Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi er altså i en situasjon der volumet ikke har vært lavere siden perioden før Jebsen reddet selskapet i 2016. Det er verdt å ha i bakhodet.

7 Likes

Close over 16 ville vært meget bra… :slight_smile:

2 Likes

Noen leste posten din - ref. blokken på 100k+

Dette er ikke annet enn psykisk krigføring på børs. TA på Funcom i disse tider er…vel, kanskje av begrenset nytte.

2 Likes

Hehe, skulle ønske jeg kunne tro på at det jeg skriver her inne har en såpass stor innvirkning på bevegelsene i kursen. Blir litt høna og egget - kom sperren pga. innlegget mitt, eller pga. TA? :thinking:

Mente ikke at den kom pga. ditt innlegg (det var en spøk) - mente at den illustrerer spillet som foregår i aksjen og som trolig begrenser TA-verdien som sådan.

Tips til dem som mener TA ikke fungerer på deres aksje, post gjerne her eller bare demp TA trådene: tekinvestor.no/t/er-teknisk-analyse-verdt-noenting/

4 Likes

Trodde det var innafor å bemerke at TA kan ha noe begrenset verdi gitt at volumet er på det laveste nivået siden 2016, og/eller at handelen for tiden er (mildt sagt) spesiell.

Det er ikke kritikk av TA på noe som helst vis.

1 Like

At det er lavt volum ER TA og påvirker gjerne kursen

5 Likes

Enig. Volum er noe av det viktigste i teknisk analyse, og gitt volumet vi ser er teknisk analyse litt begrenset til å spå kortsiktig utvikling. Vi ser det samme i mange aksjer.

En generell ting er jo at en aksje i nedtrend på lavt volum ofte fortsettere å være i nedtrend til volum kommer, så bare av den grunn kunne man jo vente til det faktisk kommer litt volum i aksjen.

1 Like

Volum er en faktor i TA, ja - derav kommentaren.

1 Like

Det kan jeg ikke svare på. Chartet vil (forhåpentligvis) fortelle meg når jeg skal ut. Liker ikke å spå ting for langt frem i tid. La oss se om vi etablerer oss over 16 igjen i dag. One day at a time :slight_smile:

2 Likes

Zoomet litt ut på weekly og prøver meg på en positiv analyse, ser bl.a at MA100 har holdt bra tidligere, samt at en slik weekly rejection candle lik den vi closet nå har gått bra etterpå før.
I tillegg er 15.6 et støttenivå, så anser dette som teknisk bunn nå.
Tegnet inn målet mitt som er ca 22,8 ved lansering. :thinking:

7 Likes

Du ser for deg en OHS formasjon etter target? :slight_smile:

1 Like

Så den ikke :joy: men hadde jo passet bra ja med neste motstand på ca 30. Litt langt frem nå ja :wink:

1 Like

Jeg ser denne fram til desember 2019 - juni 2020, target 47 - 57 ved brudd oppover, og 6 - 10 ved brudd nedover. Eller fra dagens nivå, tredobling eller halvering i løpet av 14 - 18 måneder.

Forutsetter en del fundamentale ting.

  1. MYZ blir en suksess (200k - 400k solgte første måned, ca samme i løpet av hele 2019.
  2. Årsrapport 2018 viser gode tall og at utgiftene ikke løper løpsk.
  3. RTS fra Petroglyph blir “ok” eller “bra” suksess (dvs, netto + for Funcom, men ikke nødvendigvis store penger.
  4. Spillet fra Rock Pocket Games kommer ut i 2019 (i henhold til guiding) og gir økonomisk gevinst.
  5. Breakout skjer i forbindelse med lansering av Funcoms neste egenutviklede prosjekt, og avhengig av salg på dette spillet blir selskapet repriset. Enten opp eller ned.

Jeg tror ikke 25 brytes for godt før den tid, men ved suksess så kan aksjen handles over i en periode (som vi så både i 2014 og 2017). Jeg har target + - 21 ved MYZ lansering, gitt at det ikke flopper.

Om det skjer på ubegrunnet hype før lansering, eller ved faktiske salgstall i etterkant, det vet jeg ikke. For min del så håper jeg at selskapet kan begynne å reagere på fundamentale nyheter snart, og ikke ta ut nesten all potensiell gevinst før lansering. Det er noe dritt å se at det smarte er å selge aksjene før en lansering man har tro på blir en suksess, kun fordi hypen har vært for sterk i forkant.

Nå skal jeg ikke dra med mer fundamental idioti inn i en teknisk tråd, så jeg slutter der :slight_smile:

12 Likes

Timeframe?

Fra 2013. Og med ukentlig trend og Heikin Ashi (som jeg foretrekker for å se på historisk trend).

3 Likes

dobbel bunn rsi, stigende bunner

image

Tenker vi skal opp mot 19 kr veldig snart

8 Likes

Fin trend for Cirmes til å ta med seg til Sverige nå når beta starter… :wink:

2 Likes

Tenker vi kan få en leg til ned før vi bryter opp. Håper i allefall på det så jeg kan fylle på litt mer.
Ser vi dagens handel så var det ganske klar rejection fra forrige støttenivå, hvor vi også møtte 20 dagers snitt. Tar vi ut denne følger 50 og 100 ovenfor. Kan bli tøft men jeg håper.

Nå er det i allefall noen tydeligere nivåer intradag, 16.50 på nedsiden og 17 blank på oppsiden.

4 Likes