Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ville vurdert stop-loss over 4.80… No tenkjer eg at det er greitt å berre sitte fram mot Q3 :slight_smile:

1 Like

Kjøp på 5.00, sl på 1.99 er sikkert lurt

6 Likes

da hadde jeg snittet ned i stedenfor. Tviler på den går langt nede på 1 tallet,

Dere som har fulgt denne - hva som burde være en solid bunn/lavest mulig kurs før oppgang her? :blush: Vurderer å prøve en trade.

Tror vi som har fulgt den en stund er like blanke angående bunner og topper som de som kommer inn nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Langt ned på 1-tallet går den kun dersom Xbox må utsettes. Ledelsen har kun oppgitt Q3 som lanseringstidspunkt, altså ingen nøyaktig dato. Man kan argumentere at det gir dem mer spillerom, men også at de er usikre på når de blir ferdig.

Jeg hadde satt 2,13 som absolutt laveste jeg trodde den ville gå pga gappet fra 2,18-2,13. I dag har den gått under det.

Generelt har det vært lurt å kjøpe på close og selge på åpning. Dette mønsteret har vært i flere dager nå. Ellers ville jeg vært forsiktig til jeg så en tydelig bunn for inngang med en større sum nå. Under 200 dagers snitt er ikke bra, og uansett hvordan man vrir og vender på det så er den store kjøpsviljen fraværende. Dette kan @h3nk1 som har fulgt aksjen tett i flere måneder også bekrefte :slight_smile: Alternativt kan man kjøre en “Holmes” og @Paddy80 mode og kjøpe hver 10-20 øre ned. Ikke blås av alt kruttet på en gang i allefall!

2 Likes

Jeg har sagt firemillioner ganger at det hjelper ikke en dritt med ta i Funcom nå, det er andre krefter som rår. Bare lese på ta tråden på alle topper og bunner så skjønner du hva jeg mener.

Hvis man kan spekulere i at 2.1 er en solid bunn som eksempel, så kommer en pengesterke shorter og pumper ut en mill akjser så det drar igjennom støtten, gjerne før stengetid, og følger opp med litt småsalg dagen etter for å bekrefte bruddet. Det er for lite omsetning i Funcom, og den kan styres dit du vil.

Noe særlig under 0 vil jeg tro er forholdsvis sikkert

1 Like

Fundamentalt har folk trodd på aksjen og derfor funnet “sannsynlige” bunner på veien, men det er jo veldig farget av det fundamentale synet man har. Derfor er det fundamental analyse som har feilet, enten ved at man har gjort en feil analyse og det fundamentale ikke tilsier en høyere verdi, eller fordi aksjen prissettes utifra andre faktorer en den underliggende fundamental verdien til selskapet (eller en kombinasjon av disse faktorene).

3 Likes

TA er alltid relevant, uansett hvordan man ser på det. Så her kan du gjenta 4 millioner ganger til, det hjelper så lite hva du måtte mene om saken.

Nocturne sin oppsummering pt er status. Det ligger ann til 100 dagers gjennom 200 i chartet.
Det er ikke pent, på en annen side er ofte mye av nedsiden tatt ut FØR man ser krysset. Om man går tilbake å ser historisk er dette tydelig.

Det ristes nå kraftig i treet. Den lavt hengende frukten er for lengst plukket. Psykisk spill.
Det ville overraske meg stort om vi faller så mye lavere enn 1.8-2.0 kr.
Til sammenligning er jeg ikke overrasket over fallet ned til dagens kurs.

En ting er sikkert, siden CE lansering har vi ikke vært nærmere en bunn enn vi er i dag ;D
Jeg begynner å laste opp neste uke slik det ligger ann til nå.

Med suksess på Xbox er kursen i dag en gavepakke. Jeg forventer en dobling av dagens kurs pre xbox lansering og med gode tall der en kurs på 6 kr.

Kjører man en Holms strategi vil man med rimelig sikkerhet ha en snitt kurs ikke mye over det som kommer til å bli bunn.

7 Likes

6 Likes

Hva kaller du denne, strikkhoppformasjon?

Kristi himmelfarts formasjonen :star: :star2: :stars:

11 Likes

Tror du har rett i at det må noe guddommelig til for å få den utviklingen der :wink:

1 Like

Når vi er der oppe så kommer jeg til å få tyn for at jeg maner til forsiktig, livet som contrarian er hardt.

1 Like

Morgenbrød formasjonen. Satser på å få den der klokken 09:00 imorgen

5 Likes

Jeg ser fortsatt muligheten for en rounding bottom, men samtidig har vi to forskjellige mulige utfall hva angår trendkanaler.

10 Likes

Rimelig oversolgt nå, og rsi er vel nærme en vending nå, tror på en tur opppver før en Evt tur under 2kr finner sted

1 Like

Jeg begynner å få truen på at vi skal se 1.8 før summersale… Det er bare 0 liv i aksjen.

1 Like