03 da med et tungt negativt press på aksjen.

RSI viser styrke
MACD har gitt kjøp, godt bekreftet med dagens volum og oppgang
Volumet viser betydelig økende interesse fra kjøper siden

16 Likes

Brudd opp Bollinger.

Historisk har det gitt et godt løft…

5 Likes

Største kurstrussel nå er når Jebsen begynner å selge igjen. De har jo gitt seg selv pause til etter at q1 var presentert i sin siste melding.

Trodde selv på løft etter min egen tekniske analyse som gav støtte først på 3,25 kr og deretter enda sterkere støtte på 3 kr og kjøpte deretter, men jeg så hvor liten verdi teknisk analyse hadde når meldingen fra Jebsen kom om salg og sendte kursen ned i kjelleren.

Er redd tilsvarende vil skje med det første nå, gjenværende volumer som må selges konverteres er også langt høyere enn det som er konvertert til nå selv om det sikkert vil porsjoneres noe. Kurseffekten kom med signalet meldingen sendte, mer enn volumet sist.

Reduserte derfor i Funcom for noen dager siden (realiserte tap i Funcom for første gang på lenge) og gikk inn i Targovax som jeg skrev for noen dager siden, denne skal til 31-32 kr i det korte bildet slik jeg ser det.

Samme her, men jeg begynte å an uråd når kursen flatet ut på rundt 3kr, så solgte en god del der og kjøpte tilbake på ca 2,4. Synd jeg startet med kjøp/salg på 4-5kr uten å ta hensyn til det tekniske eller fundamentale, men ble revet med av min egen hype. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ville satt en stop loss på 24,8 i Targovax

Tror ikke Targovax er drevet av teknisk analyse nå med ASCO og lovede nyheter fra selskapet rundt hjørnet, men ser at kursen befinner seg i et teknisk rom med nedre støtte rundt 24,90 og øvre motstand rundt 30,50 (hos meg, hos Investtech over 32 kr).

Forventer svake korrigeringer tilbake i dette rommet, men også dager med flere prosent oppgang etter at 24,90 ble brutt og utløste kjøpssignalet.

Men, kommer det gode nyheter kan også kursen bryte motstand i nåværende “rom” og stige godt opp på 30 tallet, det er det som gjør aksjen svært spennende akkurat nå.

Man skal følge egen magefølelsen.

Jeg tror Funcom raskt går til 3.25 ( 19% +) ifm Q1
Kommer det tilstrekkelig momentum tilbake går den også fort til 3.5

Godt mulig det, og en skal jo følge magefølelsen.

Hos meg har dette som nevnt gitt meg ressonementet at Jebsen dersom kursen stiger slik straks vil fortsette konverteringen og derved presse kursen tilbake. Vi har jo allerede sett denne effekten ved siste salgsrunde, og det er slik jeg ser det liten grunn til å anta at det ikke vil skje igjen.

Mye de siste årene tyder på at Jebsen “vil ut” og med konverteringskurs på 0,10 USD så tjener jo denne også gode penger selv ved lave kurser på aksjen. Mulig at aksjer ble lånt ut til shorting her i tidligere runde også.

Det er ikke mange andre enn Jebsen som vet dette, kanskje-kanskje ikke. Med all respekt @Burnside, din fundamentale bekymring og spekulasjon hører ikke hjemme i; Funcom - Teknisk Analyse
Dette gjelder også hvilket selskap du reinvesterte din tidliger Funcom investering i.

Kortsiktig og ut i fra overnevnte TA ser jeg et potensiale på 19 - 25% oppside i Funcom pt

1 Like

Nå hadde Jebsen all verdens muligheter til å gå ut på 4-5kr, nesten uten at markedet ville merket det pga. sykt høyt volum.
Men han gikk først ut når kursen var nede i 3.2 og da først etter at han hadde kjøpere på alle 20mill aksjene.

Det er greit å huske at Jebsen sitter med sinnsykt mye aksjer så han har jo ingen målsetning om å presse kursen ned.

Fortsett gjerne denne samtalen her: Funcom småprat 2017

4 Likes
19 Likes

Hva sier TA om dagens jævelskap signert PAS? Er alt håp og sirlig oppbygget moment borte?

moment poment. Fundamentale bør streng talt ta over i Funcom snart…

Har sett at Q-hype osv ofte kommer rett før rapporten/når den er sluppet. Vi får se denne gangen, vi er jo ikke vandt til rapporter med store overskudd hos Funcom :wink:

1 Like

Etablert bollinger brudd ble det ikke, men tar ikke dagens bevegelse så tungt.
En periode med sidelengs bevegelse gi ofte utslag i kraftig brudd. At retningen skal bli brudd ned fra dagens nivåer ville overraske stort.

5 Likes

Siste oppdatering før 3tallet. Forventer et brudd opp 2,8 ila neste uke, og da vil dette området etableres som ny støtte.

5 Likes