Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det kan ha med at en som er lastet med en god del aksjer selger når større volum kan selges uten å gruse kursen, og at det er derfor vi ser en liten dipp i dag?

1 Like

Løp og kjøp?

Kjøpte i går, har ikke mer å kjøpe for :blush: #parkometerpenger

3 Likes

Hva tror dere på Mandag? Skal inn med 40k aksjer til, skal jeg vente eller satse på 2.85?

jeg tror gappet skal tettes og 2,60 til uken før videre oppgang. men dette er bare mine antakelser

Skal den helt ned til 2.6 så må steam release av SWL på mandag gått dårlig. Støtten er stor på 2.7-2.8.

2 Likes

Gap? Hvilket chart opererer du med.
Hva gjelder ta er det ingen gap som skal tettes i det tidsperspektivet du refererer til.

3 Likes

Usikker på dagen i dag, ville trodd vi skulle til bunnen av trendkanalen ved 2,6-2,7 et sted, men vet ikke. Historisk sett skal vi til 2,73ish for så å snu raskt opp over 3kr i løpet av morgendagen. Men historie er jo bare historie, ingen garantier for at det skjer igjen.

Skrev dette i insider-delen på torsdag:

Dagens low var 2.75. Bare synd jeg ikke hadde mer å kjøpe for :smile:

1 Like

RT 2,85 :slight_smile: Tror du den vil snu opp igjen eller fortsette ned til 2,75 igjen?

Bomma bare med et par dager så hadde TA gått inn :slight_smile: men det var jo nesten da

Anga ingen tidsrom for analysen, sa den skulle ned og teste 2.75 og det gjorde den 2 dager etterpå. TA er ikke exact science som @holmes også har påpekt. Innafor i min bok :wink:

2 Likes

Har ikke sjekket chartet nå og har ikke brukt SL eller noe på det jeg er inne med. Regner med den skal opp innen 2 uker som er min horisont i aksjen :slight_smile:

Ingen aksakt vitenskap, som om jeg skulle sagt det selv :slight_smile:

Litt spennende å se at The Secret World faktisk får noen prosent mot spill som CS:GO og Black Desert Online.

1 Like

Slettet. Setter stor pris på analysene dine Nocturne👍

1 Like

Den skjønte jeg ikke… :smirk:

Jeg liker TA, men synes mange kommentarer kommer litt etter at man har fått vite hva som skjer i stedet for før det skjer :slight_smile: Og vi har hundrevis av kommentarer rundt TA bakover i tråden som bommet mer eller mindre, men de blir fort glemt.

1 Like

Selvfølgelig. Som påpekt er det ingen exact science. De som velger å tro at det var tilfeldig at kursen stoppet på 2.75 intradag får bare tro det. De som agerer etter TA får gjøre det. For egen del føler jeg meg mye tryggere når jeg går inn i en aksje med TA i bakhånd enn bare det fundamentale. Det fundamentale trumfer TA på lang sikt, men for å få best mulig inngang på kort sikt er TA et nyttig verktøy.

Dette er en TA tråd, så den endeløse diskusjonen om det har noe for seg får en ta i den generelle tråden kanskje? :slight_smile:

3 Likes

Slike kommentarer og å rakke ned på andre brukere av forumet bør vi holde oss for god for, makan!

For de som har utfordringer med å holde seg til sak og holde kommentarer siviliserte, finnes det andre aksje forum hvor slikt blir både akseptert og kontret i stor stil.

@Nocturne, gode analyser og takk for at du deler. TA er og blir et av de beste verktøyene innen trading og kortsiktig investering, uansett hva enkelte måtte mene. I Funcom fungerer det særs godt :ok_hand::facepunch::sunglasses:

6 Likes