Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Takk @Christian - Ascending - bearish, descending - bullish. Samme som narrowing wedges altså :slight_smile:

Kjøpsviljen (demand) virker sterk i 21-beltet, som har blitt testet og holder stand. Ser man på RSI, MACD og andre indikatorer som viser moment, så begynner det å bli mye å gå på i nordlig retning. Samtidig går kursen sidelengs - ikke noe er bedre enn det. Situasjonen sammenfaller veldig fint med at Funcom innen veldig kort, eller kort tid vil fortelle markedet at millionene renner inn.

vcp = tinvest OK

1 Like

Slik tenker jeg om jeg skulle tradet Funcom:

Så lenge vi er midt mellom disse to nivåene er det ganske nøytralt på kort sikt.

3 Likes

Svarer deg her, ettersom dette faktisk er ren TA. :stuck_out_tongue:

Broadning wedge er et pattern hvor man skal kjøpe når 3. touch på nedre trendlinje er bekreftet. Det vi ser hittil er mao ikke en bekreftet formasjon, og for at den skal bli bekreftet, så må aksjen falle en god del. Som forsåvidt er det du nevner på kort/mellomlangt sikt. En annen måte å se det på er at toppen på wedgen skal touches først, I så fall skal vi mot 22,20-ish.

Har ikke fulgt med i ordrebøkene i dag, men ser man på volumet og blar gjennom chartene fra 15min til 1d er sannsynligheten for brudd på oppsiden vesentlig lavere enn at kursen fortsetter ned i kilen.

For de som måtte ha en formening om at innleggene her, er for å snappe aksjene deres «billig», så er det ikke det. Mine target på nedsiden ligger langt lavere en gap’ene henvist til over.

Enkeltes reaksjon her inne i dag, er blant de bedre indikasjonen man kan få på ståa pt.

Salgstrend vs kurstrend:

• CE på PC trender tilnærmet like bra/dårlig som ved EA.
-Målt mot ARK er trenden elendig.
• Xbox ser svakt ut.
• Fysiske kopier antatt bra
• PS4 antatt meget bra.

Nå er jo dette en TA-tråd, men siden det kommer fundamentale påstander tillater jeg meg å presisere at de to påstandene er feil. CE trender bedre enn ved EA (bekreftes endelig i kveld) og trenden er ikke elendig sammenlignet med ARK. CE har passert ARK i spillertall de siste dagene - og ARK har solgt mange, mange millioner.

2 Likes

Total CCU nå er vesentlig høyere enn ved EA launch og salget ser ut til å kunne være i nærheten (hvis man på PC tar med salget de to siste ukene før launch. Ved EA så ville disse kommet på launch dagen. Google trenden er lavere enn ved EA launch, men fallet er ikke i nærheten like bratt. Salget på PS4 ser jo ikke ut til å dabbe spesielt av, ref #1 på playstation store for USA. Salget på PC ser heller ikke ut til å dabbe spesielt av. Xbox salget er som du nevner neppe signifikant.

Enig at det kan se slik ut, men virker jo som vi kan ta en tur til toppen av kilen først? :slight_smile:

2 Likes

Enig.

@h3nk1 vi har da vitterlig chart over dette i Funcom insider tråden.
Uansett, tror de som sitter for the long run blir belønnet rikelig, med stadig bedre q resultater, men humpete blir det.

Ja, hvertfall opp og snu på linje. Den er herlig sterk på lavtvolum i dag, kommer det inn et par 100k aksjer på oppsiden blir det spennende!

1 Like

Spennende nå. Toppen av den stigende trendkanalen ligger over 23, men det er sterk motstand der så brudd vil skape et nytt støttenivå

4 Likes

Rent kortsiktig, så har vi en mulig vimpel:

3 Likes

Er det nu der skal købes?

Spørs hva strategien din er, skal du trade bruddet må du få confirmation, slik at det ikke er et falskt brudd. Dvs. vi closer over nivået eller høyere også mandag, og mulig får en retest av nivået ila. dagen eller dagen etter. Har ikke chart foran meg men sjekk volum også, kan gi en indikasjon.

Høres bra ut. Helt til et fond som kan å handle tar plass.

Confirmad wimpel eller? :wink:
image

1 Like

Ja, vil nå si det, men er litt skeptisk til sluttpunktet, som er ca det samme som toppen tidligere på dagen. Volumet er omtrent som du har tegnet opp, men jeg liker litt klarere brudd opp, på litt mer volum.

… Nå er det en intradagsvimpel, så man kan nesten ikke forlange mer. :wink:

Hvis det bryter 23 på høyt volum hva er da target? (neste store motstand)

Da er det motstand ved ca. 26-27 kr. Viktig med høyt volum om vi skal få et brudd opp gjennom 23 kr.

Er en stund siden jeg har sjekka nøyaktig og er bare på mobilen nå.

2 Likes


Starter uken stangende mot motstand, candle uten hale, begynner å lukte litt kommende brudd av dette nå. Ser 26 som neste motstand.

7 Likes