Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det er jeg enig i. Teknisk analyse er først og fremst et verktøy for å spå og forstå hvordan markedet vil prise en aksje. Man kan ikke bruke det til å spå fundamentale endringer som en god kvartalsrapport eller en ny stor kontrakt, men hvis dette inntreffer vil markedets reaksjon bli bakt inn i grafen (og enkelte sitter jo med mer informasjon enn andre :wink: )

Pengepodden hadde nylig et par episoder om teknisk analyse med han fra investtech. Der går de litt i dybden om det og prøver å avkrefte myten om at det bare er hokus pokus og kun basert på selvoppfyllende profetier. Anbefales for de som er interesserte :slight_smile:

2 Likes

1 Like

Støtte holder og nå med minispill som litt krydder så skal vi trolig gjennom og oppover i ukene fremover ? :slight_smile:

3 Likes

Stakkars folk… :confounded:

Det treffer ikke hver gang

1 Like

Svakt at den ikke klarte å etablere seg over 1.27 igjen til tross for gode nyheter synes jeg.

1 Like

Insidekjøp ifht kurs reagerer nødvendigvis ikke før det er gått en stund, i følge Myrseth, men det er klart at det er ikke gøy å se kurs stanger som nå da man mener det er good things ahead. Er vel noe takket være emisjonen, antall aksjer og mange som sitter med god gevinst. Tålmodighet fremover nå skal iallefall jeg ha, da jeg er sikker på det betaler seg ila de kommende ukene

Enig, det gulvet jeg tegnet inn over er fortsatt intakt men kursen har nå stengt under sma100 og sma300.

2 Likes

Ser kanskje litt stusselig ut nå teknisk sett, men det tar jeg med knusende ro! De gode nyhetene nå er bare en start. Funcom har lite fokus og oppmerjsomhet på seg nå. Som det blir sagt, det kommer! Litt triksing underveis må vi forvente. Har tross alt vært svært lite volatilitet de siste månedene i forhold til tidligere…

:slight_smile:

1 Like

Yes, nyheter triumfer det tekniske, positivt som negativt. La oss håpe det er krutt i positiv forstand.

Hvor mange her inne har gearet sin Funcom investering? Jeg tror det er få. Veldig få. Men helt sikker noen.

1 Like

Kan vel anta det var gearet posisjon som røk under stopplossen hos skandiabanken :wink:

1 Like

Han forventer også lite action i oktober. Når vi nå bryter tekniske støttenivåer på økende volum tror jeg kursen må ned på et lavere nivå før kjøperne kommer tilbake. Om det ikke kommer nyheter selvsagt.

Om man burde kjøpe eller selge tror jeg først og fremst er et spørsmål om tidsperspektiv, men jeg ville hvertfall vært obs på om PAS kjøper eller selger de neste dagene.

1 Like

Gearet sin invistering, betyr det invistert for lånte penger? Eller er det noe annet på børs jeg ikke har fått med meg enda? Jeg er tungt inne, men ikke lånt for å invistere(for fersk, og i for volatile aksjer til at jeg anser det som lurt).

Veldig bra 86. Ikke gjør det heller. Det betyr å låne penger. En kan stille med 100 000 og geare 2, 5, 10 eller 20 ganger. Gearer du 20 ganger og kursen går ned 5% så har du tapt 2 000 000. Selv om du bare hadde 100 000 å tape i utgangspunktet. Gearing er ikke noe for vanlige folk som oss. Alt for risikabelt.

6 Likes

Hammers på HO nevnte 1.21 som viktig. Får se om vi skal noe særlig ned nå. RSI på 40tallet. Vanskelig å spå i korte bildet

1 Like

Ut fra teknisk analyse kan aksjen være i gunstig kjøp posisjon nå. Aksjen sluttet på 1.26 i dag som er bunnen i den stigende trendkanalen. Aksjen har høyt volum på oppgang og lavt på nedgang. Dette styrker trenden. Vi får fasiten i morgen om den bryter ned eller opp av trenden.

Vi har også hatt inside kjøp, noe som er positivt. Kan vel si at inside kjøp er langsiktige kjøpssignal. Mens inside salg gir ett større utslag. Se på Kitron i dag f.eks.

3 Likes

Når det gjelder Kitron gikk vel kursen ned pga den store rabatten og ikke fordi det var innsidesalg? Det vil si markedet forventet noe gevinstsikring litt som ved en emisjon som blir satt under markedskurs (selv om dette ikke var nye aksjer)

4 Likes