Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Du treffer veldig godt der. Mye ta som er difus sånn at man i ettertid kan si at man mente noe annet desverre tror jeg sammlet tradegevinst på forumet her basert på TA trade er ekstremt lav. Mistenker det kun er 2-3 som klarer å tjene penger på det over tid

Jeg tenker at så lenge ikke alle handler etter TA, dvs store deler av handler baseres på andre aspekter så vil det funke så som så. Men mye innen TA forteller sider ved handler som kan være viktige å ta med i sin beregning.

Det de fleste lærer er at det er stigende og synkende trender. Man kan vel si at dette er ett teknisk aspekt som har utspring i nyheter eller det fundamentale. Videre så kan det være smart å følge med på RSI da dette er noe mange lærer tidlig. Desto flere som agerer etter slike parametre, desto bedre vil det fungere i å styre kursutvikling. Hvis alle selger når kursen har høy Rsi så synker den osv.

Hadde alle handlet etter en spesifikk TA-analytikers råd, ville det fungert bedre osv. Men jeg kan vel anta at man kan finne områder i kursmål /områder slik at man kan begynne å kjøpe seg inn/selge seg ned i disse områdene.

2 Likes

Denne diskusjonen er en blindgate, du kan investere med eller uten ta med suksess. Live and let live…

5 Likes

At du har sikkert kommet med mer en en analyse på innsidetråden. Blir litt vanskelig for andre å bedømme dine skills når du kan trekke frem enkelte analyser. Litt som investteck👍

Kan vi ikke holde til TA her? de som ikke forstår TA kan diskutere virkemiddelet TA en annen plass?

2 Likes

Fair enough. Du kan jo sjekke historikk for å sjekke hit-rate på analysene. Kan poste analysene her så vel som insider-delen om det hjelper. Jeg deler bare det jeg ser, og slik jeg tenker, om folk ønsker å bruke det til noe får være opp til hver enkelt :slight_smile:

Når det er sagt har jeg ikke analysert Funcom på en stund. Men @Evilfreud og en del andre var kritiske når jeg sa aksjen skulle ned og teste 2.75 på torsdag. Alle var sikre på den skulle over 3 kr. Derfor tok jeg det opp igjen her nå - i en aksje som Funcom hvor det trades mye og en del sitter med nervene utenpå skjorta fungerer TA veldig bra - synes nå jeg.

Jeg hadde pen gevinst på sist tur opp (1.99 i snitt, solgt på 4.85 og 5.01) og så tradet jeg aksjen en del mellom 3.00 og 3.20. Gikk inn igjen nå på 2.62, ut på 3.01 (solgte litt for tidlig ifht. at den gikk til 3.20) og er inne igjen nå altså og har ikke solgt enda :slight_smile:

8 Likes

Setter stor pris på at dere gidder å dele info og analyser, det gjør at det værtfall føles litt tryggere for noobs like me :+1: Tusen takk gutta :+1:

10 Likes

En ting er i hvert fall sikkert. Det er sjukt irriterende å bla seg gjennom spam i en TA-tråd. @pdx opprette en egen tråd for å diskutere om TA har noe for seg? Gjerne en man kan mute fra feeden. Takk!

2 Likes

Flyttet til diverse tråd :ok_hand:t2::blush:

@Wildkin

Sjekk generelt TA tråden, oppfordret til å flytte diskusjonen dit :wink:

1 Like

Synes det ser ganske bra ut med kjøp ca 2,8. Bør helst ikke gå særlig under 2,78?

6 Likes

6 Likes

Morro å våkne til at Funcom igjen er valgt ut som “Dagens aksje”

Ligger ann til Golden cross 30 dager gjennom 100.
Ser man på volum og teknisk motstand her, er det ved et brudd opp gjennom 3.3 lite motstand å finne før 4.6 :muscle:

11 Likes

Passe meg glimrende. Er i mål på 4,85

Nokon skal få 15% av aksjane mine til 4,- :wink:

Ska vi følge sesongs mønsteret så er begynnelsen av augusti svak. Men kursen avviker allerede på oppsiden. Blir interessant å følge.

6 Likes

Hvor henter du denne @babyrage ?

Synes dette ser lovende ut, håper på en liten dipp mandag eller tirsdag da jeg har lagt ut fiskesnøret nedover på 2.90 og 2.75, men ellers greit posisjonert for en sterk utvikling de neste par ukene.

6 Likes

Starten av neste uke blir spennende. MA20 tok i mot kursen på 2.75 og har løftet denne gradvis de siste dagene opp mot en kurs på 3.01kr. Et lite BULL flag er dannet siste uka, og volumet tok seg opp på fredag. Stenger kursen over 3.01 på mandag eller tirsdag så ser dette bra ut for videre oppgang

7 Likes
10 Likes