Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ikke sjekket rt, men motstand rundt 18.13-14. Bull om den bryter opp fra dette nivået

1 Like

RT 17.66…jau da

Folk lærer aldri. “Nye” Funcom er fremdeles et provinsielt lite selskap tror de skal bli Blizzard 2.

er vel ingen som sammenligner mot Blizzard med MCAP på 60 milliarder vel? XD

1 Like

Er dette ditt tekniske eller fundamentale bidrag?

I alle tilfelle er det ubrukelig.

Fortell oss gjerne hva du mener et spillselskap uten gjeld, 6 launches neste 24 mnd. og 25 MUSD på bok bør verdsettes til.

Imøteser et sylskarpt bidrag her: Funcom småprat 2018

9 Likes

@Christian
@Bullishproof
@Irathi

Har dere noen gode analyser ? :slightly_smiling_face:jeg er jo då fersk at jeg ser motstand ved forrige topp på 19,33(?)
Støtte ?

1 Like

Trend:


Kursen gikk til himmels på Conan Exiles forventninger og lansering. I etterkant vant negativiteten, og på Q2 rapporten var det en tautrekkingskonkurranse mellom bears and bulls som bears vant og den negative trenden fortsatte på lavt volum.

Kortsiktig:


Trading på lavt volum mellom ca 17,3 og ca 19,2. Pga fraværende volum brytes denne rangen lett av en enkelt handelsdag med bra volum. Jeg forventer egentlig at kursen holder seg mellom 16.9 og 19,4 fram mot Q3 rapport, og at første volumdag i forbindelse med MYZ preorder beta og Q3 rapport signaliserer videre retning. Volum er såpass lavt at det er ganske lett å flytte kursen opp eller ned innenfor denne rangen.

3 Likes

Ja, tror du har rett i at denne er rangebound inntill du får brudd på nivåene du nevner.

Norsk Bulls er ute med kjøpssignal på Funcom:

2 Likes

Jeg elsker den tradinglisten til Norske Bulls. Sist short sier de ble satt på 18,12, men signalet ble først bekreftet ved close. Neste open var på 17,70. Dette buysignalet kom etter close i går, så open i dag var på 18,46.

image
Korrigert for når det var mulig å følge Norske Bulls i Funcom, så skulle man ha:
shortet Funcom på 17,70 og så kjøpt Funcom på 18,46. Mao, først hadde du tapt 76 øre pr aksje, og i dag hadde du vært 1 kr i minus. Totalt 1,76 kr i minus, ikke rundt 0 som de skal ha det til. :stuck_out_tongue:

Fy faen den “trackrecorden” de bruker er bare svindel. De bruker jo snittet for dagen som utløste signalet, ikke open dagen etterpå. Mao, de backtrader. Alle kan tjene penger hvis de på slutten av dagen kan gå tilbake å kjøpe. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Jeg er mer imponert over Delphi fondene sin portefølje i Dine Penger for å si det sånn :slight_smile:

Hvordan gjør de det med buy/sell for å regne ut “hvor bra” de gjør det? :slight_smile:

Norske Bulls aner jeg ikke? Har bare sett at det er umulig for meg eller noen andre å kopiere det de gjør. Og derfor blir jeg jo skeptisk til hele greia. Jeg skulle jaggu hatt god gevinst i Funcom jeg også om jeg kunne sitte etter børsslutt og velge handler jeg tok og ikke tok i løpet av dagen. Det er jo en sport som har vært praktisert en del her på forumet også. Og andre steder. Men jeg deltar ikke i den. Jeg har postet alle handlene mine her i real-time. Gjør Norsk bulls det hvis du er medlem kanskje? Jeg har ikke betalt for den skam’en der.

2 Likes

Vi prata nok litt forbihverandre. Jeg lurte på hvordan Delphi-fondene gjorde det med porteføljen sin i Dine Penger siden du likte dem bedre. :slight_smile:

Vi er jo begge enige om at Norske Bulls backtrader som faen :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror det står hvordan de gjør det i oppsettet. Men det bladet kommer ut 1 gang i mnd. De bytter inn og ut aksjer eller sitter stille alt ettersom. Har holdt på i mange mange år. Så er vel sluttkurser den dagen de blir intervjuet sikkert. Som trolig er ca en uke før bladet kommer ut tipper jeg.

Det er i hvertfall ikke backtrading. For det er en mnd til de kan gjøre endringer. Så det gjør det jo litt mer imponerende uansett hvordan de beregner buy/sell.

1 Like

Fant denne:

Publisert: 04.04.2016 , Oppdatert: 05.04.2016

Er det i prinsippet mulig å følge aksjerådene i Dine Penger og oppnå samme avkastning som porteføljene får?

Det er et spennende spørsmål. DNB Markets og Delphi Fondene har helt siden 1987 gitt sine aksjeråd til Dine Pengers lesere. Og det har vært litt av en reise. Aksjeekspertene startet med 100.000 fiktive kroner og har anbefalt nye aksjer her i Dine Penger 11 ganger i året. Siden oppstarten har Delphis teoretisk porteføljeverdi vokst til 59,5 millioner kroner. DNB Markets, som har tatt lavere risiko, har en teoretisk porteføljeverdi på 12 millioner kroner. Er dette kun teori, eller kunne det fungert i praksis?

Gjennom årene har det vært flere forvaltere som har hatt ansvaret for de to porteføljene, men ekspertene som plukker aksjene nå, har vært med lenge. Stig Tønder i Delphi Fondene har vært med lengst. Han kom inn i oktober 2002. Altså for snart 14 år siden. Kristian Tunaal i DNB har vært med siden våren 2004. Vi i redaksjonen, og ikke minst mange av våre lesere, er veldig takknemlig for den lange og tro innsatsen.

Aksjerådene er populære. Vi har mange abonnenter på vår digitale tjeneste, Dine Penger+, som er abonnent ene og alene på grunn av aksjerådene. Det samme gjelder mange av abonnentene av papirutgaven. Blant de sistnevnte, er det mange som nå mottar rådene på e-post samme dag som de blir gitt. Dermed slipper de å ventet til magasinet kommer i posten. Og dersom vi er litt sent ute med publiseringen, eller e-posten med de nye rådene ikke kommer frem, får vi høre det. Aksjerådene er spennende og underholdende, men også ramme alvor for enkelte.

Gjennom årene er det mange som har prøvd å følge rådene slavisk. Men i likhet med alle andre aksjeråd kan det være krevende. Den største utfordringen er å få de samme kursene som blir brukt i utregningen av porteføljenes avkastning. Men aksjeekspertene har det ikke så lett de heller. Vi bruker nemlig sluttkursen fra samme dag som rådene ble gitt. Ekspertene vet dermed ikke hvilken kurs de får, når de kommer med sin anbefaling. Ofte blir rådene gitt på formiddagen, men det er sluttkursen fra ettermiddagen som teller.

Videre er det to ting det er greit å vite når man forsøker å følge aksjerådene. Det første er at kurtasje og skatt er holdt utenfor. Det koster penger å handle aksjer for privatpersoner. Du må betale kurtasje for hvert kjøp og salg av aksjer. Men det slipper rådgiverne her. Dette er vanlig i denne typen modellporteføljer, og det samme gjelder jo i beregningen av aksjeindeksene på børsen. Men har du en liten portefølje, kan kurtasjekostnadene utgjøre uforholdsmessig mye penger.

Nå og da gjør vi beregninger som viser avkastningen etter kurtasje og skatt. Disse blir da presentert i egne artikler.

Det andre er at vi rebaserer porteføljene hver gang. Det betyr at vi i teorien selger samtlige aksjer og plasserer pengene på nytt i tråd med slik porteføljen ser ut etter endringene. Vi realiserer dermed samtlige gevinster og tap hver gang det blir gitt nye råd.

Dette er en vanlig metode for denne typen modellporteføljer, men vi kan ikke anbefale leserne å gjøre det samme. En slik løsning ville utløse betydelige kurtasjekostnader. Dersom du ønsker å følge rådene slavisk, bør det holde å selge og kjøpe de aksjene det pekes på.

Når det er sagt, er vi stolte av aksjerådene i Dine Penger. Uansett hvordan man regner på det, har aksjemiljøene vist en imponerende evne til å plukke noen få aksjer som gir bedre avkastning enn børsens indeks.

1 Like

Her litt mer kortfattet

Så det er ikke mulig å kopiere det heller. Men bakdelen med kurtasje og gevinstrealisering hver gang kan til dels oppveies av at man kan velge inngangen selv.

Så de har motsatt opplegg, de gir rådene også rekker markedet å reagere før de får kursen. De trader mao i blinde. Da er det utrolig godt gjort å gjøre det så bra. :sunny:

Jeg har aldri hatt medlemskap i norsk bulls, men mener du får se confirmation levels i forkant om du betaler. Da burde det være en smal sak å sette en stop loss i tilfelle kursen dupper under nivåene de har definert.