Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hehe, min referanse er Funcom anno 2017, og sammenlignet med dét så er det nesten innafor å si “ikke-eksisterende” :wink:

Turen opp til 21,50 var 100% algo som resulterte i 100k solgte, så litt mer algo opp til 21,50, så 50k solgte, osv. Syntes det så litt rart ut, men har ikke sett akkurat den varianten før.

Synes det nettopp er mønsteret til algoen som handler mest for tiden? Pump opp, så nedsalg - repeat.

Eneste forskjellen er at nedsalgene ikke resulterer i flytende blod i gatene lenger :wink:

Noen med et par mill på bok og som har lyst å forvirre robotene litt? :stuck_out_tongue:

Burde kanskje ha skrevet at jeg ikke har fulgt så nøye med på handelsloggen tidligere. Mønsteret denne gangen var klarere enn vanlig. Ikke så mye annen handel enn det som ble initsiert av algoen. :slight_smile:

Nei det stemmer i og for seg. På dager med lavt volum ser man at handelen nesten utelukkende består av roboten som er innstilt på “NED” aka. “presse med mikrovolum for å utløse salg”. Inntil noen endrer innstillingen til “OPP” aka. “kjør opp og selg større volum”.

Opplegget funker fortsatt, så skjønner godt at de holder på. Skjønner dog mindre av de som selger i disse dager :slight_smile:

1 Like

Det hadde ikke fungert uten optimistiske kjøpere som blir tatt av hypen, men blir borte når ting snur :slight_smile:

Akkurat det som var poenget, det er da ingen som selger nå!!! Likevel så skulle vi langt ned ifht diverse verktøy :wink:

2 Likes

Som for eksempel nå :wink:

Som jeg skrev i går, når man ser på en formasjon trenger man to ting for å bekrefte formasjonen; breakout og confirmation (slik at det ikke er en fake-out). Hvis ascending wedge fremdeles er en gjeldende formasjon (og jeg ser ikke hvorfor det ikke er det) har vi verken breakdown eller confirmation enda. Jeg skrev i går at vi kommer til å få dette senest rundt 24 kr, men antagelivis før.

På 24 kr så vil trendlinjene møtes og kursen vil måtte gå den ene eller andre veien. I 8/10 tilfeller bryter disse formasjonene nedover. Men det er ikke alltid det gjør det. Hvis den istedet bryter opp, så er formasjonen invalid.

Skal man f.eks trade denne formasjonen må man altså vente på confirmation - i og med at det er en bearish formasjon vil man i dette tilfellet se etter en short entry. Hvor vil det være? Først; breakdown (kursen må bryte høyre trendlinje) og det andre; confirmation.

Confirmation får vi ved at volumet (salgspresset) tar seg opp. Det skrives her at det ikke er salgsvilje. Jeg har ikke sjekket ordreboken, og vet ikke om candles på investing er verdt å ta i betraktning (man må jo anta at de har dataene i orden), men hvis du ser på volum vs. pris så er det negativ divergens her. Det styrker bearcaset.

Mao. - formasjonen er inntakt og det eneste man må vente på for å spille denne er breakdown. Jeg tror likevel ikke target for formasjonen er så lav som først antatt av @Bullishproof da jeg ser flere støttenivåer på vei ned, det første er ved ca. 19 kr og 20 dagers glidende snitt, så det kan potensielt være en god long entry, fremfor å spille en short på 24 kr?

Strekene hvisker meg i øret. Kjøp på 19,7, Glein. Kjøp.

2 Likes

Hintet er vel at lanseringen 8. mai kommer før denne formasjonen når 24 kr. Retningen på bruddet vil bli avgjort av hvordan Conan Exiles gjør det rundt lansering. Hvis 2017 gjentar seg, så får du først et brudd opp, så et brudd ned. :stuck_out_tongue:

1 Like

Skikkelig foss der altså :wink:

Regner med du postet ditt innlegg før du leste mitt. Problemet med dere som ikke bruker TA er at dere tror det er en fasit. Hvis noen poster en TA som sier Funcom skal ned, så skal det skje med en gang. Hvis du ser trenden aksjen ligger i så er det en pen higher high og higher low men med en range som blir thightere og thightere. Som sagt så må man vente på at formasjonen fullføres før man kan si at TA er BS.

I 8/10 tilfeller bryter disse ned. Men noen ganger forsvinner logikk ut vinduet. Skjedde f.eks i BTC i dag, hvor du hadde samme type wedge, men BTC bare dret i det og kjørte videre opp… :roll_eyes:

1 Like

Det er ikke logisk at den bryter ned, det er ren statistikk, 31% av tida, så går det jo andre veien iflg http://thepatternsite.com/risewedge.html

Her er definisjonen:


Wedgen Nocturne har tegnet opp stemmer med alle karakteristikkene, men det må sies at for noen uker siden, så ville du ha tegnet den opp med den øverste trendlinjen lengre ned. Bruddet på 21,50 burde kanskje tas med som et falskt brudd og den øverste trendlinjen tegnes lengre ned?

Som jeg tolker dette, så vil Funcom, ved et brudd ned (Conan Exiles har floppet) ha target på ca 13 kr. Jeg synes det høres relativt fornuftig ut, så får man selv vurdere oddsen for at det skjer. :slight_smile:

5 Likes

Jeg har ikke perfeksjonert den ihht. reglene for å tegne den, den kan nok finpusses så absolutt, poenget er at den er der, og in your face, og hvis man ignorer en slik formasjon (som har pågått siden januar roughly) så gjør man det på egen risiko. Men hey, Funcom skal jo dobles, what do I know. I just look at charts… :wink:

kim%20jong%20un%20looking%20at%20things

1 Like

Det kan jo også argumenteres for at det allerede har vært et brudd opp av formasjonen, som fikk en ganske så umiddelbar throwback. Noe som påvirker statistikken kraftig iflg siten jeg refererte til over.

Det er jo ingen tvil om at den wedgen sikter seg inn på lanseringsperioden og det er jo mye suksess som allerede er priset inn. Utfra tidligere utvikling i Funcom, så er det vel nærliggende å tro at launch-dagen er den dagen med høyest kurs? :slight_smile:

På hvilken måte?

image

Rising wedges, especially for downward breakouts, are some of the worst performing chart patterns. Downward breakouts have unacceptably high failure rates and small post breakout declines. Also, pullbacks occur almost two-thirds of the time and throwbacks happen almost three-quarters of the time.

Rising Wedge Important Bull Market Results
Overall performance rank for up/down breakouts (1 is best): 18 out of 23; 20 out of 21
Break even failure rate for up/down breakouts: 8%; 24%
Average rise/decline: 28%; 14%
Throwback/pullback rate: 73%, 63%
Percentage meeting price target for up/down breakouts: 58%, 46%

Kanskje ikke det beste patternet å trade etter? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Interesting! Lærer noe nytt hver dag - takk @Christian :slight_smile:

1 Like

Bare hyggelig, verdt å sjekke denne lista: http://thepatternsite.com/BestPatterns.html

image

Hvis du ser en “outliner” så er det denne: http://thepatternsite.com/htf.html 22% 1 month gain. Vesentlig bedre enn alle de andre :stuck_out_tongue:

EDIT: @Nocturne lærte noe i dag jeg også, visste faktisk ikke hvor bra/dårlig rising wedge var. :slight_smile:

4 Likes