Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg er jo stor fan av TA, men akkurat nå med tanke på hvor selskapet står med LMO så betyr TA 0.

1 Like

Historisk har alltid Funcom rally kommet når SMA 50, 200 og 300 ligger ganske nærme hverandre:

Det betyr (dersom vi bare ser på TA) at inngang i dag kan være veldig god, men at vi muligens må smøre oss med litt tålmodighet før kursløftet (evt.) kommer.

4 Likes

Rsi må være veldig lav nå.

RSI er på 47, så ikke akkurat veldig lav.

1 Like

Det er merkelig når det står ca 90% solgt og 10% kjøpt omtrent hver dag i en uke. Muligens bare de dagene jeg har sjekket da.

RSI

It is intended to chart the current and historical strength or weakness
of a stock or market based on the closing prices of a recent trading
period.

RSI har mao ingenting med solgt/kjøp ratioet å gjøre.

1 Like

Jeg trodde rsi fortalte om en aksje var overkjøpt eller oversolgt. Dette har jeg koblet til om det var selger eller kjøper som trigget handelen. Og at en overkjøpt aksje derfor ville ha en høy rsi siden kjøperne hadde initiert handelene i størst grad. Men jeg er selvlært og har satt meg lite inn i ta. Du må gjerne lære meg hvordan det henger sammen :slight_smile:

Så RSI har med sluttkursen kun å gjøre. På hvilken måte påvirker dette rsi? La oss si at et selskap går fra en rsi på 40 til 60. Har da kun sluttkursene økt? Det høres jo helt feil ut.

1 Like

Ja, det har bare med sluttkursene å gjøre.

@Morti et lite google søk på RSI vil nok funke bra. :slight_smile:

Jaja er ikke så nøye. Jeg handler ikke på den måten. Gjør det enkelt. Kjøp og sett et kursmål. Selg på kursmålet. Bedre det :slight_smile:. Hva skal jeg med RSI da? Jeg ser jo selvsagt på grafen over kursen siste 6mnd, 5 år etc. Er ikke så hokuspokus. Hehe!

1 Like

Googlet det nå over 70 og under 30 :slight_smile:.

Norskbulls endret til BUY i dag. Er ikke det litt hyggelig da? På syltynt grunnlag riktignok, men slik står det skrevet:

Market Outlook

We may be at a market bottom or at the start of a reaction rally. The bulls have strong evidence on their side and this evidence prompts us to make a bullish bet. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is probably the right time to be part of this boost and bullish market sentiment. The market is telling you about a possible new profit. Do not miss this chance.

7 Likes

Morro trend dette…

0,5kr per aksje om en mnd eller to ?

5 Likes

Hva er ståa nå TA Guru?

Grunnen til jeg prøvde meg på en frekkis i dag, var at RSI kom sluttet over 50 i går og en omvendt hode skulder formasjon i emning. Tar jeg ikke mye feil sluttet vi over halslinjen i dag… Vi får se. Denne gang er jeg kunn inne med 40 000 for en trade frem mot 29 Juni.

2 Likes

vi brøt motstand på 1.76 så det er bra.

Moment og MACD er bra, RSI midt på treet OK / kanskje litt for nærme overkjøpt.

det er ikke mye som taler negativt, rent teknisk.

Opp 15-20% i morgen eller ned igjen 50% av foregående oppgang 1,86-( 1,86-1,44 / 2) = 1,65 om vi tenker på tradisjonen til funcom.

4 Likes

Er det noen tommelfingerregel for hvor mye man skal ned etter en dobbel topp?

Ville holdt øye med 1 krone

3 Likes

1 Like

Hmmm… Hvordan gjør man teknisk analyse på denne :smiley: Vi kommer til å dundre gjennom 1000 i dag. Tror dere vi klarer 2000 før Halloween er over ? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

3 Likes