Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Er det normalt at en algo er innstilt på å handle med tap? Herre så tafatt det er å se på. Gir det mening for noen her?

Det er så, men det henger sammen med mitt syn på at trendlinjer og formasjonstolkning er noe av det mest unyttige du kan bruke tiden til på Oslo Børs, og f.eks. forventninger til Q2 vil selvfølgelig spille en stor rolle i handelsmønsteret i nærmeste fremtid, det er det vel ingen som nekter for. Derfor er de to ganske nært forbundet, uansett hva investopedia eller google sier.

Om den gjør det på oppdrag fra Oxford? For å dra kursen ned. Selger noen aksjer med tap, men tjener en haug på shorten. Bare synser.

Det du postet er fundamental analyse, det fungerer dårlig på kort sikt, kan ta mange år før prisen blir riktig, og da kan det fundamentale også ha rukket å forandre seg fra analysen ble gjort

Jeg vet ikke… Men MSI har handlet med tap hver dag i flere uker nå. Ikke meningen å spore av fra teknisk her - men at en algoritme er innstilt på å selge med tap er så nærme “teknisk” man ca. kommer uten at det er ren TA.

Kommentarer, noen? Vi vet jo at den snur, for å selge med tap hver gang.

1 Like

Er på mobi,l men indikerer ikke RSi nå att vi er ganske oversolgt.
Gjetter på en RSI rundt 31-32 i dag ?

@Halling RSI under 30 alene vil ikke tilsi den skal opp, men kan tilsi man kan gjøre noen gode intradags trades (altså at man kan få reaksjoner opp mens trenden er ned). Har ikke sjekket chartet altså, men snakker generelt om RSI som indikator.

Jeg tror man fremover også bør inkludere tidshorisont på analysene. Vi her inne har alle ulike perspektiv på innvesteringene våre.

Da jeg skrev “hvorfor hastverk med å kjøpe” i chatten i dag @holmes var det rett og slett fordi ting virker tungt og usikkert. Men jeg tror vi operer med ulik horisont. Du ville sikkert stilt meg samme spørsmål om Nano (hvorfor jeg kjøpte mer i dag), men det er fordi jeg ikke vet hvor aksjen er på mandag, men jeg tror aksjen er 3-5x om 2-3 år. Hvis jeg har forstått deg riktig så operer du på samme måte i Funcom.

Men for meg som bare tenker å Swinge Fun frem mot PS4 blir det helt feil å kjøpe i dag… :wink:

Aksjene jeg kjøpte i dag med snitt 2.56 regner jeg med å få mer for innen kort tid

5 Likes

Vært interessant å høre hva “kort” er i din bok. Og hvor mye du forventer :blush: Jeg er litt lei av sånn ørestrading selv så det blir bare litt lengre swings i mine posisjoner fremover. Hver sin strategi :thumbsup:

jeg var også skeptisk til mer kortsiktig trading, men tusenlappene renner inn hver uke uavhengig av børsklima, så jeg ser på det som et greit komplement til den langsiktige porteføljen spesielt dersom vi får en periode med sur børs. I tillegg er det litt moro når man treffer, og ikke må vente 2-3 år for å se om man har rett. Men når det er sagt så ligger mest kapital langsiktig plassert.

6 Likes

@holmes har du en plan på når du skal ut med trading aksjene? Eller vurderer du underveis?Kjøpte litt selv i dag på 2,5.

Har ikke satt noen spesiell kurs, 10-20 øre gevinst per aksje er det jeg pleier å ligge på i Funcom, men ser an litt. Vil kjøpe nedover rundt 2.40 og 2.30 om den fortsetter ned.

Noen som har gjort noe research på RSI som en indikator i forbindelse med trading i funcom?

Tror du er litt tidlig med inngang. Hvis ikke CE kommer på topp 3 på Steam kommende uke regner jeg med kurs ned mot 2.0

Jeg sitter fortsatt med ca 50k så jeg er ikke helt ute…

1 Like

Skal du inn igjen på 2 med det du solgte?

1 Like

Ja regner med å kjøpe meg inn igjen, skal være klar nede på 2 tallet :+1::blush:

1 Like

Regner med det var denne kommentaren du refererte til i chatten @Evilfreud - siden du ikke ville utdype hva du mente med backtrading. Sjekk tidspunkt for innlegget… :wink:

1 Like

Nei, altså - @Evilfreud skrev en kommentar i chatten til meg om at backtrading var enkelt men han ville ikke utdype hva han mente. Jeg antok han siktet til det jeg skrev i chatten om hva jeg ville kjøpt / solgt Funcom på, som jeg også hadde postet her… :wink: (du leste jo også det innlegget i går, og kommenterte @holmes ). Innlegget ble skrevet like etter børsen åpnet.

For å svare på spørsmålet ditt så nei, jeg tror ikke den skal til 2.70 på mandag. Men er nok en ny tradingrange nå mellom 2.40 og 2.61? Noen klarer nok å tjene penger på svingningene også.

Er selskapet verdt 2.50 eller 2 kroner. DET BØR være spørsmålet. TA støttene ryker on dagen som morkne gummystrikker, funker ikke i en nyhetsdreven aksje hvor det skjer endringer daglig. Men det er klart når en ryker er det jo en ny rett rundt hjørnet… :+1::fearful::joy::astonished::astonished::astonished::astonished::astonished:

Mener aksjen fint forsvarer en prisning på 5,- med godt over 100 mill på bunnlinjen for 2017, men om alle selger som “investorerne” her, da kan kursen gå hvor som helst.
Jeg tror Q3 vil gi 50 mill+ på bunnlinjen, derfor sitter jeg roligt, og kjøper når andre dumper.
Mvh Vandregutten.

3 Likes