Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Greia er: Hva skjer den dagen tallene slippes? Og i dagene etter dette. Her kommer TA til kort er jeg redd.

3 Likes

Jeg vil nå ikke si at TA kommer til kort, man må bare se på de tre scenarioene:

  1. Hvis Q3-tallene er dårlige, så tror jeg vi ender opp under Ichimoku-skyen, så under 2kr. Det er motstand nedover på 1,70 - 1,80.

  2. Hvis Q3-tallene er helt middels, så tror jeg vi kommer til å holde oss inne i skyen, så fra 2,00 - 2,50.

  3. Hvis Q3-tallene er bra, så tror jeg vi ender over Ichimoku-skyen, så over 2,50. Hvis sistnevnte skjer, så vil alle moment-indikatorene i Ichimoku-skyen være positive og jeg tror vi får et skikkelig rally. Det er motstand på 2,80 og på rundt 3,25.

Litt på siden her, men her er min forhåndsvurdering av Q3-tallene:

  1. Dårlige Q3-tall vil være et resultat på <1000 TUSD eller cash-burn på > 1000 TUSD
  2. Middels Q3-tall være et resultat på > 1000 TUSD eller at de de ikke brenner cash
  3. Bra Q3-tall vil være et resultat på > 3000 TUSD eller > 1000 TUSD eller økning i cash.
3 Likes

Ikke stirre deg blindt på indikasjoner. Price & volume viser veien.

4 Likes

Du er ikke redd for “sell on news” også på gode tall?

1 Like

Det kommer jo an på kursen når Q3-tallene kommer?

Det som trekker ned her er lave forventninger til Q4 og Q1 2018. På den andre siden, CE til PS4 har kommet før vi ser Q1-tallene. Det som trekker opp er at gode tall viser at Funcom har to produkter i markedet de tjener penger på samtidig, SWL og CE.

1 Like

plothistory

via GIPHY

(trykk på lenken, hvordan poster man GIFs her? @pdx)

7 Likes

Husk at sesong to til SWL kommer sent Q4 tidlig Q1, så den vil sørge for at Q1 blir god.

3 Likes

De vanligste indikatorene jeg ser på sier kjøp…

*på slutten

4 Likes

Bruke

  • Stigende bunner RSI til å spå tidlig kjøp

  • MACD 100/200 til å bekrefte kjøp

  • bruke fallende topper RSI til å spå salg

Har funket før…

Capture

Hvordan ser det ut i dag da?
*bunner i RSI er på veg opp (kanskje?), mulig tidlig kjøp
*MACD har ikke gitt kjøp enda

cappp

9 Likes

Det er vel den klassiske Fulle Pupper?
Må jo bare bli bra og Uglyrich😊

Og igjen blir vi vitne til akkumulering fra PAS-aktøren. Spørsmålet blir på hvilket nivå alt skal dumpes denne gangen. Place your bets.

1 Like

Mine sjetonger ligger trygt plassert på svart

Setter alt på grønn i påvente av at en eller annen knekt her inne som skal fortelle oss at de 2 millionene aksjer som dumpes på best er en felles NON/PAS-psykose. Var kostelig sist.

3 Likes

Svart på rulettbordet altså (oppgang)

2 Likes

(innlegg trukket tilbake av forfatter, blir automatisk slettet etter 24 timer, med mindre det blir rapportert)

Ligger det noe motstand rundt 2,73? Er 2,70 fair value for denne aksjen pr dags dato?

Motstandene jeg ser er 2,30 - 2,53 - 2,86 - 3,11 - 3,46

1 Like

Teknisk ser det ut til at vi har en relativt enig kjøper/selger gjeng nå. Lurer på hvordan det slår ut i morgen, siden jeg tror de fleste vil bli positivt overrasket og 2,30 nås/brytes. Potensielt 2,53 i morgen.

2 Likes

Håper du får rett, @Martins

2 Likes

Ligger fint til rette for en dobbel bunn, ved brudd på 3,23 realiseres denne og gir kursmål rundt 4,5.

Kursen har også glidd udramatisk ut av den fallende kilen, hadde forventet høyere volum og stigning når dette skjedde. Uansett positivt.

10 Likes