Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi har også en mulig bull trekant. Kursmålet her stemmer for øvrig bra med motstand til den stigende trendkanalen.

3 Likes

Ser også et lignende mønster ifm launch i mai. Kraftig ned på høyt volum dagen etter (9.mai) hvor den så henter seg inn og går fra lave 19 til nesten 25 på ca 7 handelsdager. Spennende å se hva som skjer herfra nå…!

6 Likes

Var det noen triggere/nyheter i denne perioden?

Tror mange som kjøpte etter Q1 tenkte å selge seg ut på tidenes Q2.

Så stor omsetning som i dag tyder på trading ingen tvil om det! Kjøper og selger til seg selv og plukker aksjer fra nervøse aksjonærer

1 Like
  • Støtte på 19.15 røk
  • Brudd på trendkanal
  • Neste støtte er på 17,75

Vi har ikke gått så langt ned at vi har etablert en lower low, så om vi snur på dette nivået så tolker jeg dette som ett falsk brudd.

3 Likes

Aktørene som står bak dette vet også det og vil gjøre det de kan for å etablere ett virkelig brudd. De satser vel på å få kursen så lav som mulig og har krefter til det.

Ønsketenkning. Husk 59% av aksjene som skiftet eier i går ble kjøpt på ask, hvilket betyr at det var kjøperne som var interesert i å få match og handel. At de som ypper seg kaster seg på i dugnad og selger samtidig de siste 5 min for å få ned kurs skarve 4% må du ikke la deg lure av. CE ligger #75 på steam, CO ligger #1 og selger voldsomt i Japan… mens det er bare 3 mnder til MYZ skal ut. Markedet vet dette og du må nesten regne med at de vil posisjonere seg.

3 Likes

Hvor finner du kjøpsstatistikk? Mtp. andel kjøpt på ask.

NetFonds

3 mnd er en evighet i dette gamet

Javel. Tror ikke Buffet er enig i det. " Børsen er et instrument som systematisk overfører verdier fra utolmodige til tolmodige mennesker" :blush:

6 Likes

Hype starter mye tidligere og mye skal skje innen da. Oppgraderinger, Pets kommer og nye dlc pakker. Ce skal vel også inn i nye markeder. Og siden aksjen falt allerede mye i går så tror jeg ikke den skal så mye lengre ned nå, visst i det hele tatt.

1 Like

Buffet :heart:

2 Likes

Tror på oppgang i morgen, ref forrige tester av støtte i trendkanalen.

15 Likes

At det sammenfaller med mindre fall og sterkt avtagende volum ifht i går er smått fantastisk ifht kanalen. Skulle nesten tro noen fulgte med på slik :wink: Vi klarer vel å skvise inn en dag eller 2 til med usikkerhet og sidelengs, tålmodigheten hos mange er tynnslitt?!

Godt å se at RSI er veldig lav, noe som sier at aksjen er bra oversolgt. Ser at tidligere har kursen gått opp igjen på slike RSI verdier. Så enten i morgen eller på mandag forventer jeg noe form for oppgang :slight_smile:

image

4 Likes

Det skal ikke store oppgangen til før de som datt av i dag og i går hopper etter.

3 Likes

Nei, det er sant men da har jo også noen mulighet til å utnytte dette ved å ta noen trades til også, da kan de fort kaste igjen. Var der selv foren del år siden, ikke like nervøs nå lengre heldigvis, men mye å lære :+1:

Teknisk lukter det hvertfall oppgang lang vei

3 Likes

Lav RSI er ikke bra.

1 Like