Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Lyst til å si noe om skyen, @Christian ?

1 Like

Vi er tilbake i skyen :cloud:

2 Likes

Vet ikke om dere vil ha det, men her er min tippekupong av kursutviklingen fremover nå. Stikker jo veldig hodet ut her og mest sannsynlig tar jeg feil på det meste. Men det får vi jo se :slight_smile:

  • 14.09 --> stiger rolig til ca 22 kroner
  • ca.innen en mnd --> stiger veldig raskt til ca 30 kroner.
    Ca 15.10 begynner kursen å gradvis og rolig falle ned til ca 28. Kommer en intradag low på kanskje 26-27 kroner.
  • Ca. 10 november skyter kursen fart igjen. Raskere oppgang nå. Og rett opp enkelte dager. Stanger på 45 kroner
    1. desember nedgang igjen. Nokså kraftig er jeg redd… Men går spillet fullstendig viralt kan vi fort gå til 80. Det er sjansen veldig liten for.

Må innrømme at jeg tror utviklingen i kurs blir slik, men at datoene er mye mer usikre. Kan godt være at kursen er 22 den 6. des og 30 i juni, for så å nå 45 lanseringsdagen av det nye multiplayerspillet.

9 Likes

Dette var veldig høye kursmål for sindige Morti.
Håper du treffer :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg tror det er ca 9 mnd siden jeg lanserte kursmål 45 i denne tråden. Den mest amatørmessige tekniske analysen i hele tråden. Men jeg har trodd på dette hele tiden :wink:

1 Like

Jeg tror også morgendagen blir meget god, ikke sikkert short er helt dekket og i kombinasjon med inside kjøp så dæven

1 Like

16 februar var det visst :blush: :blush: :blush:

1 Like

45 er jo spot on ved brudd opp av triangel hvertfall

Noe slikt? Det blir sikkert litt feil når jeg skal bruke diagrammer og grafer. Tror jeg skal holde meg mest til skriving jeg og så får dere andre tegne flotte diagrammer :slight_smile: Digger de!

Funcom%20utvikling

1 Like

Har Bagger hacket kontoen til Morti?

1 Like

Morti er vel ganske så nøktern i sine anslag

1 Like

Nei, jeg har jo som sagt snakket om dette siden minst 16 februar som du ser over her. Flere ganger har jeg nevnt kursmål 45. Har ikke mindre trua på det nå. Om det ikke skjer før multiplayer-spillet lanseres så har jo Funcom da lansert en haug med nye spill og annonsert 5-6 nye titler de skal lage innen den tid. Og mye nytt har skjedd som at andre fond kommer på banen etc.

Optimalt kan det skje før jul.

3 Likes

Imorgen blir det «Morti» rally. Trenger ikke analyse når vi har Morti :slightly_smiling_face:

3 Likes

Jeg har aldri vært mindre nervøs for børsmeldinger. Forventer bare positive nyheter i flere år nå egentlig. Alle spill slår jo ikke like godt til selvsagt. Men ingen veldig skumle nyheter på vei for Funcom any time soon :slight_smile:

4 Likes

Alle eggene samlet i enn kurv nå da ? :wink::see_no_evil:
Ble litt off topic dette

Dette er påfallende likt slik jeg ser på caset. Jeg har alltid sagt at kurs ~30 nås rundt MYZ-launch, før 40 nås ila. H1 og ny(e) launches. Det som er spennende er at det kan inntreffe mer eller mindre raskt. I alle tilfelle snakker vi god R/R - derfor er det vanskelig å dytte kronene inn i andre aksjer for tiden.

Teknisk er det jo brukbar motstand rundt ~25, og at det må en MYZ-suksess til for å bryte denne.

2 Likes

Se der ja! Jeg er ikke noe TA-mann, langt derfra, men denne støtter jeg 100%. Jeg er så klart inhabil så det holder, men her er vi inne på noe. Jeg har ristet en del på hodet av folk som ikke klarer å se lengre enn en uke eller to frem, og som virker til å ha fokus på øre trilling. Jeg legger ikke skjul på at jeg er ute etter de store kronene. At jeg har brukt de siste mnd. på å snitte opp, kommer ikke til å bety noe om noen mnd. / år. Det har etter min mening vært publisert mye piss både i denne og for så vidt de andre FC-tråene, men her støtter jeg @Morti fullt ut! At FC kan komme til å nå en MCAP på feks. 6+ Mrd., hvis de følger stødig kurs, er ikke vitenskap eller lotto. Det kan komme til å skje! Jeg har sagt åpent her at jeg tenker 30,- ila. året og 40,- i 2018. Min spådom er at dette kommer til å begynne å sige inn i topplokkene til allmennheten og finans journalisten når vi passerer 30-40,- ish. Og da går virkelig toget. Jeg mener dette er helt realistisk. Mitt kursmål er for øvrig 77,- som jeg har delt med et par her inne :wink: Det er forresten lovt å tenke stort :slight_smile: (beklager at jeg ble litt Bagger her nå, og at jeg postet dette i denne tråen). Ha en fortreffelig kveld! :wink:

15 Likes

Takk Morti & Dweller, det er godt å lese at noen klarer å sette ord på hva andre tenker, jeg er en mann av få ord men har en veldig god magefølelse, er lastet til randen …:clap:

3 Likes

Da er jeg med. Jeg misforstod tydeligvis. Leste 30 kr i midten av okt og 45 i november… Da skal isåfall psykologien og trenden i papiret snu drastisk på veldig kort tid…(dog det er på tide🙂)