Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hvis SMA50 gir støtte til neste fredag er det vel håp i hangande snøre fremdeles.

2 Likes

Nok en gang motstand på 1.37 nivået.

3 Likes

Den positive trendkanalen på netfonds sitt chart ble reetablert ved det hoppet som kom opp fra SMA50, men nå er den faktisk slakkere enn SMA50.

Håpet for de hårdt prøvede nervene til en del av aksjonærene nå er vel det samme som for scatec i dag, at om det kommer en melding som markedet tolker positivt, så har man ihvertfall en base å bykse fra. Det er vel fremdeles sånn at et etablert brudd gjennom 1,37-1,42 utløser et kjøpssignal.

2 Likes

Kanalen er bredere enn det du skisserer her vel? Hvis du trekker linjen mellom toppene og bunnene vil du se det er i ferd med å danne seg en kile vel?

Dette er den defaultgenererte til netfonds ubesudlet av meg.

@boven

Du mener netfonds? Hvordan får du opp en autogenerert graf der?

Omforlatelse, netfonds ja!

Du trykker bare på trend channel borte til høyre i listen over indikatorer :slight_smile:

1 Like

Aha, hvorfor har jeg ikke lagt merke til den før? :slight_smile: Jeg pleier å tegne opp mine egne kanaler men det gjør det litt lettere selv om jeg som sagt ser kanalen litt annerledes enn der. Du har tatt aksjen på siste 100 dager?

Buy

5 Likes

Er jo i og for seg fremdeles i en opptrend fra den absolutte bunnen, men det må komme noe positivt her av meldinger for at det skal bli interessant.

1 Like

Hvis du tar med toppen fra 02.06 - blir det ikke en fallende kile da?

Det er mest vanlig med et brudd opp fra en fallende kileformasjon og ved et slikt brudd opp så utløses et kjøps-signal. Potensialet er ofte minst tilsvarende høyden mellom første topp og bunn i starten av formasjonen.

1 Like

Da er du forbi mitt kunnskapsnivå desverre.

Hehe, jeg har holdt på med TA et par år men har fremdeles mye å lære. Anbefaler som før å prøve å trekke trendlinjen selv, så vil kilen være tydeligere :slight_smile:

Er man ny-interessert i aksjer og børsen så kan det være litt misvisende dette med teknisk analyse. Selv så tror jeg det er skummelt å basere seg for mye på TA alene. Det fungerer når det ligger et fundament i bunn, f.eks i Funcom sitt tilfelle etter emisjonen lå det et fint gulv på ca 1 krone, nettopp pga gjennomført emisjon og utsikter til nye spill/nye tider, og det TA-signalet viste seg å være smart å handle på.

Dette høres jo åpenbart ut, men jeg tror dessverre mange bruker TA litt feil. Jeg sier ikke at dere to gjør det @boven @nocturne. Jeg tror dog mange nykommere leser forumet her inne. Korriger meg gjerne, jeg er tross alt forholdsvis ny selv (2 år).

1 Like

Jeg baserer meg på en sunn blanding av TA og fundamentale ting. :slight_smile:

1 Like

Da kan man trolig legge TA død for Funcoms del pr nå, da det er masse i pipen fremover :slight_smile:

TA viser vel nåværende kurs som relativt gunstig inngang. Spesielt når en legger til nyheter i væringa. =)

Anbefaler ingen å utelukkende bruke TA i sine innvesteringer. Men det er et nyttig verktøy for de som vurderer billigst mulig inngang. Jeg har dokumentert mine to trades i Nano. Begge traff ganske nær bunn og topp og dette var basert utelukkende på TA.

At aksjen stakk rett etter at jeg kjøpt meg inn igjen var - mener jeg - ren og skjær flaks. Men hadde det ikke vært for TA, ville jeg kanskje trodd aksjen skulle enda lenger ned før jeg kjøpte.

Det jeg prøver å si er vel det som @Boven også sier - at jeg baserer mine innganger i aksjer på fundementale forhold + TA.

Jeg er forøvrig long i Funcom og trader ikke denne.

5 Likes

Jeg tror det vil komme et brudd her opp mot underkant av 2 kroner (rundt 1.90) når video og annet nytt materiale lanseres og presseomtale, og så blir det en del gevinstsikring siden en del av de store nå kan bruke denne hype bølgen fram til medio desember til å sikre gevinst på aksjer (en del kjøpt for 0.55).

Neste hype bølge kommer da først i januar, men trolig fra et lavere nivå, og derfra vil det fundamentale ta over.

5 Likes

Er ikke videre god på TA, tar du her høyde for emisjonen, og at det totale aksjeantallet økte? Syns 1.6 høres optimistisk og dristig ut fra eget hode