Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi er neste enige :wink:

Aldri mer enn fire røde børsdager på rad i Funcom, sa du den 11.01
Etter det gikk den opp 2 dager på rad, fredag 12 og mandag 15, totalt 9%

58

:+1:

#metoo :joy:

2 Likes

Etter regn kommer sol, ser straks en del bedre ut her nå, men dagen er enda ung :slight_smile:

RSI brudd opp
MACD brudd opp
Stoch brudd opp

Klarer kursen å konsolidere høyt etter bruddet i dag, og fortsette likt som man ser til venstre i chartet, skyter den greit igjennom den synkende sekundær trenden.
Tror ikke 2.60 er utenfor rekkevidde før så er tilfelle.

1 Like

Fallende kile syntes jeg stemmer bedre med kursbevegelsene. (?)

“Det er mest vanlig med et brudd opp
fra en fallende kileformasjon og ved
et slikt brudd opp så utløses et kjøpssignal
(jf. graf til høyre).
Potensialet er ofte minst tilsvarende
høyden mellom første topp og bunn i
starten av formasjonen.”

Potensiale da ca 3.35

5 Likes

her med potensialet tegnet inn;

7 Likes

Jeg er enig, iom at 2.60 området har en vesentlig betydning så la jeg det i en trend. Kilen ser unektelig bedre ut.
Med mindre noe uforutsett skulle inntreffe så ser det, for meg ut som et meget pent bullflagg i 1Dchartet.
Analysen på HegnarTV sa et brudd opp gjennom 3.15kr skulle gi et greit potensiale for kurs 4.30 etter den lange konsolideringen mellom 2.0 og 3.15 kr.
Ser ut til at støtten på 50dagers og RSI 50 var meget sterk.

6 Likes

Den langsiktige RSI-trenden traff trendlinjen og reagerte opp. Blir interessant å se om den fortsatt holder stand som “viktigste” indikator i aksjen…

Nå går det bare en vei frem mot månedsskiftet, OPP! :money_mouth_face:

1 Like

Dagen er ikke lenger ung og nå er det ikke like lett å se veien videre :slight_smile: På kort sikt.

:joy::ok_hand: nei, halvveis her nå : Flere som solgte på tom mage før lunsj. Det var ikke rare antall aksjer som skulle til for å skubbe den ned fra 2.94 ser jeg.
Blodsukkeret er igjen i balanse etter en bedre lunsj, closer neppe rødt i dag.

1 Like

Ikke i morgen heller! :flight_departure:

1 Like

UpUp and away:)250px-Superted


For første gang siden emisjonen, så er det utløst et svakt salgssignal fra Ichimoku-skyen i Funcom. Rød linje X9 har krysset ned gjennom X26. For at signalet skal bekreftes, så må dagens kurs være lavere enn kursen for 26 dager siden, og det er den på dagens nivå først om tre dager (blå linje).

Så spleisen vil redde oss fra å gå inn i skyene på 2.85? Funcom slår til igjen. Krise avverget.

6 Likes

Kommer an på hvor mange som bruker et chart som justerer for splitt/spleis. :smiley:

1 Like

Diskusjonen har vært oppe tidligere og da var det noen som høylytt sa at det skal man ikke!

1 Like

Det eneste jeg husker av den diskusjonen var at den ble lagt på is, ettersom den sporet av i misforståelser. :stuck_out_tongue:

Det ser noe mørkt ut her nå ja…
Dippen under trend linje og RSI 50 i 1D chartet er også bekreftet nå.

Noen som skal ha den på 2.60 tallet før omvendt splitt?

Ingen lyspunkter ?