Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Støtten på 2,81 er ikke brutt :slight_smile:

EDIT: ninjaet av tradingen RT 2,78. Lyspunktet er at aksjen er på salg? :slight_smile:

Jeg mistenkte og varslet om dette i går.
Ser ikke noe som peker seg ut reint teknisk, det kan jo være positivt i seg selv.
Aksjen er hyggelig priset sett i forhold til hva vi forventer nærmer spill slipp, og news vedrørende Bearded Ladies osv.

Mine kjøp ligger på 2.6x

1 Like

Solgte tradepotten på 2,92 igår. Ser etter ny inngang.

Vi får se om kursen finner noe støtte rundt 2.75 er 3 stk ordre der.
3# - 410 000 - 2,7500kr

Noe støtte i sma50 på ca 2,7?

La oss håpe dere finner en ny lav inngang, og at ikke mange som ønsker volum skal inn på denne lave kursen, da kan man bli skuffet over hva man faktisk må betale for å få aksjer som skulle kjøpe billig. Jeg tenker at ifht volumet nå som er syltynt så betyr det bare at når den rette nyheten kommer går det desto kjappere andre veien. Så spørs det når denne nyheten kommer. Men det er klart at med noen titusen aksjer så klarer man alltids komme seg kjapt inn hvis man følger med. Bare det ikke er 40 personer som skal inn med 40k aksjer hver :wink:

4 Likes

Ser ut som 2,71 ble bunn.

1 Like

450.000 aksjer på kjøpssiden ned til 1.90 :joy_cat:

Dags att casha in?? :joy:

Etter split - vil den historiske kursen fortsatt definere motstand/støtte?

Tipper svaret er mnja, men interessant spørsmål.

Ikke mnja men, ja

Jeg vil si ja, men jeg tror det vil være svakere motstand/støtte, kanskje med unntak av kursene som ikke var hele kroner, sånn som 2,60 og 2,80 som etter reverse split vil være 13 og 14 kr.

1 Like

Enig, den ene siden er det tekniske bildet som vil være likt, den andre er de psykologiske asosiasjonene tradere og investorer har til kurser som ikke lenger vil være gjeldende.

2 Likes

Vi vil nok med stor sannsynlighet se at aksjekursen med støtte/motstands nivåer fra 2006 til 2012 vil få betydning, for kursutviklingen framover.

Det er forståelig at enkelte velger å selge nå, for å se ann hvordan dette spiller seg ut i starten. Dette kan slå begge veier.

Fra en traders ståsted vil det være naturlig at aksjen reagerer tilbake til emisjonskurs på kr 2.60,- (2.60*5=13kr)og da spesielt tatt siste dagers kursutvikling med i beregningen. Etter splitt vil en reaksjon tilbake til 13kr fra f.eks nåværende kurs på 2.8 * 5= 14kr være relativt udramatisk.

Strong buy!

5 Likes

Hehe. Dette er da ikke TA Tinvest.

Dette er skremselspropaganda og ønske om billig inngang?

@Hundal @Shadowsbane

RSI er i aller største grad en viktig teknisk indikator. Etablert/bekreftet brudd på RSI 50 er et viden kjent teknisk signal.
Ikke ment som skremselspropaganda, men et signal om at det enda er potensiale på nedsiden samt at vi nærmer oss støtte ved RSI trend linje fra okt17.
Om du ser litt tilbake i denne tråden så har vi fulgt med på 1D RSI i lengre tider.

1 Like

Tenkte mer på det du skrev. Forståelig at folk vil selge pga spleis nervøsitet… Naturlig at aksjen skal til emisjons kurs… osv.

Kall en spade for en spade. Du har solgt. Du vil inn på 2.6x. Du ønsker å påvirke andre her til å selge slik at du kan få den inngangen du ønsker. Du trenger ikke påvirke altfor mange før kurs flyttes på dette volumet.

Det er stor forskjell på hvordan du formulerer deg avhengig om du er inne eller ønsker inngang…

Det er forskjell på å legge frem TA signaler og diskutere/tolke disse, og det du skriver nå/dra inn psykologiske aspekter ved spleis/emisjonskurs…

Men vi har alle lov å mene hva vi vil. Du mener det er forståelig at folk vil selge på 2.70 når emi kursen var 2.60. Jeg mener det er forståelig at folk vil kjøpe nærme det man annser som en bunn, og heller selge når man nærmer seg en topp.

7 Likes

Til det kunne jeg ha svart:
"Men dette er da ikke TA, og det er jo klart at du prater utfra ditt ståsted som er inne i aksjen og du vil at den skal gå opp så du kan selge? "

Håper du også ser ironien i innlegget ditt? :stuck_out_tongue:

Anyway, så må det være lov å poste TA som ikke forteller hele storyen hver gang, men det er jo også klart at det da fort kan oppfattes som baissing. Som var din reaksjon. Da synes jeg det er bedre å poste din tolkning av spleisen, som er en minst like god forklaring i mine øyne.

Det er ikke alltid man tenker på alt selv (@nofun rettet på meg litt tidligere i dag) og jeg setter pris på rettelsen, i stedet for at han kaller meg en baisser/hausser. :slight_smile:

1 Like