Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg har nå kjøpt her ettersom jeg ser den samme støtten på 16,8 som Bullish så i utgangspunktet. Jeg hadde aldri trodd vi skulle så lavt ned, så jeg har kjøpt tidligere, men nå er vi her, så da kjøper jeg her og. :slight_smile:

6 Likes

Banner i kirka igjen…
Slik jeg tolker chartet er 12kr mer og mer sannsynlig… bryter den ned fra 17 nå tror jeg det blir stygt.

ref 17kr spådom i mai :

12 skjer ikke, punktum - da er Funcom like mye verdt som de har på bok - satt på spissen.

Ikke mange som handler på TA herfra, tydeligvis - volumet er NULL.

3 Likes

En mer presis setning blir det egentlig hvis man bare kutter litt i endene:
2 skjer ikke, punktum - da er Funcom like mye verdt som de har på bok :smiley:

(I underkant av 2 kroner pr. aksje var kontantbeholdningen ved utgangen av Q2. Bør ha økt litt ved Q3 da, en 50-øring pr aksje kanskje?)

1 Like

Funcom har vært priset til ca cashbeholdningen sin, det var i januar 2009 når hele selskapet var priset til ca 165 millioner. Da hadde de akkurat skrevet ned Age of Conan og tatt et tap på noen hundre millioner. :stuck_out_tongue:

3 Likes

*sylspissen :wink:

Men må bare gjenta: interessant å se at ingen handler på TA her nede på 17-blank - null volum.

I en negativ trend vil det alltid letes etter støtter og targets på nedsiden. På ett eller annet tidspunkt må man begynne å bruke hodet også og vurdere om det kanskje har skjedd fundamentale endringer som gjør at selskapet ikke skal ned å prises på de nivåene igjen?

1 Like

Er det ikke bedre å flytte disse “diskusjonene” til Funcom Småprat?

12 Likes

Jo, men det fundamentale er andre sin jobb… Det vil vises i chartet og det er det jeg forholder meg til.

1 Like

Helt udramatisk denne nedgangen da folkens. Om den synker litt til så er det absolutt ingen grunn til panikk. Hvorfor gikk man inn i utgangspunktet? Jo fordi man vet at det er få aksjer der prosentene går så fort som i Funcom når ting snur. Den lave omsetningen der omtrent bare et fåtall personer selger aksjer frem og tilbake slik som har foregått nå er jo helt normalt i den perioden.

Alle vi vet at Funcom har snudd ting. Men 99% av befolkningen i Norge eller andre steder har fått dette med seg. Så Funcom oppfører seg som tidligere. Helt normalt at kursen faller etter spill-lansering og så 50-100% oppgang rett før neste :slight_smile:

Ser jo ikke galt ut å kjøpe nå nei…

5 Likes

Kan du si litt mer om chartet ditt? Hvordan beregnet du target? Elliot waves eller HS du ser?

Seff :slight_smile: Ser en HS i slutten av en lang trend(under MA 200dager).
Topp 21,5- Støtte 16,8 = 4,7kr dropp, 16,8-4,7=target 12,1kr
12kr har breakaway gap og godt støtte.

Hvor har du halslinjen egentlig? Jeg så på tegningen du hadde over, og der så det ut som du tegnet halsen mellom ytterpunktene av skuldrene, ikke innerpunktene som man skal? Den HS-formasjonen med “korrekt” halslinje er vi allerede i brudd på og er omtrent ved target uten at jeg har regnet på det. Har kun tatt det på øyemål. :slight_smile:

4 Likes

Slik jeg tolker det tolker du i følge @christian feil.

I guess du kan tolke det som en HS, men jeg heller mer mot at det er en descending wedge om du bare ser på utviklingen den siste tiden. Dette er i utgangspunktet en bullish formasjon, men har litt lav followthrough ifht. targets. Det som er mer bekymringsfullt i min bok er at 50 dagers snitt har begynt å vende nesen sørover og ikke er så langt fra 200 dagers. Skal nok en uke eller to til før de eventuelt krysser, men verdt å følge med på.

2 Likes

Eg e klar :chart_with_upwards_trend:

Liker godt at det har kommet utslag på google trends:

image

4 Likes

Må vel opp til 19-19,5 for å komme opp til skyen og over. Stemmer det @christian?

Stemmer! Er en god stund til X9 krysser opp gjennom X26 da, som er det mer interessante :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan du vise det kjapt? Lettere å se det ved xy diagrammet

Det morsomme er at jeg tenkte feil, bunnen satt 11.10.2018 tar jo bare 9 dager før den kun påvirker den mørkerøde grafen (X26), så da skal det ikke så mye til før X9 (rød graf) går høyere og vi får et kjøpssignal. Tenker at hvis kursen går over 18,46, så får vi kjøpssignalet.

3 Likes