Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Når tid begynte de nedsalget ifbm q2? Mente de begynte å selge ned før resultatet kom

Husker ikke hva den startet på, men dagen etter rapporten pumpet den opp til 2,8 ca før den dumpet hardt igjen samme dag. Om jeg husker riktig.

1 Like

31.08.2017 sluttet kursen på 2,65 som og var dagens høy. 01.09.2017 åpnet den på 2,70 som og var dagens høy, men sluttet på 2,45.

2 Likes

Koselig konsolidering nå. Spontant føles det som en mulig breakout kommer. Steng ovanfor MA50 kan indikerar att aksjen skal opp og prøve MA200 i spannet 2.50-2.60 kr. Viss den bryter opp må man holde se ann volumen. Lav volum = fake breakout. Høy volum = Mot MA 200.

14 Likes

Hva vil du si er høyt volum?

Tilfeldig at den trekanten ender i midten av november når Q3-tallene kommer? Tror ikke det. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hadde vært morsomt å se en oppdatert versjon av dette chartet. Kanskje vi nærmer oss sesongens bunn?

2 Likes

Well, rent tekniskt skulle jag si att det er en bearish pennant formasjon uansett om konsolideringen er pen. Finnes godt muligheter for en breakout, men jag tror selv aksjen trenger en meget sterk rapport for å motivere en breakout, alternativt att markedet tar imot rapporten godt. Som nevnt ovan, kommer ann på volumen og steng. Si hva man vill om funcom som selskap og spill utvikler, sifrene er ikke pene. Men enligt folk med bedre koll enn meg selv så ska neste rapporten være en sorts turn-around. Bare følge med og agere deretter =)

1 Like

Du tenker på den biten hvor de har brent ca 1 milliard kroner? Det var grunnen til at jeg holdt meg unna før CE-lanseringen.

Jeg forventer et resultat på ca 2,5 MUSD for Q3 før skatt. Xbox-lanseringen gikk nok i bunnen av skalaen, mens SWL sprengte skalaen oppover. Det jeg ser på som negativt er at Funcom ikke kan levere så dårlig teknisk til PS4-lanseringen uten at det går hardt utover budsjettet for neste spill.

Jeg er usikker på hvordan markedet kommer til å tolke Q3-tallene, selv hvis jeg treffer med anslaget mitt. Hvis de kommer inn endel lavere, så tror jeg formasjonen din slår til. Hvis de gjør det bedre, så tror jeg vi får break-out. Nedsiden her er at CE lanseringen er forsinket til Q2 2018, og jeg forventer ikke noe bra Q4 2017. Det danner på mange måter ikke et grunnlag for et skikkelig breakout.

2 Likes

Nei tenkte mer på det svake helåret -16. Regner vi på helåret -16 skal funcom ned til max 1 kr fundamentalt. Men som de siste to kvartalen har vist er funcom på vei oppover, og har allerede omsatt mer H1 enn de gjorde hele -16, gjelden kuttes og EPS stiger. Regner vi på H1 -17 har funcom P/E 13.5 nå. Dagens kurs er rimlig regnet på H1 grunnet svag EBITDA og gjeld. Har heller ikke lest noe guiding fra selskapet eller VD? Fortsetter selskapet med ett sterkt H2 så skal aksjen absolutt oppover de neste månedene. Bare avvente å se, ett sterkt Q3 kan lede veien for bedre tider. Jag nevnte tidligere att jag ikke planla kjøpe funcom pga att jag ikke kan bransjen, men se ikke bort ifra en posisjon i challenge kontoen om Q3 tas imot godt :wink: Når er rapporten btw?

7 Likes

14 NOV mente jeg det var

1 Like

Stigende triangel i timeschartet siste måned

image

7 Likes

Dette ser da veldig lovende ut

Eller? @Irathi @Bullishproof @babyrage @Christian

image

4 Likes

Muligt ett utbrott kommer her. Oppfyller dessverre ikke mine egne kriterier for ett kjøp, men meget muligt man kan tjene en del penger her ja :slight_smile: Lykke til dere som eier!

5 Likes

Det er noe på gang, lineær regresjonskanal for 75, 30 og 16 dager:



Har lekt meg litt med en ny (for meg) indikator, Ichimoku-cloud, som er en trend-analyse:

( - ) Aksjen er under “skyen”
( - ) Skyen er “rød”
( ±) HH/LL 9 og 26 er på samme nivå
( - ) Sluttkursen i dag er under den for 26 dager siden
Konklusjon: aksjen er i en negativ trend, men det skal bare en dags oppgang til for at de to siste blir positive indikatorer.

Noe jeg synes er litt komisk er hvordan midten av november vil være et avgjørende punkt i denne analysen* . Da trenger aksjen bare å være over 2,20 for å være “i” skyen, som er nøytralt, ikke negativt, eller 2,50 for å gå til positivt. Mao, hvis vi får solide Q3-tall og aksjen bryter opp gjennom 2,50, så ser det svært sterkt ut teknisk, og det ligger godt an til et skikkelig rally.

*Komisk, fordi babyrage sin analyse fra ti dager siden har et triangel som avsluttes rundt midten av november, og Funcom kommer med Q3-tallene sine 14. november.

12 Likes

Hvis aksjen closer som den er nå, så har HH/LL 9 brutt opp gjennom HH/LL 26 og kursen i dag er over kursen for 26 dager siden.
image

Spørsmålet som jeg stiller meg nå er om vi får en rebound på 2,30 igjen. Volumet i dag er allerede ganske bra, så det ser egentlig bra ut for et brudd. Neste motstand iflg Ichimoku-skyen er da på 2,44.

1 Like

Så hva er konklusjonen? Kjøp, selg, hold?

1 Like

Det lurer jeg også på!:blush:

1 Like

Hovedmomentet er fortsatt negativt, men i det mindre, så er det positivt. Hadde det vært konsensus om gode Q3-tall, så hadde jeg antatt dette var starten på Q3-rallyet. Jeg tror samme hva det blir en rebound på 2,44-ish, hvis den fortsetter oppover.

Jeg vet ikke hvorfor jeg driver med TA av Funcom, jeg klarer aldri kjøpe/selge på den allikevel. :stuck_out_tongue:

5 Likes