Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ahh, si senior.
Bir et tolknings spørsmål. Man kan vel argumentere for at det er ex move med volume og argumentere mot det også. Alt i alt tror jeg ikke det er utslagsgivende om formasjonen tegner seg synlig i chartet. Vi får snarlig avklart dette antar jeg.

Enig, derav confirmation, alltid confirmation.
Eneste gangen jeg trader uten bekreftet brudd er om det kommer inn stort volum i forkant.

2 Likes

Jeg finner døren selv på vei ut, takk for meg :joy:

2 Likes

Vel, brudd ned fra 20,30 er samme hva bearish, både i chartet du tegnet opp og det jeg tegnet opp. Jeg mener dog at potensialet ved et brudd ned burde stoppe på den første støtten under, 19,50-ish, mens ved rekyl opp igjen, så er potensialet 23-ish. Jeg tror dog ikke det er så sannsynlig. Det er rett og slett for tidlig fundamentalt sett.

… Egentlig, så tror jeg vi er klar for en videre konsolidering mellom 19,50 og 21,50 inntil det blir klart hvor bra CE faktisk gjør det.

1 Like

Mine analyse charts av TA tråden her indikerer at vi skal under 20.

Da jeg åpnet browseren i går formiddag og så 15 nye innlegg i TA tråden, trengte jeg ikke lese postene engang. Det var bare å logge på traderen og selge.

Trenden fortsetter i dag så jeg gjenntar min anbefalning fra i går.

Kjøp når TA tråden roer seg. Dette basert på langvarig TA av TA tråden. Fredag er sjelden feil.

3 Likes

Det er en litt underlig analyse - fordi det siste året har høy aktivitet med bearish TA stort sett blitt etterfulgt av kursoppgang. Et sterkere kjøpssignal en frykt i TA-tråden i Funcom får du knapt. Og omvendt.

Ellers er det jo artig å se kjøpsviljen. Bjørnene får ikke engang kursen ned gjennom den nylig etablerte ~20,30-støtten. De går straks lei, og da snur det.

(Stakkars PDX som må rydde opp her etter hvert :angel: )

Tvärtom för mig. Ju mer diskussion det är här desto större köpsignal är det :slight_smile: Gått bra enda sedan 12 nok

1 Like

Helt korrekt Henk1, jeg burde skrevet noe om tidsperpektiv.

Det er antallet poster som er det vesentlige her. Enten de er bull eller bear.

2 Likes

Har vel vært mye bearish TA rundt de feltene markert i gult, så får man selv bestemme om det var et godt tidspunkt å selge på.

Greia er vel at det også har vært bullish TA rundt her:


Så får man selv spørre seg om det var et godt tidspunkt å kjøpe på. :stuck_out_tongue:

Jeg og @Tinvest, jeg mener @vcp hadde jo en lengre analyse av turen oppover fra 12 - 17 kr i des/jan, det kom jo konsolideringsmønster på konsolideringsmønster før den rekken ble brutt. :stuck_out_tongue:

Hvis man er langsiktige, så kan man jo se på månedschartet, ser ut som det er motstand rundt 26 ved lansering. :smiley:

Unnskyld meg :joy:

Det var desidert mest bearish TA rundt disse punktene:

esdadsfds

2 Likes

Nå er du inne på det jeg mener er essensen. Er det brutt?
Hvem vet :slight_smile:

Jeg vil si det er brutt, men det er rett og slett ikke tid til en lang konsolidering, det er 12 handelsdager til lansering. Det er mao kun tid til en kort konsolidering, tilsvarende det jeg har tegnet opp her, på ca 1,50 kr / 10%:

Hvis man ser på en lineær regresjon de siste 100 dagene, så ligger vi litt over, men ikke så mye.

Hvis man ser på de siste 50 dagene, så ligger vi litt under trenden:


(Dette er forsåvidt omtrent den samme kanalen som jeg tegnet opp manuelt litt tidligere i tråden)

Det skal ikke forundre meg om du får breakout av formasjonen som er så mye diskutert her som sammenfaller tett opp mot lanseringsdatoen. Så kan man diskutere høna og egget :wink:

TA chartet på 5 och 15 min ser trevligt ut :sunglasses:

:sunny: skinner atter en gang på det tekniske.

1 Like

1 Like

Tja, hva skal vi si ifht volum på den lille nedgangen vi har i dag? Mye som tyder på stor salgsvilje her nå?

Hm? Salgsviljen er ikke-eksisterende slik jeg ser det. Eneste som foregår robot-robot handel på mikrovolum. Det er manko på frie aksjer og kursen går opp i det sekundet noen av kjøtt og blod faktisk skal kjøpe aksjer - for det blir på ASK.

RSI-bunnene er stigende siden tidlig februar. Det skal straks opp igjen.

Alt stemmer med det fundamentale nå - det er snart launch.

rsifeb-pt

1 Like

@amateurleague synes TA-en din stemmer bra med det fundamentale, noe jeg tar som et godt tegn. Markedet er litt avventende. Stemmer godt overens med fallende volum også. :slight_smile:

1 Like

Algo handelen har trigget en del salg i dag, det er helt tydelig @h3nk1
Dog ingen over 22k aksjer. De gjør ikke dette for det er morro, aleine :wink:

Pumper for å selge volum og presser ned, for å akkumulere.