Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Den steg litt i forkant, men mest etter

2 Likes

247mill aksjer i Funcom nå?

Ja, men vi regner med ca 320 i suksess scenario da Jebsen vil konvertere gjelden.

Da har ikke mcap vært mer enn ca 350?

Hvis du regner med dagens aksjer var det 355, men du kan ikke se bort fra de nye aksjene som kommer dersom spillet blir en suksess. Det er i hvert fall det jeg regner med når jeg ser på prisingen

320*1.44 = 460 MNOK.

Kan jeg si at Funcom failer basert på historien, trenger tredobbelt antall aksjer i fremtidig emisjon og mcap nå da er på godt over 1 mrd, som kanskje på nåværende tidspunkt er for lavt, og at kursen derfor må ned?

haha nå begynner det å bli avansert @holmes

5 Likes

Jeg ville tatt det med i beregningen, jeg vil foreslå målkurs = bull case * 25% + base case * 50% + bear case * 25%

Men da må du sette disse kursene realistisk slik at det faktisk er 25% sjanse for bull caset og ikke 5% sjanse :slight_smile:

vakkert :slight_smile:

2 Likes

syntes jo nesten det ser bra ut!" :slight_smile:

1 Like

En stigende trendkanal så lenge den holder seg over gulvet

1 Like

Noen som vet om hvor jeg kan få en graf som viser MCAP og ikke kurs?- for MCAP burde jo gi riktigere bilde enn det kursen gjør når vi endrer volum osv.

For vi regna jo på det og kom frem til at MCAP var lik rett etter emisjonen som før elns?

1 Like

Median av solgte spill på tilsvarende spill i samme sjanger med mindre eller samme størrelse på budsjett og crew? Da snakker vi godt over 2 millioner solgte på ett år? Må kanskje inkludere tidligere fans av Funcom og AoC slik at man må legge en en liten prosent oppå dette igjen, da mange av de andre utviklerne ikke har denne fordelen? Vanskelig dette :slight_smile:

Mcap med dagens aksjer på kurs 1.44 ville vært lik som toppen før emisjonen?

Det finnes ikke en fasit, det gjelder å komme fram til det man tror er mest riktig. Nå har vi ikke sett så mye av spillet enda, og traileren fikk “blandet” mottakelse, men det kanskje blir bedre med neste trailer.

Får da håpe det :fearful:

1 Like

Mener å huske at kursen burde vært i rundt 1,40 etter emisjonen for å være tilsvarende. Da hadde jeg ikke regnet med ny konverteringskurs på resten av lånet/obligasjonene. I såfall snudde aksjen nå på ca samme mcap som toppen før emisjonen. :wink:

2 Likes

Ja, men det var en mer avansert utregning med cash osv. med ren mcap (ser bort fra gjeld og penger på bok) så får du ca 1.50 kroner i differanse som vi har brukt over.

2.50*91 = 227.5 mnok
227.5 / 230 = 0.99 kroner

Vil si det er litt negativt hvis vi slutter under åpningskursen i dag - det vil signalere etablert brudd ned, på den annen side slutter vi dagen over gulvet så er det et positivt signal om videre oppgang.

4 Likes

Tror dette kan bli bra. Innsidekjøp på 1.27 og spill ute på Steam om 3 uker. Conan Exiles om 3 måneder.

Jaja, folkens. Tiden vil vise…

(Jeg eier aksjer) :slight_smile:

9 Likes