Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Husk, 13,- er den nye bunnen! Svenskene vet hva de gjør!

13,- er marmorgulvet til Svenskene! :joy:

mr bombastick alaba laba laba

Mye tekniske analyser her nå??

3 Likes

Noen har copy-pastet toppen fra i sommer, inkludert dippen, det påfølgende rallyet og…

2 Likes

“Teknisk aksjeanalyse, eller bare teknisk analyse, er analyse av historiske aksjekurser som utføres for å si noe om fremtidig utvikling av aksjekursen”.

Historisk kursutvikling før lansering har alltid resultert i oppgang, det er vel 100% sikkert historisk sett. Det taler for kjøp nå.

“Aksjer følger gjerne trend i lengre perioder, men før eller siden vil de fleste selskaper oppleve ytre hendelser eller sjokk som gir et midlertidig, eller varig avvik fra trend. Slike hendelser kan være at selskapet får store kunder eller ordrer. Aksjeforvaltere og investorer som kun baserer seg på teknisk analyse vil gå glipp av slike viktige påvirkningsforhold, derfor vil teknisk analyse aldri i seg selv være nok for å investere i aksjer over tid. Foruten teknisk analyse og nyhetsbildet, kan man også anvende fundamental aksjeanalyse som omfatter å sammenlikne aksjeprisen med en annen størrelse som for eksempel overskudd, salgsinntekter, eller bokførte verdier.”

Svenskene som kjøpte på kurs 13,- er ett slikt tilfelle som må tillegges viktighet. Disse har i tillegg meget god koll på det de foretar seg, de kan bransjen og har fulgt Funcom i 10 år.

5 Likes

Ai…er det du sier at svenskene er meg for et år siden? :joy:

1 Like

Ser fortsatt ut som vi copy-paster mønsteret fra i sommer:


Skal opp til ca 14,20 før det går nedover igjen for at det skal slå 100% til. :stuck_out_tongue:

Da gav RSI kjøpssignal ved å bryte ut av trenden.
Avventer for egen del.

Hva slags bekreftelse er det du er ute etter?

Historien viser jo feks at kursen alltid stiger før spillslipp. Da er jo bakgrunn spenning og forventning om salg.

Vi mennesker prøver alltid å finne ett mønster for å finne forklaring på hva som skjer, hvis noe skjer uten ett mønster blir vi fryktelig usikre. Hvilke forhold første til disse bevegelsene i sommer, hvilke forhold skal nå føre til samme mønster?

Der var vi i 14,2. Selg alt da og vente ?? :slight_smile:

Vel, indexer er som kjent i en korreksjon pt, historisk snitt er ned 16%, tidsvindu 64 dager.
Man kan gjøre gode trades i dette tidsrommet, men i dag er det de som gutset på fredag som får betalt. Å kjøpe rundt 14 nå er for høy risiko. Se selgersiden!

1 Like

Hadde jeg kunnet svare på den, så hadde jeg vært rik. Jeg syntes bare mønsteret var så likt at det rett og slett ble komisk.

@TinvesT det komiske her? Et generelt krakk er jeg rimelig sikker på at drar med seg Funcom, ref bevegelsene forrige uke, og det hadde passet 100% inn i mønsteret jeg nevnte over. Takk for svar btw.

Hehe,

Var bare litt morsomt at den stoppet på 14,2 og falt tilbake.

Futures er opp 1-1,2% i USA.

1 Like

14,20 er toppen på skyen, det var derfor jeg tok fram den. :wink:

14.20 sprack?

1 Like

Som sagt. Under 13 kommer man aldrig kunna handla igen. Detta är en ÄKTA swingtrade samt en buy och hold. Så en påse med SWING och en mycket större påse för en lång position. Kom ihåg att jag alltid har rätt boys:slight_smile:

Edit: boys and girls

3 Likes

At vi har brutt opp av skyen.

Nå er dette intradag, så det hadde ikke forundret meg i det hele tatt hvis vi fikk en repeat av dette:
image
1-dags skyen er forresten ikke spes god å bruke på dager som dette :stuck_out_tongue:

Det har nå vært ønske om innsidekjøp i lang lang tid nå. At det nå blir bekreftet kan vi vel dytte inn i TA’en ett sted :wink: