Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Funcom - Teknisk Analyse

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f47c993cdb8>

Hva om du forlenger høyre bevegelsen så har du en svær, bred OHS.

stenge over

Vel, jeg anser en test av 25 som realistisk mål gitt at MYZ selger bra. Jeg har andre årsaker (nevnt her Funcom - Teknisk Analyse) til å tenke at aksjen fint kan gå over 25, men så faller den i så fall tilbake.

På sikt har jeg jo ett veldig høyt target for Funcom, men jeg ser på det som mest realistisk at det ligger 18 måneder fram i tid. Håper selvsagt at jeg tar feil.

Gappet fra i dag tidlig er lukket, det ser ut som bunnen av skyen er støtte. Mulig vi får en konsolidering inne i skyen, men jeg tror vi snart er over. Kjøpsignal er i hvert fall trigget.

Det var bare vært småhandler som har sendt oss ned i dag, ikke noe dump. Mao lite salgsvilje.

For meg ser dette ut som en klassisk trend reversal, rent teknisk og jeg synes det fundamentale tyder på det samme. EV/EBITDA er rimelig lav for et vekstselskap som Funcom.

Edit: Og i samme øyeblikk kom dumpen.

Er det bare investing som ikke er oppdatert?

Da var GAP lukket. Greit å få det overstått :grinning:

image

Det är nästan komiskt -slår aldrig fel! :wink:

Er vel ikke akuratt livedata på norske aksjer på den siden.

Ser at denne fortsatt er relevant:

Er det ikke litt spesielt at 9-dagers og 26-dagers har overlappet hverandre i flere dager nå? WTF liksom.

image

Nei, det er helt vanlig. Det slutter i morgen, da kommer 9-dagers over, ettersom bunnen på 14,95 da blir for ti dager siden. :sunglasses:

ehh… nei, jeg kan ikke telle, det skjer i morgen :sunglasses:

Er interessert i hvordan ditt chart ser ut etter dagen i dag for mitt er veldig bearish :slight_smile:

Du får det når skyen er blitt oppdatert til at 9-dagers grafen ikke inkluderer bunnen på 14,95. I morgen hvis jeg ikke har klart å telle feil to ganger?!? :smiley:

OK, så det du forteller meg er at skyen vil avgi kjøpssignal i morgen uavhengig av retning på aksjen?

Hvis jeg ikke har tellt feil. :see_no_evil:

Det skal sies at vi er inne i skyen og at sist kjøp/salgssignal fra skyen kostet de som tradet på det ca 10% :stuck_out_tongue:

For meg fremstår Funcom som klar for å avgi et ganske solid kjøpssignal, ved å både kunne bryte gjennom SMA200 og etablert nedtrend på en gang.

rsi, macd og stokastisk antyder et momemtumskifte, og har fremdeles ok spillerom.

Detractors måtte være at en hadde likt å se mer volum og interesse, det er jammen spinkel omsetning den både bunnet og reverserte.

Hvis den faller gjennom nå så ser det desverre stygt ut med en gang, da lukter det ny touch av 15 lang vei, om den da ikke slår til med en spekulativ OHS

Første target 21,3, stoploss 18

Er desverre for lite volum til at jeg ser noe større potensial akkurat nå. Men, det kan jo komme seg, spesielt om vi får 50 over 200 innen rimelig tid

image

Vi er i skyen nå, hvor aksjen ikke har noen klar trend. Det stemmer bra med at volumet er lavt osv. Skyen er fallende framover, mot 4. desember, så det kan godt være vi er på vei ned før den tid. Det blir da lettere for aksjen å bryte gjennom toppen av skyen, for på 19,32 som toppen er på nå, så er det flere sammenfallende motstander. :stuck_out_tongue:

Interessant. Det er viktig å se begge sider av saken når man innvesterer. Det fundamentale er jo uten tvil positivt i FUN, jeg synes derfor det er rart det tekniske viser bear-tendenser i mitt chart.

Det jeg ser er:

- Ascending wedge
- Dødskryss (50 gjennom 200)
- Dobbeltopp i RSI
- Bull spike uten followthrough (i går)
- Stochastics har såvidt krysset bear

Nå kan det fundamentale selvfølgelig trumfe det tekniske, jeg hadde planer om et tilbakekjøp på pullback, men er usikker nå og kommer til å avvente og se utviklingen an. Bryter vi 19.30 – 20 kr til oppsiden og etablerer et støttenivå her vil jeg anse signalene som falske og at faren er avblåst.

Bryter vi ut av wedgen til nedsiden bør den i første omgang ta i mot på 50-dagers snitt :slight_smile: