Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ta for aksjen med det volumet den har, blir egentlig lite relevant.
Her er det tall og facts som teller, å eg har en følelse av at det er en del som angrer på at det ikke ble kjøpt på fredag, og kanskje noen som solgte, så angrer på det.

Volumet er den viktigste du kan se på i TAen over… Og enhver som ser på den bør bli betrygget… Hver gang kursen tipper ned så minker volumet. Altså flere og flere tror på oppgang. Javel, det ser definitivt ikke ut som noen vimpel… Men herregud det trenger det da heller ikke gjøre. Jeg tror vi reagerer hardt oppover i uka som kommer. Folk lukter nok lunta. Dette går jævlig bra.

1 Like

Dersom Funcom 10.08.2012 annonserte at spillet var en flopp…

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=310092

Hvordan skal denne grafen vise til noe annet / forbedring? - så vi får en litten topp rundt halloween? so fucking what?

Husk at toppen i grafen der er fremdeles en flopp… (jan 14)

Vi er langt unna den toppen…

2 Likes

Huff og Huff… Du må sammenligne Year over Year… Herrgud, skjerpings

September 2014 mot September 2015, Oktober 2014 mot Oktober 2015… November 2014 mot November 2015… osv osv… dette kan du. Til info… vi slo September 2014… Vi slo Oktober 2014… Vi er nå på god vei å slå November 2014… jeg tror vi gjør det lett før Halloween feiringen på 3 uker er over.

Skuffelsen er nå et faktum. Så på slutten fredag at SWB prøvde å lirke ut de 50k de kjøpte til 1.14 på 1.19, men ble sittende inne med dem. Følg med! I morgen blir det -50k akkurat på den kunden der. Flere vil nok følge på. Plutselig er det ingen for vil kjøpe på 1.10 heller. Personlig venter jeg nok til 0.7 tallet nå.

2 Likes

Vi får nå se på det. Skal nå først selge gjennom meg og andre som har en heeeeelt annen oppfatning enn deg? Er det ikke slik at dere må basere dere på fakta lengre? Er jo bare å forholde seg til data dere får det, så blir dette så mye lettere…

Slapp av da Gordie;

Peak last 30 days; 945

Lavere enn peak April-July 2015

og ca 1/3 av all time peak January 2014…

Last 30 days average; 395,5 ---- sånn helt normalt…
Blir spennende å se med halloween, men vi slår nok ikke noen rekorder akkurat.

Og husk 1,063 players average og 3.378 peak er fremdeles en “flopp”…

Du har jo sagt du skal ha en million aksjer helt siden vi stod i 0.7-0.8 og opp til 1.57 og ned igjen.

1 Like

Tror jeg kan lime inn et par eksempler på at du har sagt det ja. Nekter du for at du har sagt det hele veien?

Nei jeg tror jeg kanskje skal ha mer enn 1 million aksjer om FUNCOM snur skuta… Det er ikke det du påstår her… Du påstår jeg har kjøpt jele veien opp til 1.57… Det er vel rent oppspinn for å si det mildt… hehehe :stuck_out_tongue: Jeg har faktisk et snitt i øvre 0.80… Det er jo en lykkelig situasjon å være i mens TSW og The Park gutser i vei… dere hadde alt klart? The Park og TSW skulle floppe og så skulle dere inn igjen billig når dere hadde fått baiset en god stund… Dessverre, så må jeg opplyse deg om at ikke bare jeg er imponert over synergieffektene av The Park inn på TSW. TSW har jo vokst YoY…

Syntes det ser stygt ut teknisk.

OBS - DOMMEDAGSPROFETIER INCOMING§!

Dobbel topp og rounding topp osv.

Brudd i rsi trenden med stigende bunner, nå er det fallende topper (kort sikt).

Får vi FC aksjer for 10 øre stykket før Funcom forteller oss hvordan skuta skal reddes? (neste store prosjekt som skal bringe hype!)

MACD kort har truffet bra i det siste, gjør den det igjen?

Norskbulls har ca 400% avkastning de siste 6mnd på funcom, deres signal er SELG og stay in cash.

Tror ikke det er noen her inne som kan slå 400%, kan du?

3 Likes

Og da baserer du dette på oktober 2015 sammenlignet med oktober 2014 ?

*Vi har vel brutt godt ut av den vimpelen som det var snakk om nå. Mulig liten støtte på 0.97, men jeg ville ikke satt penger på det. Tror jeg sitter å hendene til vi er tilbake på 0,7 tallet jeg nå. I hvertfall må vi ha noen tegn på at dette skal holde hvis jeg skal gå inn før kursen er gått ned dit.

1 Like

Mulig Bullish Hammer som jeg ville fulgt med på dersom jeg handlet Funcom nå

Har ikke selv tenkt til å kjøpe noe her fordi jeg er usikker på hvordan de skal løse finansiering av nye spillprosjekter.

3 Likes

jeg mener jo da at vi brøt ut av vimpelen mye tidligere allerede 16.10 faktisk. og har senere etablert en slags dobbel topp med støtte omtrent der vi er nå. Dobbel topp stemmer bedre om du ser på den generelle toppen for første oppgang og den siste oppgangen og da ser bort fra den ene høye toppen på 1,57. Det var liksom en veldig sterk motstand på rundt 1.50 både i første toppen der og andre gang.

Jeg solgte 08.10

4 Likes

To potensielt positive utfall såfremt en av trendene opprettholdes. Beste scenario er brudd ned rød støtte mot lilla, dette gir oss et kursmål på 3,381.

4 Likes

Masse konvergerende linjer her (SMA 20,50,200), mon tro hva som skjer når de møtes!

“Don’t cross the streams” – Egon Spengler

1 Like

http://www.onlinetradingconcepts.com/TechnicalAnalysis/MASimple2.html

Vel historisk så er det SMA 50 som bør krysse SMA 200 for at det skal bli spennende. Og motsatt for å gi salg;

som du ser av grafen under var det kjøp rundt 01.01.14 og selg i november omtrent, siden den gang har det stemt at det egentlig kun har vært nedgang.

2 Likes

Ser ut som denne skal ned nå mot støtte rundt 0.75