Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg er sikker på at mutant vil bli en suksess

2 Likes

Så da tror du vel egentlig det samme som meg, at high kommer i tiden etter lanseringen og ikke når det lanseres :wink:

1 Like

Stemmer

jpg-large

15 Likes

Fordelen med å være privat investor kontra institusjonell storaktør, er at man ikke er underlagt et mandat og diversifisere. Men handle ut i fra en plan og kan respondere hurtig på bestemte tekniske setups i utvalgte aksjer, som funcom. Det enkle er som oftest det beste.

41

1 Like

Det vet jag mer en godt. Nå skal du bare ta og repetere det hvert år i 10 år med million kapital, så kan vi prates etterpå.

“The stock market is a machine that will eventually humble everyone of us”

2 Likes

Du kan ta en prat med @megetgod, han har gjort akkurat det. :slight_smile:

Nice! Folk som klarer det har en gift. Majoriteten klarer det dessverre ikke.

1 Like

Jeg hadde trengt å fikse på to trades (og ellers alt likt), så hadde jeg sittet på 7-8 mill nå, ikke 0,5 mill. Ett tilfelle av å komme seg ut i tide, og ett tilfelle av å tørre å satse. :slight_smile:

4 Likes

Där slog vi gårdagens peak på 7249 spelare online. Då har vi 5 timmar kvar till peak.

CCU nu : 7330

1 Like

Leser ikke den fundamentale tråden da det er alt for mye der. Litt som ta i det siste grunnet mye fundament her også siste tiden…
Veldig gode nyheter, ante ikke det var blitt så bra. Og det før wipe. Men feil tråd :slight_smile:

1 Like

4 Likes

Kun 7 år igjen så sender jeg søknad om medlemskap

Hvor vil du tegne linjen for vcp?
Jeg synes slutten av denne uken har veldig mange fellestrekk med forrige uke. Peak på onsdag morgen, konsolidering på lavt volum frem til fredag og en sterk close på stigende volum. Denne uken hadde vi en flat bunn og fallende topper, men bortsett fra det er formasjonene nesten identisk med både samme høyde og lengde.

2 Likes

Satt for egen del linjen på 21. Da det også ville gi brudd opp fra kile.
Så etter 1 av 2 før jeg handlet;

  • Økende volum relativt til dags volumet ved brudd
  • Close over 21

Handlet på første og fikk begge :ok_hand:
Bruddet var på 26k aksjer etterfulgt av 117k aksjer (15min chart)

1 Like

Er ganske så amatør men har vi VCP og brudd opp allerede?

Jeg synes volumet opp der er for lavt. Det er ikke en klar hvit candle stick og vi er ikke engang over forrige mini-topp.

Thx. Planen min er å lære meg å finne ut av slike ting sjæl etterhvert. Uansett alltid greit å bruke slike situasjoner til å lære!

Svaret på det spørsmålet er ja, slik jeg leser chartet.

Fallende kile:
Det er brudd opp fra kilen, på volum over snittet siste 3 dager., med volume pivot i forkant. (Høyere volum en de 10 foregående barene. Som Christian er inne på, så er dette avhengig av volum videre for bekreftelse. Som med alle andre formasjoner.

VCP:
Prisutviklingen siste 3 dager viser volatilitet sammentrekning og volumet er avtakende rødt. Jeg vil ikke si den har gitt kjøps signal enda, her vil man se follow-up med økende volum på oppsiden. Personlig liker jeg å kjøpe før brudd, gitt at volumet på kjøp tilsier det. Som pivot.

3 Likes

Takk for at du utdyper! Da blir det svært spennende på mandag. Er lastet opp i Fun og hadde ikke tenkt å hive inn noe mer men man vet jo aldri :crazy_face:

1 Like