Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

hm hva tenker du om motstand på 2.75, sånn kortsiktig?

Strek tykkelsen i chartet skulle si noe om hva jeg tenker om den.
Jeg overvurderte den ved fall, den var ikke mye å snakke om da, men mulig den respekteres mer opp igjen.

2 Likes

Viser styrke nå!
Brudd opp, gjennom 2.75 til 2.80 er sterkt og lover meget godt.
Etablert brudd her vil være et godt kjøps signal.

På lengre sikt synest jeg den ser mega bull ut fram mot Q1 2018
Se MACD og RSI i 1W chart!

9 Likes

Oisann, blir ikke mye penere.

Nei, det ser lovende ut!

11 Likes

Forbildet mitt :heart_eyes:

1 Like

En god avsluttning på en god uke!

RSI har brutt ut av nedadgående trend i 1D chartet og MACD ser spennende ut.
Litt lavt volum på grønne dager, men om man ser tilbake i chartene så starter oppgangen ofte sånn her.

I times chartet er det muligens noe spennende på gang! Som i tilfellet sammenfaller fint med et eventuelt brudd opp i 1d chartet :slight_smile:

Vi får se om, og håpe at Oxford trenger noe billig ebay merch for å hindre røde øyne kommende uke :slight_smile: (var litt tidlig på fredagspilsen i dag :wink: )

5 Likes

Ypper seg her nå! Bryter den opp i dag ?

3 Likes

Momentet snudde ned og det hele endte med en dobbel topp og reaksjon ned.

1 Like

Ser jo nesten ut som en S-H-S, hvis man snur grafen oppned

@robin4 OHS

Det jeg mente ja :wink:

Er en OHS kjennetegnet for en oppgang eller nedgang, eller kommer det an på hvordan den closer?

Bekreftet brudd opp over halslinje signaliserer oppgang tilsvarende lengden fra halslinje til bunn i hodet.

1 Like

Det damper godt av Funcom brygget nå !
Kurs og performance divergerer meget, slik jeg ser det.

Blir det et godt gammalt lettelses rally på fredag, etterfulgt av en fornuftig stigning fram mot full release?

Spennende blir det uansett :slight_smile:

“The cup and handle chart pattern is by far one of the most reliable chart patterns there is”

19 Likes

Takker, den eneste tråden det er verdt å sjekke i blandt :stuck_out_tongue:

7 Likes

God støtte ved 2,5. Blir spennende å se om denne testes før vi bryter opp fra trendkanalen.

Vil tro fallet disse dager er en årsak av at folk forventer dårlige tall fra q2, og derfor ikke ønsker å sitte over presentasjon. Det skal ikke voldsomt positive nyheter til før vi får kraftig oppgang mtp svartmalingen av q2. Jeg fyller hvertfall på nå, og både teknisk og fundamentalt sett tror jeg ikke dette er nivåer vi vil bevege oss i igjen på en god stund.

7 Likes

Husk at alle formasjoner er avhengige av trendkanaler i forkant, og retning av disse. Formasjonen du nå viser til er “continuation” med fallende trendkanal i forkant, som indikerer videre nedgang. Jeg er dog ikke enig i at det er dette vi ser.

6 Likes

En skummel gryte å helde kaldt vann i dette @Bullishproof :hand_splayed: :joy:

Flott at du også deler i denne TA tråden :wink:

Når det gjelder tolkning av C&H som pattern, er jeg ikke enig med deg. Det er forsåvidt ikke den TA lektyre jeg har lest heller. Du glemmer at Cup and handle pattern typisk er et reversal pattern i tillegg til å være et continuation pattern.

Uten lesebriller på er trenden stigende, fra Jul 16 med en peak i forkant. Med lesebrille på er trenden nedadgående fra Feb17

Opprinnelig og konservativt sett skulle den tegnet seg fra 5.8 og rundet av ned til 3.5, opp igjen til 5.8 med håndtak ned mot 5.0 for å være en perfekt continuation av den stigende trenden.

Men, dette er først og fremst et perfekt tegnet C&H reversal pattern.

5 Likes

Det ser ut for at det er den kortsiktige trenden som råder og den langsiktige er under hardt press.

Hva tenker du @Bullishproof ? det ser ut for at du fikk rett ang C&H formasjonen.

Ligge det en HS og truer her nå?

3 Likes