Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Iflg det tekniske chartet mitt, så er 2,22 som kursen er nå motstanden mot videre oppgang. Blir interessant å se hvordan det går. Hvis kursen svinger godt over 2,22 de neste dagene (2,30 og opp), så tror jeg ikke kursen får tid til å gå til B-scenarioet. Som jeg ser det, så må B-scenarioet slå til før Q3-tallene kommer 14. november. Jeg tror det blir en hype opp i mot disse.

(Jeg tar da utgangspunkt i en fundamental analyse jeg gjorde av forventet Q3, og det skal bli et rimelig bra kvartal, med både positiv cash-flow og EBIT).

2 Likes

Vel. Registrerer at dommedag ble avlyst igjen. Funcom besøkte 2.0 på syltynt volum. Det får meg til å lure på hvem solgte de få aksjene fra 2.20 nedom 2.0 før opp igjen? Kanskje det var lesere på tekinvestors TA tråd? Kan være få andre grunner enn såkalte gode råd basert på TA.

Forbeholder meg retten til å fortsatt fronte at TA på en delvis illikvid aksje er like egnet til å lure noen som noe annet.

5 Likes

Ble det det? Flere nevnte Dead Cat Bounce lenger opp i tråden. Samsvarer fint med at aksjen ikke brøt taket i den fallende trendkanalen. Tror du de som solgte på 2.20 angrer i dag?

Går ikke an å anklage folk som handler etter TA, like lite som det går an å anklage folk som handler etter det fundamentale. La oss holde oss saklige her eller hur?

1 Like

Er dette en dead cat?ajajaj, det stemmer jo med mønsteret. Bør jeg selge igjen, jeg trodde jeg var lur i dag…

Fattige Prospects

Verdipapirer som er utsatt for en dead cat bounce dele noen felles kjennetegn. Først blir de verdipapirene ikke holdt i høy aktelse, basert på tidligere prestasjoner. For det andre er det ingen indikatorer på at de aktuelle verdipapirer er i stand til å oppnå og opprettholde en høyere verdi i dagens marked. Siste, det er ingen indikatorer på at vedvarende vekst kan oppnås dersom noen store økonomiske skift skjedde i markedet. I hovedsak verdipapirene viser ikke potensiale for å stige i verdi og hevde at høyere pris per enhet.

Stemmer dette godt med dagens Funcom?

3 Likes

Var noen nølende att trend tak skulle gi rekyl nedover? Rent tekniskt er det god R/R mellom 1.85 - 2.05 kr.

1 Like

Kan du være 100% sikker på at det var det som ville skje?

Yupp. Indikasjonerna var allerede over kjøpte når aksjen brøt opp. Eneste måten å bryte trendtak var med nyheter. Beste måten å finne bra kjøp på tekniskt, er å finne en stød nivå som korrelerar med oversolgte indikasjoner, her var det motsatt.

På hvem indikatorer så du i tilfelle det?

Stochastic 14/21, Williams.

Melding om utsettelse kom etter at børsen stengte. Om det hadde kommet en helt annen melding. For eks. nå har vi solgt 900k kopier av Conan. Mener du da fortsatt at vi hadde sett dagens kurs/omsetning på bakgrunn av din tolkning av Stochastic oscillator?

Fra ett tekniskt ståsted, yes.

Lengre opp her svarte du att du var 100% sikker på at kursen ville falle tilbake. På grunnlag av Stochastic oscillator. Det mener jeg blir feil. Det kan komme nyheter positive som negative. Det fanger en ikke opp med å benytte teknisk analyse. Derfor kan den like gjerne bryte opp gjennom motstand.

1 Like

Er jo litt av det som er poenget med teknisk analyse. Den tar “hensyn” til kjente fakta om selskapet. Eventuelle nyheter vil ikke fanges opp. Alle selskap kan i teorien levere både negative og positive nyheter som gjør spådommer iht TA til skamme. Hvor moro hadde det vært om TA var fasit hver gang? :stuck_out_tongue:

Hvordan blir det feil? Teknisk analys tar ikke hensyn til nyheter. Fra ett tekniskt perspektiv hade jag vært short funcom ved trend tak. Like mye som jag hade vært long ved 2 kr når aksjen testet støtten for andre gang. Jag hadde ikke vært long 2kr nå, da vi har brudd den 3 ganger …

2 Likes

Alla blir milionerer… :grin:

Bunnen er kanskje ikke på 2 kr, men det ser jo ut til å være en trippel bunn? Det går ihvertfall an å tegne en pen strek rett igjennom disse tre bunnene. Som jeg ser det, så er bunnen nå på 1,98 og fordi linjen går litt svakt nedover, kanskje på 1,93 om en måned. Eller tenker jeg feil her?

low
2,03 - 1,99 - 1,98

close
2,09 - 2,06 - 2,11

1 Like

Prater av egne preferanser. Kjøper heller en breakout en å jakte bunn.

4 Likes

Merker meg at ASP (PAS handelen) er på vei inn igjen etter forrige bomberaid. Jaja, bare å glede seg til samme runde igjen etter Q3. Lurer på hvor høyt vi skal tas nå før nedsalget.

Håper på 2,75/,8. Da er det fine 40% på siste trade :slightly_smiling_face:

1 Like