Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Har sjøl over 4000 arbeidstimer i året. Men har likevel tid til å se innom her for å lære.

Er ikke snakk om å bli fornærmet! Mer om tidspunktet og at du nevner 16,7 nå. Der tror jeg du bommer! :wink:

2 Likes

Det @Bullishproof kommer med er en teknisk analyse. Det hensyntar ikke fundamentale forhold.
Han har helt rett i at slike kiler pleier å bryte til nedsiden da formasjonen er bearish. Men det er flere faktorer - fra et teknisk standpunkt, man kan bruke for å motbevise teorien. Man kan for eksempel si at det er en naturlig korreksjon i den stigende trendkanalen som er bredere, som man ser her:

Men retningen for formasjonen er ned. Om den bryter ned gjenstår å se. After all, det er det TA handler om. Mest sannsynlig scenario. Hvis ingen tror den skal ned pga. ditt og datt, så skal den kanskje ned da? :wink:

4 Likes

image

9 Likes

Man kan si hva man vil om Fundamentalt og TA, men den sterkeste indikatoren på at vi skal ned en tur er panikken enkelte skaper her til tider.

Selvoppfyllenede =)

Jeg bruker det rått, beklager så meget.

7 Likes

Tror inte de är så mycket Panik utan mer att någon kommer in och kläcker ur sig 16.7 nok när vi är i positiv trendkanal, CE släpps om 3 veckor och Funcom ska till E3. Då får man nog lite mothugg

Tackar och tar emot om ni nervösa säljer av dock

1 Like

:wink:

Dette er en TA tråd - hvis dere vil diskutere fundamentale faktorer har dere den andre tråden?

Tror at om denne diskusjonen skal være fruktbar bør man diskutere ut fra samme tidshorisont. Se på daily chartet til Funcom folkens. Jeg lurer litt på hvilke tekniske indikatorer som blinker kjøp @h3nk1 - i tillegg til @Bullishproof stigende kile har du stigende kurs på synkende volum (bearish) og overkjøpt RSI og Stochastics som krysser negativt (bearish).

3 Likes

Fast jag tror nog vissa får panik faktiskt:) VIlket för mig är helt sjukt. Ner 2% drygt och det blir stress för vissa :):joy: Vad hände med riktkurser på 30:- helt plötsligt liksom? Kanske så att folk har gått all in och blir livrädda! TAn som levereras här är faktiskt bra och har varit ganska spot on ofta men håller med om att 16,7 är lite väl magstarkt. Bra med lite skak i kursen för att sedan gå vidare uppåt!

2 Likes

Inb4 TA riktkurs 6 kr.

Kan dere ikke se på 5 ulike “verktøy” og sjekke hva de tekniske indikatorene viser?
Bullish snakker om 16.7, Pablo lengre opp sier ichi sier 19.80. For meg virker det som man kan velge det man synes passer best for å spå kursretning, riktig eller feil?

1 Like

TA är en subjektiv bedömning precis som FA. Man hittar de kanaler som passar sin egna investering bäst. Lita på din magkänsla

Det har ikke plaget meg en eneste gang at TA har sett negativ ut kortsiktig. Har sittet pal siden november og har ca 80% på 3 mnd på tross av disse svingningene. Gå gjerne ned og test 20 blank eller 19 blank nå bare CE topper salgslister om 3 uker :slight_smile:

8 Likes

E det ikke en styrke at aksjen faktisk faller tilbake og skaper solide støttepunkt?

1 Like

Jepp, blir som jeg skrev over, er viktig å “gjette” seg til tidsperspektivet når folk kommer med TA, det blir jo sjeldent nevnt eksplisitt. :slight_smile:

Hvis støttepunktet blir skapt på 20,80, så er det et godt teknisk tegn i mine øyne ja. :slight_smile:

Man kan få teknisk analyse til å vise nesten hva man vil. Men dersom du setter deg inn i Ichimoku-analyse og ser vs. historikken til Funcom, så treffer det skremmende godt.

1 Like

Helt rätt!

Selvsagt passer alle indikatorer in perfekt i retrospekt, de er avhengig av pris.

Nedom bunn trendkanal nå. 20,52

Uhm what? Niks.

Bare jeg som synes det ble varmt her inne? :stuck_out_tongue:

I mine øyne er ikke rising wedge formasjonen verdt noe ting før den faktisk har avgitt et salgssignal. Det er like lett å tegne en stigende parabolsk kurve. I dag ligger bunnen av kilen på ca 19kr, eller 8% ned fra 20,60. Det er en forutsetning at vi bryter denne linjen, men for å i det hele tatt komme ned dit må vi først bryte en rekke støttenivåer. Inntil det skjer forholder jeg meg til at vi er i en stigende trend med mindre korreksjoner underveis.

10 Likes