Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Er dette teknisk analyse? Synes ikke disse innleggene til @Hektar og @Holmes har noe å gjøre i teknisk analyse tråden.

Helt ok, sletter det.

At negative SWL reviews er kursdrivende kan jeg ikke helt se - isolert sett. En annen ting er for øvrig at det er vanlig med bråk rundt spill som går F2P.

Savner en teknisk analyse etter siste dagers nedgang fra @Bullishproof eller @TinvesT.

Nå har det vært mye synsing her. Det kan en annen tråd brukes til eller ?

1 Like

Enig, grunnen til at jeg svarte var at jeg ble tagget, men kunne flyttet til en annen tråd. Har uansett slettet “kursprat” innleggene.

1 Like

Nå skal jeg være noe forsiktig med å analysere for mye her, jeg så ikke denne ukens reaksjon komme, snarere tvert i mot. Det var ingen hype i forkant av slipp, så jeg forventet ikke i nærheten av den reaksjonen vi så denne uken. At 2.70 ikke holdt vitner om panikk. Det har ikke vært større divergens mellom aksjekurs og fundamentale forhold på lang, lang tid.

Min tolkning:

Sett med positive øyne. Den er tung om dagen, men det er også noe spennende informasjon i chartet for oss som er investert.

Det har gått mye volum i området kursen er i nå, fra april 2017 til juli 2017, før den tok fart mot 3.2
Så her skal det være bra med støtte, i tillegg ligger den også nå på trend linje fra høst 2016.

Støtte og motstand tegnet inn i 1D chartet.
Skal man finne noe positivt på glidende snitt må man ut i 1W chartet, over/på MA200 samme gjelder RSI, på trend linje likt som kursen.

10 Likes

Veldig enig, sjekk også 50 uker ligger ikke så langt ned nå

3 Likes

SMA 20, 50 og 200 uker bestemte seg for å møtes og holde en fest

3 Likes

SMA 200 avviste kursen i mai, jeg forventer det samme nå.

I mitt hode skal vi opp igjen til 2,85 på mandag og se det som neste motstand som muligens brytes i løpet av tirsdag(Best case), håper resten av hodene på børsen er enig i det :slight_smile:

Salgs presset er avtakende så jeg forventer en reaksjon opp tidlig i uken. Meget sprekt om den går til 2.85 på første vending, antakelig først lukking av gapet opp til 2.64 Så roer gemyttene seg og aksjen får konsolidert litt før den bykser opp igjen.

6 Likes

Ser Norsk Bulls kom med Short signal på fredag:

Det kan vel tyde på at kursen skal ned mot 2 tallet etter at Steam salget er over på mandag?

Ja, det stemmer stort sett det de kommer med.

4 Likes

De tar ofte feil, men taper lite på feilene og tjener mye når de først treffer. F.eks 4 siste var feil

2 Likes

Jeg tipper 1.99 (KAPPA)

1 Like

Kanskje, kanskje ikke.
Salgs presset avtok på fredag, men det kan eskalere fort.

Om du ser på de antall short fra NorskBulls er det 12 stk satt siden 18.08.2015 hvorav 6 feilet og 6 traff. Så det er dead on 50/50 %

2 Likes

Er jo mye støtte i dette området om man ser tilbake. Kan være støtte oppover også.

4 Likes

Ja, og med 1W chart som vist er RSI på trendlinje likt som kursen samt at MACD er positiv. Ref: https://beta.tekinvestor.no/u/TinvesT
Jeg kjenner lukten av en mulig bear trap :wink:

1 Like

50/50 er vel mer Monkey enn Bull…:joy:

2 Likes

Den vendte fint slik vi diskuterte ila helgen. Kan dette være noe?
Om man har det fundamentale i bakhodet her, så ser denne trendkanalen fornuftig ut.

2 Likes