Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

@holmes: For oss som ikke er særlig bevandret i teknisk analyse, kan du si litt mer om bullish hammer?

1 Like

Kursen er i en nedgående trend og denne dagen faller kursen langt ned i løpet av dagen, men henter seg inn igjen og slutter nær åpningskursen. Du kan tenke deg hammer candlesticken som en v formasjon helt på bunnen av trenden. Men husk at denne aktiveres først dersom vi får en hvit candlestick som stenger høyere på mandag.

7 Likes

Takker :slight_smile:

1 Like

Veldig negativt hvis halslinjen brytes på nedsiden her, men den ligger fortsatt ganske langt ned herfra, men noe man kan være obs på hvis kursen skulle fortsette å falle. Det kan forsåvidt også være et godt sted å kjøpe på hvis kursen skulle touche innom (men da gjerne med SL litt under).

3 Likes

Mtp kommende nyheter som historisk sett vil være av positiv karakter tror jeg det tekniske på kort sikt er lite relevant nå - jeg kan ta feil. Nyheter har for vane og enten forsterke trend eller totalt endre dette bildet i både begativ og positiv forstand. Jeg foretarmeg intet og venter på nyheter med mine aksjer.

3 Likes

venter jeg også, men jeg ligger forelpig omtrent 9000 høvdinger i urealisert tap så jeg håper på en rask 10% oppover etterhvert!

1 Like

Tror du trailer kommer denne uken? Kanskje de venter til prissetting av opsjonene er unnagjort?

1 høvding = 1000 kr. 9000 høvdinger vil si 9 millioner :stuck_out_tongue:

8 Likes

Det er sikkert som banken at de venter.

2 Likes

Stocking: hege, ooobs, 9 høvdinger seff… Typisk mobilskriving :slight_smile:

2 Likes

9000 i tap i Funcom er da ikke mye, kan bli mye mer enn det :joy:

Sorry, kunne ikke dy meg…

5 Likes

Tror vi som ikke selger ved et eventuelt fall nå de resterende dagene av opsjonsprisingen vil nok ha mye gøy å se frem til. Å sitte inne akkurat når…er hvor den største gevinsten ligger. Eller tap da :slight_smile:

1 Like

9000 høvdinger i urealisert? Ikke faen…

Forrige uke trodde jeg de neste 2ukene, veit ikke helt hva jeg tror lengre :fearful:jeg forholder meg til hva de sier, og ordlyden var vel in coming weeks?

1 Like

Svært skeptisk til å gå med på at det der er en hode-skulder.

I så fall en multiple head shoulder formasjon, med 2 venstre skuldre i “roughly” same size, et hode og 2 høyre skulder som etterligner “mimics” størrelse og form som de på venstre side.

SÅ UNDER STERK TVIL KANSKJE EN MULTIPLE.

Men ikke noe normal hode-skulder det der…

La oss ikke heller glemme at volum er veldig viktig ved en normal hode-skulder. Volum skal være størst på venstre side og minst på høyre side. Det er ikke akkurat det jeg ser når jeg leser på volumene. Der er definitivt hodet lavest og høyre skuldre høyest. Frekvensen på handler er også mye høyere på høyre side enn venstre.

Varighet;

Some experts say that an average pattern takes at least three months from start to the breakout point when the neckline is broken. It is not uncommon, however, for a pattern to last up to six months. The duration of the pattern is sometimes called the “width” or “length” of the pattern.

Her snakker vi om Nov 15 til i dag Oktober 2016, altså 11 måneder!

The right and left shoulders peak at approximately the same price level.

Venstre1 = 1,57
Venstre2 = 2,34
Hode = 2,95
Høyre1 = 1,8
Høyre2 =1.44

Altså kun V1 og H2 som er i nærheten.

For all del kursen kan falle den, men ikke pga en HS fra Nov15…

4 Likes

Tror ikke vi får trailer før oppsjoner er unnagjort :wink:

3 Likes

Mulig du har rett, kanskje vi egentlig burde flytte grafen etter emisjon 1.5 krone opp, siden det var en uventet lav emisjonskurs som ikke var priset inn og et utfall som forandret antall aksjer drastisk:

Litt svakere stigningstakt i det siste, og i så fall spørsmål om konsolidering før videre oppgang, eller om vi nærmer oss pre-launch toppen allerede.

1 Like

Mener du det du skriver her?

2 Likes

Det er vel en mulighet ja, jeg har så klart ikke fasit, men på 1.44 var market cap 444 MNOK, og nesten en halv milliard er vel ikke veldig billig for et selskap som ikke har bevist noe bortsett fra å legge frem noen planer? Husk at Starbreeze ble først verdsatt til en milliard kroner etter å ha levert en kjempesuksess.

2 Likes

Steg ikke kursen i forkant?