Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Når man mener at Funcom er på vei til å reprises og alt ligger an til suksess utover EA suksessen, så er det vanskelig å applaudere et mønster som argumenterer for potensiell nedgang på flere tiprosentere,spesielt når det er snakk om kortere perioder og det lengre bildet er positivt. Hvorfor skal man fore tradere med aksjer på denne måten når trenden sammen med det fundamentale peker opp? Alle kan ikke selge på topp og kjøpe på bunn, det vil gå utover noen. Og det er skummelt for de som normalt er long fordi man spiller på bortebane og vil trolig tape stort.

2 Likes

Om man er long og “på bortebane” (som meg) så er det vel bare å la være da?

Jeg kan ikke noe særlig TA, men evner å lese og å tolke, så jeg bruker det som en 3de faktor.

Magefølelsen min er den viktigste, FA nr 2 og TA nr 3. Om 2 av 3 sier meg noe om retning så hører jeg på det. Makro er en 4de som påvirker meg i noen få tilfeller.

Har ikke så peil på TA som sagt, men om magefølelsen eller vibbene gir meg en dårlig feeling, og TA kortsiktig støtter opp om det, så kan jeg gjerne ta en trade selv om selskapet ellers gjør det godt på lang sikt, men gjør det ikke alltid, og sjelden med en større del.

Det er jo frivillig om man vil hive seg med. Man kan ikke risikere å la seg friste/ risikere å gjøre noe dumt, om man bare lar være å lese det.

Vi velger vel selv om vi vil fore proffene.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Hva sier Minervini og gjengen?

Først og fremst jeg er lei av alt maset i denne tråden om TA er moralsk eller ikke, om det funker eller ikke, og om det passer for Funcom eller ikke.

TA er en teknikk som prøver å modellere aksjemarkedet og alle dets forskjellige aktører, og hvordan de agerer med FUD og FOMO og det gevinstsikring og akkumulering og det hele.

Hvis en ikke liker TA, så er det bare å trykke “DEMP” på alle TA-trådene.

image

Gitt at vi fortsetter å close over 50 dagers snittet så synes jeg Funcom ser brukbart ut, men skulle gjerne sett litt mer volum i den fasen vi er nå.

image

11 Likes

Hadde vært kjekt å fått en ny TA med kommentar fra en av dere: @babyrage, @Christian eller @Bullishproof

Jeg er 100% ubrukelig på TA i Funcom etter launch, så det må bli noen andre :smiley:

Det var det jeg fryktet! :disappointed_relieved:

Fortsatt bull i det kortsiktige bildet, men jeg vil se den over 23 som nevnt.

5 Likes

Helt enig!

Savner fremdeles volum.

2 Likes

Takk! Ja, det ser ut som 23 blir den første nøtten å knekke!

50 mill. omsatt på dette nivået er da ikke så helt verst?

I forhold til market cap er det jo omtrent ingenting. :slight_smile: Omsatt ca 3 millioner aksjer i skrivende stund, hadde likt å se 4.

image

2 Likes

Kort/medium sikt:

Hadde jeg hatt aksjer her nå, hadde jeg sikret profitt.
2 gap på nedsiden som ser ut til å skulle lukkes.

Er det de 2 som ligger i 17,90 området?

20.3 og 19.4 i første omgang.
Er som du nevner noen gap lenger ned også, men de er noe mindre.

Ja så de når jeg blåste det opp

Må gjøre litt research på broadening wedge, er det normalt bullish eller bearish hvis den er opp eller ned? Ser noe av det samme mønsteret i BTC og ETH.

Som @anon80503862 skrev over her er det bare å følge med på motstand / støttenivåene på rangen vi nå har. Brudd på opp eller nedsiden av rangen vil signalisere videre retning.

http://thepatternsite.com/dbw.html

1 Like