Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Fordi innlegget var skrevet igår kveld da var USA ned 2%.
Ingen ting ville gledet meg mere en den bunnet ut på 16,8.
Men spurte om noen hadde en teknisk anslayse da det er interessant om den snur på de tekniske støtteområdene .

Hehe… Dra på litt nå. Hvorfor ikke si 12? :grinning:

Jeg tror vi skal mye opp. Som jeg sa kom til å skje, krise avblåst og selgerne ble lurt. Nå skal alle inn igjen.

Kombiner medienes infantile dekking av «halvdramatisk hendelse X» med algoritmenes komplette ødeleggelse av (samtlige) reelle markedsmekanismer og du har situasjonen i 2018.

2 Likes

Kan vi få opp noen streker og støtter for dagen? @Nocturne, @Christian - Strek-Gudene? :vulcan_salute:

Mange i media har nok egenintresse av å legge ut dramatiske nyheter

1 Like

Jeg skrev til @Christian at det var litt kritisk at den sluttet over 16.80 i går og jeg tror close var 4 øre over så følg med på dette støttenivået. Neste nivå under er rundt 15-noe, men det blir en range her hvor den fint kan gå sideslengs. Har ikke sett på RSI og slike ting, så mulig vi ikke går så mye lenger om den bryter under 16.80. Formasjonen i seg selv, på lengre sikt, er nokså bullish.

9 Likes

My man, tusen takk! Spanter øll på deg neste gang du er i Bergen :beers:

1 Like

ikke ta dette feil Nocture - er ingen fanatisk motstander av TA - og ikke ute etter “å ta” deg her. Men hva tenker du om bruken av TA på en aksje som er så illikvid/har så ustabil likviditet som Funcom? Oppleves for min del som at større aktører tegner kursen som de vil, nettopp for å trigge/unngå visse nivåer som er relevante fra et TA-perspektiv? Selv tenker jeg TA har mye for seg i instrumenter med veldig mange investorer involvert, på store og relativt stabile volumer, for å fange opp psykologiske mønstre. Tenker da på indekser, large cap, krypto etc. På småselskaper med lav/veldig varierende likviditet føles det som noe som vil være altfor lett å manipulere, og vil være misvisende like ofte som hjelpsomt? — igjen, ikke ment som TA-rage eller noe sånt, men interessert i å høre ditt perspektiv på rollen til likviditet/antall aktører da jeg vet du er en skikkelig TA-belieber;)

7 Likes

Det er et interessant spørsmål – og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Jo lavere volum / likviditet, jo mer feil vil eventuelle formasjoner / breakouts og liknende være. Analysen av Funcom for min del er tenkt langsiktig. Jeg har desverre ikke tilgang til chart på intradagsnivå, og jeg har ikke sett på oscillators, volum og liknende, som jeg ville gjort om jeg skulle gått inn her basert på TA.

Likevel er det jo et tankekors at kursen closet akkurat der den gjorde i går? Jeg skrev til Christian på DM at den burde close over 16.80 og den closet 4 øre over. Var det tilfeldig? Kanskje. Men jeg mener det blir litt som å diskutere religion. Noen tror på det og forholder seg kun til det mens andre – not so much.

Jeg tror det viktigste, uansett om man bruker TA eller ikke, er å ha en klar strategi for seg selv. Sette seg en plan om at jeg kjøper på nivå x, jeg selger på nivå y. Når man går inn, bør man ha en formening om hvorfor man kjøper akkurat her. Altfor mange ser jeg bare kjøper på må-få, uten mål og mening. Så lenge man har en klar strategi, enten den er fundert på TA eller FA, så tror jeg man kommer bedre ut av det enn de som baserer seg på tro, håp og kjærlighet :slight_smile:

11 Likes

Steiki det ble nedslakting når 16.7 ble nevnt i april :joy:

8 Likes

Veldig spennende om 16,8 holder nå da :slight_smile:

Nevnt i april-ja-men kan ikke erindre at det ble nevnt at det skulle bli 16.7 i oktober :wink:

Ga vel ikke noe spesifikt tidsperspektiv på det, slikt er vanskelig å forutsi…men var mer den ekstreme slakten jeg ville fram til, ikke kursmålet.

3 Likes




Kursmål 23

7 Likes

Eg går inn nå med det jeg har. Bunnen er nådd.

Kan umulig gå så høyt opp? Max atten kroner og femti øre! Er du helt tullerusk!

… må jo slakte dette kursmålet også for å ha være konsekvent… :wink:

2 Likes

Hva sier den sære skyen din om dagen? :cloud_with_lightning:

At du skulle solgt på noe over 19 kr og fortsatt sittet utenfor aksjen. Det er jo en laggy indikator, så aksjen må nødvendigvis ha gått noe opp fra bunnen før den evt indikerer kjøp. :slight_smile:


Faktisk, så er alle indikatorene for skyen negative nå. :stuck_out_tongue:

1 Like

image
Som ordtaket seier.

funcom4life

2 Likes