Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Nappet litt her i dag :slight_smile:

1 Like

Dipper litt nå, og kan sikkert gå ned enda lavere enn jeg trodde. Flytter intradagsposisjonene litt nedover. Hensikten med dette er å få noen ekstra kroner ut, virker som ganske lette penger så langt å legge inn noen kjøp litt ned og salg litt opp, inspirert av @Hakon og @Morti

Uansett om vi zoomer litt ut og tar på haussebrillene så slenger jeg inn et bull kursmål her i år underkant av 7 kroner. Vi hadde forrige bunn rundt 1 kroner og topp litt under 6 kroner, nå fikk vi bunn rundt 2 og enkel aritmetikk gir neste topp ca 6.80. Dette fordrer så klart at spillet gjør det bra på xbox og med ny biome, den forrige høyeste toppen kom jo etter at spillet ble meldt som en stor suksess, blir det like bra denne gangen så kan man jo selv regne seg frem til at P/E tall og cash flow ser veldig bra ut, i så fall vil den fundamentale utviklingen støtte opp under den tekniske analysen. (Sorry for at jeg blander litt FA og TA her, men gidder ikke lage egen FA+TA tråd :))

15 Likes

Falling wedge pattern, ingen grunn til panikk.

5 Likes

Falling wedge må da ha en viss varighet (6 uker)? Hvis ikke er det en pennant?

“Wedge” og “Pennant” viser kun til hvilken geometrisk figur verdipapiret / chartet tegner.
Pennant er en vimpel og wedge er en kile.

Hva gjelder varighet må man ta hennsyn til hvilken timeframe chartet er i.

Resten, om det er noe kan vi ta på TA generelt :wink:

13 Likes

etterfulgt av

3 Likes

Til alle som kødde med kursen vil jeg nå si

7 Likes

Er rallyet allerede gjennomført? Jeg er usikker. Tar man en titt på dags-chartet så er det vrient å tolke siden 20MA allerede er brutt, og neste støtte ligger på 2.80 og 2.75. Tar vi en titt på ukes-chartet, så viser denne en perfekt bull-flag formasjon, med 50% pulback på nøyaktig pris 2.75(som allerede er testet). En annen ting som gjør meg nysgjerrig er salgsvolumet for to uker siden som var veldig lavt, til tross for at kursen falt fra 3.22 til 2.81. Tar vi derimot en titt på forrige ukes “candle”, så var kjøpsvolumet større, til tross for lite bevegelse i kursen. Er det en ting chart og formasjoner forteller oss, så er det vår adferd, og psykologien bak frykt og grådighet.

Så kommer det store spørsmålet; har mannen i gata lite troa på en oppgang de neste dagene/ukene, eller er det bull-flag formasjonen som skal fullføres slik at folk som ikke kan teknisk analyse gir bort aksjer i frykt når det nærmer seg attraktivt for en stor hai å kjøpe store poster? Jeg vet ikke, men jeg får legge min lit i chartet, og heller ta et kalkulert tap på noen lapper om jeg må:)

God jul

1 Like

Rallyet er ferdig 1kr neste.

1 Like

chartet sier ned til 2.75 området en kort periode, så videre opp. Vi får se til helgen om jeg er helt på tur

1 Like

Det går mot oppgangstider igjen :slight_smile:
Ser fram til slutten av denne og neste uke !

8 Likes

Er jo veldig innafor. @Bullishproof mente 2.77 må holde, men der ser det jo som om det er litt mer å gå på på nedsiden. Jeg tror det snur på fredag og at streamere får tilgang hele helgen. Min anbefaling er å kjøpe fredag. Å time intradag rundt 2.71-2.72 kan bli mulig.

4 Likes

I Investing.com chartene på henholdsvis 1h og 1D har vi Morningstar på begge, så jeg tror opptrenden starter allerede i morgen :wink:

7 Likes

Jeg er enig med @TinvesT her. Det virker for meg som at salgsvolumet avtok i dag og jeg kan ikke se for meg at 2.70 ryker. Det blir kanskje 3. test i morgen og det vil være solid støtte her nå. Hvis det ryker blir det fort stygt men jeg har ikke solgt siden kjøpet på mandag og ser mot onsdag neste uke :slight_smile:

2 Likes

Jeg glemte å si at for å få aksjer til 2.71-2.72-2.73 så tror jeg man må legge ut kjøpsordren i morgen. Alle vil ikke få. Avhengig av hvor man legger seg. Så smeller man igjen laptopen og venter på å få sms om at kjøpet er gjennomført. Man vil ikke rekke å slenge seg på i siste liten. Det er derfor 100% nødvendig å ikke se på ordrebildet eller ha baller av stål. Dette er i hvertfall noe av det som har fungert for meg. Lykke til!

6 Likes

Frisk start i dag, spørs om siste sjanse til å plukke på 2,7x var i går
antall aksjer til salgs har sunket fra rundt 5 mill i går til 3,7 nå

Finn 2 like… :slight_smile:

20 Likes

Hvor er alle TA haterne i dag? :wink:

4 Likes

De kommer ca 16.25 når vi ender i rødt. :joy:

1 Like