Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ble jo blått i dag, mot alle fun odds: fredag, positiv norskbulls, osebx -0,26

Siden forrige chart hvor 2.25 ble kontant avvist med påfølgende reversal til 2.48 har den sakte, men sikkert seget tilbake og på nytt testet 2.25. Etter første avvisning av 2.25 har volumet dabbet av. Selv med JP Morgan sin trader jukking med et fåtall aksjer, for å trigge SL ras har 2.25 holdt.

RSI og MACD er ikke langt unna å gi kjøps signal. Forskjell mellom foregående gule markering for 3 uker siden og den vi har nå, er at ved forrige markering hadde kursen allerede gått opp fra 2.45 til 2.86. Dvs steamen var brukt opp. Denne gang er det ikke mange ørene kursen skal opp, før vi får brudd opp på både RSI og MACD. Forventer godt med volum da og et lite rally mot trend tak i første omgang.

@Hakon, jeg fikk ikke sett hva du skrev tidligere i dag pga linken gitt til insider, så mulig jeg bommer med antakelsen her. Uansett det var på tide med en ny vurdering av funcom. Basert på dette, blir det å fylle på mer på mandag/tirsdag.

7 Likes

Åja, Nei var din eminente kunnskap jeg etterlyste. Tusen hjertelig!

Novice disclaimer :joy:

imagehttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxWrwd1RloIScRXJgMKXpsxY9AjobVotX0Ep1lRk6AGRoJQNdW

tanker om sma300 ser den har holdt et par ganger tidligere… satser på at den er laget av betong?

Så høy SMA er ikke pålitelig i de chartene jeg har her. Har du chart å legge ut, med den tegnet inn?
Var det på 300 den snudde på lave 2 i vår?

Betongkvaliten i disse Funcom gulvene har vel vist seg av og til å være noget varierende tidligere…

Blå linje er sma 300. @TinvesT

Den er i tilfelle brutt der, på første bilde. Jeg har ikke funnet mange eksempler på at “høy” sma/ma generelt blir respektert som støtte i funcom. Som motstand, er det mer respekt.

Om noen har andre syn på dette, enlighten me please. Mulig jeg overser noe.

Her er det beste jeg kan finne.
100/200/500


Men som nevnt, jeg legger ikke mye i disse.

1 Like

Eh, 500 dagers glidende snitt? Er det riktig?

ja,stemmer det

Ser veldig ut som 100/200/300. Jeg får en annen linje når jeg bruker 500 @TinvesT @Nocturne

Med teskje…

Ser hva jeg har gjort annerledes/ feil. Du bruker WMA, men jeg har brukt SMA. @holmes siktet til 300sma over.

2 Likes

Ja, jeg legger til et chart for å vise bedre hva jeg mente. Kursen har snudd et par ganger tidligere ved SMA300 og så får vi se denne gangen hva som skjer. Jeg har ikke fasit og betonggulvet var så klart en liten spøk med tanke på tidligere utsagn her i tråden over.

Jeg har uansett posisjonert meg for oppgang i Funcom det neste halvåret.

40

2 Likes

Supert @holmes

Det ser ut som vi er i et lavt område nå ja, ut i fra SMA300
Tar man med det fundamentale er det liten tvil.

Får håpe at Funcom kan trekke en overraskelse eller to opp av hatten. Melding av 1 million solgte spill vil jo være en slik. Lav RSI 38-39 er jo ikke gunstig med henblikk på kursen fremover. Kan jo selvsagt slå begge veier. Spennende om 300 dagers SMA holder.

2 Likes

Der kom reaksjonen, spennende å se om den vedvarer.

7 Likes