Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

8 Likes

Jeg tror vi kan få en repeat av denne:
image
SMA300 er på 2,29 i dag, så jeg tror vi kan få et lite brudd ned som ikke går så langt.

Max avvik fra SMA300 i november i fjor var på 16 øre, eller 12% (12% av 2,29 = 27 øre). Dette gir en estimert bunn ved samme oppførsel på 2,02.

5 Likes

Til tross for at flere av aksjonærene her på TI har konspirasjonsteorier til kurs bevegelsene siste to dager. Vil jeg hevde at aksjen oppfører seg normalt, fra et teknisk perspektiv.

Den reagerte ned fra første test av RSI 50 ved 2.44 nivået samt trendlinje fra LH`s i den større stigende trend kanalen den går i.
RSI ligger ann til å snu fint like over trendlinje ved RSI 40.

Det blir spennende å se om den bryter gjennom LH`s trendlinje og fortsetter opp trendkanalen.
Ut i fra RSI og MACD ser det smått positivt ut.

Det sender noen positive signaler til markedet at Oxford shortene også ble dekket inn denne uken.

Ser for meg at dagen avsluttes med en pen Morningstar :smiley:

God helg :slight_smile:

7 Likes

Haha, get a room ni två alltså ;). Jag håller min åsikt för mig själv. Anyways; är ganska säker på att det måste nåt fundamentalt på plats för att bryta ur den cirkeln vi är inne i nu. Den här dansen börjar kännas lite gammal nu… Snart helg i alla fall :beer:

Tråd om teknisk analyse dette @xfrox

Ja? Jag skriver att jag tror det måste nåt fundamentalt på plats för att komma ur den runddansen vi är inne i nu; dvs en uppfattning om att tekniska signaler inte är tillräckliga för att bryta uppåt

Ikke at jeg og @TinvesT har nøyaktig samme chart, men de er relativt like. Greia er at vi har en langsiktig flat trend (grønn) og en kortere nedadgående (blå) trend. Disse to når et kryssningspunkt om ca en måned. Innen den tid må mao kursen bryt ut av den grønne eller blå trenden.
image

EDIT, jeg ser det ble et bearish engulfing candlestick igår. Det betyr vanligvis at man bryter ut av en opptrend og skal ned. Det gir ikke så mye mening når opptrenden varte en dag. :wink:

1 Like

Du tar med deler av kursbevegelsen. Hvorfor ikke tegne trenden korrekt?
Sanser et ønske om å manipulere og handle aksjen på lavere kurs i mange av dine innlegg.
Greit nok det for min del, men gjør det med stil i tilfelle :sunglasses:

Den fallende trenden kan fort bli fortsettelsen, bearish engulfing candlestick passer i så måte, men inntil videre går RSI og MACD i farvør av den grønne stigende trendkanalen.

Skal man ta med “alle” kanaler blir det noe lunde slik:

(Dippen 16 juni, 2016 er ikke hensyntatt, den er ikke reel, (kryssjekket.))

3 Likes

Hadde jeg ønsket å manipulere aksjen ned, så hadde jeg neppe estimert at CE kom til å selge 1m i Q1 hvis de får en teknisk god launch? Innlegget finner du i insider-tråden. Konklusjonen, at jeg ser på Funcom som fundamentalt billig nå gjentar jeg i nesten hvert eneste innlegg. Jeg synes derfor den kommentaren var rimelig unødvendig.

Dette er et godt spørsmål og jeg baserer det på @babyrage sin tekniske analyse som du finner i trading tråden. Jeg kan prøve å gjengi sånn jeg har forstått han. Bunnen av trenden har sprettet opp fra området rundt 2,18 - 2,33 (intradag) og 2,25 - 2,38 (close) fire ganger. Kursen har vært under dette i en dipp. Mao, det er sterk støtte lenge før man kommer ned til dippen på 2,03, og støtten der har bare vært testet en gang.

I grafen min så har jeg tatt med en større lilla trend også, den tar med seg bunnen på 2,02 og toppen på 3,24. Her ser jeg egentlig ikke på støtten på 2,02 som signifikant (den har bare vært testet en gang). Derimot så tror jeg motstanden oppover på 3,24 er signifikant. Den ble testet flere ganger tilbake i mars.

Tar med et lengre utsnitt, så du ser hva jeg mener.
image

Anyway, det er litt same shit spør du meg, enten får vi et brudd opp av den blå trenden, eller et brudd ned. Fundamentalt sett, så gir det mening med et brudd opp, trading-messig, så gir det mer mening med at noen prøver å få i gang et stop-loss kræsj som bryter ned av den stigende trenden du har tegnet opp. Som du har tegnet opp, så er det jo lite støtte under 2,25 før vi er nede på 2,0x. For å få et brudd opp, så må man jo over 2,49, noe jeg tror blir litt tungt. Ikke etter aksjen falt som en stein tilbake fra 2,44 for et par dager siden.

3 Likes

Haha :joy: Du kommer deg :ok_hand:

Skjønner. Du har med andre ord tegnet opp støtte og motstands områder.

Fant ut litt annet morsomt gjeldende Funcom.

I gjennomsnitt sett over de siste 3, 5 og 10 åren så har Oktober vært en bra måned for funcom.

Men om vi ser utviklingen dette året, så stemmer mønsteret best med utviklingen aksjen hadde i 2007, 2008 og 2014 hvor Oktober var en negativ måned. Aksjen snudde først i Desember.

Så det er en 50/50 nå :wink: Lykke till!

5 Likes

TinvesT har mange gode poeng.

Brudd ned fra denne i dag?

Fortsatte ferden i det 11 dager gamle chartet, som nå ser slik ut:


Fortsatt ikke noe brudd ut av det gule området, det holdt på øret. Greit å nevne, men det grønne området er støtte/motstander, ikke trend.

Jeg synes det ser ut som MSI jobbet hardt med å få kursen ned i dag, men det fungerer ikke så lenge det er nok småsparere som kjøper.
image

7 Likes

Jepp, både den og RSI :wink:

Og der kom bruddet. Spørsmålet er om vi skal helt ut av motstandsområdet i grønt (bouncen i dag skjer i utkanten av dette). Jeg tror traderne vil klare å kjøre aksjen ned mot 2 kr et sted.

3 Likes

Ser ut som den kan falle videre ned nå?

1 Like

Tjah, jeg trekker ingen konklusjoner av denne grafen:
image
… det kan like gjerne bli en bounce opp. Samtidig, hvis aksjen ikke går over 2,24 og holder seg der i nærmeste framtid, så vil jeg si at bruddet ned er bekreftet. Som i mine øyne vil bekrefte videre nedgang.

synes kjøpersiden har blitt vesentlig slankere siste timene

Man kan sikkert finne bunner her og der - jeg har en drøm om å kunne kjøpe nede på 2 kr igjen. Sikkert mange flere som tenker slik.

(Faren er jo som alltid at man ikke vet hvor bunnen er, og at hvis mange nok tenker slik så vil aksjen snu før den når nivået man ser for seg å kjøpe på - håper for de som er innes del at det også er bunnen… :slight_smile: )

Jeg tror det er betonggulv på 2.20. Bare noen små stresstester på et par øre under i ny og ne.

1 Like