Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Meldingen kom i grevens tid og var viktig også teknisk. Tror vi slutter godt over 20,95

2 Likes

What does the force tell you @babyrage ?

Eg fikk beskjed fra @Evilfreud om at akkurat i dag kunne vi bare ta TA tråden og drite på den!

såååå…

:poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop:

1 Like

Aksjen hadde en climactic topp over denne kanalen tidligere, hvor supply dykke opp og presset aksjen nedover, noe som tradisjonelt skjer. Spørsmålet nå er jo om dagens nyheter kommer til å trigge mere hype, eller om det allerede er inpriset av markedet? Jag er fortsatt inget fan av det fundamentale i Funcom, men price & volume lyver ikke. Om vi ser mer volum tikke inn og etablerer oss over denne kanalen er det meget bull. Men per nå så er volumet skikkelig svak. Har en liten følelse av att Conan releasen allerede er innpriset, men vet ikke. Bulls vill dog se høyere volum komme in, og etableringen over denne kanalen.

4 Likes

Det er jo det fundamentale i selskapet som er sinnsykt bull. Flopp forsvarer kurs som i dag, alt over tilsier rally og mye høyere kurser.

Eksempel: Funcom selger - kun CE - iht. et medium/high scenario og klarer 2 millioner solgte i 2018 --> Det skal gi kurser på ~50 ved P/E 20.

8 Likes

Tro marknaden vill se att de säljer bra nu också, bra CCU peak och placering på steam ikväll och helgen gör att fundamenten kommer ikapp

Så fint, då avvaktar jag rapporterna og en fin teknisk breakout. Frem till dess gjør jag inget. Hadde markedet vært redo å prise opp funcom på forventninger så hadde du sett det i grafen idag eller senare i uka. Per nå er det inget som tyder på det, påstår heller att mye allerede er priset inn (på informasjonen vi har idag).

3 Likes

Du synes det holder med reisen fra 25 til 50? Ser den. :+1:

Jeg tenker ca 1m CE og 250k MYZ er innbakt i dagens kurs.

1 Like

Hei hei @Christian roa ned hypinga nå

2 Likes

Teknisk breakout fra 26?

Spør for en venn :zipper_mouth_face: :rofl:

2 Likes

Tror det er volum, mer enn kurs som avgjør. :slight_smile:

Just presis. Det er derfor R/R er gullkantet rent fundamentalt. Vi her inne er early entry. Markedet vil gradvis våkne når og hvis scenarioene våre slår inn.

1 Like

R/R er gullkantet med omsetning på 180 MNOK på 1.6 milliarder vurdering, og 74 millioner aksjer utliggandes? Ok.

Jag tror oppsiden er begrenset, tross ett fint år for CE. Men det er min mening, og den har jag lov til =)

Håper funcom går til himmels for deres skyld!

5 Likes

…tror du skjønner at vi baserer våre anslag på det salget vi forventer :wink: Jeg presenterte et realistisk regnestykke ovenfor, til illustrasjon på hvorfor mange her er bull på det fundamentale og mener R/R er bra.

Eksempel: Funcom selger - kun CE - iht. et medium/high scenario og klarer 2 millioner solgte i 2018 --> Det skal gi kurser på ~50 ved P/E 20.

Vi tracker produktet tett, og kan gjøre en ganske så kvalifisert gjetning på hvor mye det vil selge.

1 Like

Når den nå tar ut 22kr, så tror jeg det løsner for alvor, opp å lukte på Funcom 2.0 ATH!

3 Likes

Jadå, tviler ikke. Men det er vanskelig for meg å bli overbevist uten siffror. Vise meg fine siffror eller en fin teknisk utvikling så er jag solgt. Fikk kun en kommentar om det tekniske, og jag gav ett svar.

4 Likes

Gi meg en måned eller to! :wink:

Jeg setter pris på innleggene dine, men liker du ikke det tekniske her nå? Ref chartet over?

Tror det blir fine tall etter 2018 baby :smiley: Den som lever får se

2 Likes