Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kjøps signal på MACD, jeg lastet litt på den :sunglasses:

28

5 Likes

Dagen endte med et ørlite RSI brudd også. Herlig om det blir en opptur her nå.
Om ikke, får vi laste på lavere :sunglasses:

TinvesT

Virker som det er god støtte rundt 2,25-2,3. Aksjen rekylerer opp fra det området hver gang noen selger ned. Virker som kurseutviklingen i funcom er klar for ny opptur. Vi får se. Har startet posisjonering mot høsten/vinteren,med full release CE som toppen av kransekaka. :rofl::yum:

1 Like

Ja, det bouncer godt her, og det dannes en spennede formasjon nå, men den kan også fortsette ferden ned i trend kanalen.
Skal man kjøre safe og har kortere tidsperspektiv er det smart å kjøpe brudd på fallende trend.
Men jeg anser dagens kurs som et meget godt kjøp.

2 Likes

Vet ikke om det er tilfeldig som du sier TinvesT, at det bouncer bra på 2.25 og at flere potensielle brudd skjer akkurat rundt disse nivåene. Men jeg er som deg, jeg tror ikke på tilfeldigheter så jeg har lastet litt på 2.28 selv. Følte likheten på de markerte områdene var for slående, og man ser jo hva som skjer videre :slight_smile: fun

3 Likes

Ja, det ser spennende ut nå ! :smiley:

4 Likes

kjøpte noen lodd på 2,30 nå :slight_smile:

4 Likes

Kjøpte ca 30% av det jeg vil ha i dag til 2,29 :slight_smile:

1 Like

Kjøpskandidat -Middels lang sikt, 20. sep 2017 Analyseforklaring
Funcom ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har nå falt tilbake mot gulvet i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon opp. Aksjen nærmer seg støtten ved ca 2.10 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen og øker muligheten for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

1 Like

@Hoven legg gjerne ved grafene til Investtech også! :ok_hand:

Her er linken.http://www.investtech.no/main/market.php?CompanyID=100415&tck=FUNCOM

1 Like

kula

Såg TinvesT sin etterlysning nå,men ser du kom meg i forkjøpet. :grinning:

Den linken viser lite, jeg har avsluttet mitt abo hos investtech så jeg kommer ikke inn og får sett de mer detaljerte grafene. Post de gjerne her om dere har de 3 forskjellige tilgjengelig.

Ja jeg satt å så på chartet så la det ut☺Om det er interesse for det kan vi jo legge ut her hver dag. Akkurat abonnert.

2 Likes

Min tolkning er at det skal mye til for at Funcom går ut av den blå nedadgående trenden. Det er også sterk motstand nedover rundt 2,2 - 2,3. Aksjen kan holde seg i begge trendene i ca 2 uker til. Volumet er lavt og det er få triggere i horisonten. RSI er lav, men ikke i oversolgt-territorie.

Jeg tror det tekniske er svakt, men mener samtidig at det fundamentale er sterkt. Spørsmålet er om noen prøver seg på noe den ene eller andre veien. Med lavt volum så kan en litt større aktør flytte kursen der den vil.

1 Like

Jeg kan ikke skjønne at den trenden fortsetter lenge. Skulle tro at salgsviljen er lav på denne kursen. Det fundamentale tilsier også at det er en grense for hvor langt ned den kan gå.

Investtech vet hva de baler med hva angår analyse, og fra det perspektivet samt det vi har sett i chartene i det siste, så er det ikke mye salgs vilje her nede.

Klippet fra Hoven;

Kjøpskandidat -Middels lang sikt, 20. sep 2017 Analyseforklaring
Funcom ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har nå falt tilbake mot gulvet i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon opp. Aksjen nærmer seg støtten ved ca 2.10 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen og øker muligheten for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Det er med andre ord bare å laste videre :wink: Med mindre jong un og trump sender raketter inni bullmarkedet her, blir det trolig fart i sakene innen et par mnd.
Dupper den litt til er et bare å laste der etter :wink:

1 Like

SMA300 :heart:

33

12 Likes

Fortsatt ingen av de tre trendkanalene som har blitt brutt:
image

Men vi har brutt ut og opp av kilen som har spisset seg til de siste dagene

1 Like