Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Er det bare investing som ikke er oppdatert?

Da var GAP lukket. Greit å få det overstått :grinning:

image

3 Likes

Det är nästan komiskt -slår aldrig fel! :wink:

1 Like

Er vel ikke akuratt livedata på norske aksjer på den siden.

Ser at denne fortsatt er relevant:

5 Likes

Er det ikke litt spesielt at 9-dagers og 26-dagers har overlappet hverandre i flere dager nå? WTF liksom.

image

Nei, det er helt vanlig. Det slutter i morgen, da kommer 9-dagers over, ettersom bunnen på 14,95 da blir for ti dager siden. :sunglasses:

4 Likes

ehh… nei, jeg kan ikke telle, det skjer i morgen :sunglasses:

1 Like

Er interessert i hvordan ditt chart ser ut etter dagen i dag for mitt er veldig bearish :slight_smile:

Du får det når skyen er blitt oppdatert til at 9-dagers grafen ikke inkluderer bunnen på 14,95. I morgen hvis jeg ikke har klart å telle feil to ganger?!? :smiley:

2 Likes

OK, så det du forteller meg er at skyen vil avgi kjøpssignal i morgen uavhengig av retning på aksjen?

1 Like

Hvis jeg ikke har tellt feil. :see_no_evil:

Det skal sies at vi er inne i skyen og at sist kjøp/salgssignal fra skyen kostet de som tradet på det ca 10% :stuck_out_tongue:

2 Likes

For meg fremstår Funcom som klar for å avgi et ganske solid kjøpssignal, ved å både kunne bryte gjennom SMA200 og etablert nedtrend på en gang.

rsi, macd og stokastisk antyder et momemtumskifte, og har fremdeles ok spillerom.

Detractors måtte være at en hadde likt å se mer volum og interesse, det er jammen spinkel omsetning den både bunnet og reverserte.

Hvis den faller gjennom nå så ser det desverre stygt ut med en gang, da lukter det ny touch av 15 lang vei, om den da ikke slår til med en spekulativ OHS

Første target 21,3, stoploss 18

Er desverre for lite volum til at jeg ser noe større potensial akkurat nå. Men, det kan jo komme seg, spesielt om vi får 50 over 200 innen rimelig tid

image

4 Likes

Vi er i skyen nå, hvor aksjen ikke har noen klar trend. Det stemmer bra med at volumet er lavt osv. Skyen er fallende framover, mot 4. desember, så det kan godt være vi er på vei ned før den tid. Det blir da lettere for aksjen å bryte gjennom toppen av skyen, for på 19,32 som toppen er på nå, så er det flere sammenfallende motstander. :stuck_out_tongue:

Interessant. Det er viktig å se begge sider av saken når man innvesterer. Det fundamentale er jo uten tvil positivt i FUN, jeg synes derfor det er rart det tekniske viser bear-tendenser i mitt chart.

Det jeg ser er:

- Ascending wedge
- Dødskryss (50 gjennom 200)
- Dobbeltopp i RSI
- Bull spike uten followthrough (i går)
- Stochastics har såvidt krysset bear

Nå kan det fundamentale selvfølgelig trumfe det tekniske, jeg hadde planer om et tilbakekjøp på pullback, men er usikker nå og kommer til å avvente og se utviklingen an. Bryter vi 19.30 – 20 kr til oppsiden og etablerer et støttenivå her vil jeg anse signalene som falske og at faren er avblåst.

Bryter vi ut av wedgen til nedsiden bør den i første omgang ta i mot på 50-dagers snitt :slight_smile:

1 Like

Ja dødskrysset kommenterte jeg ikke over her. Det hender seg ganske ofte at 50 bare dipper såvidt under, og at det ikke utløses noe særlig volum av det.

Hvis nå derimot 50 skulle svinge ned igjen, så er det grisestygt,

1 Like

Enig. Dette krysset skjedde jo også for en stund siden (når den duppet såvidt under 15 igjen) og krysset har mer for seg når kursen ligger mellom de glidende snittene når den krysser. Det er også en ganske treg “indikator” så ikke noe som vil gi umiddelbar effekt så lenge vi handler over snittene.

1 Like

Det viktigste tekniske signalet jeg trenger er når jeg ser en massiv dump 30-40 øre ned på sekundet, da vet du det er “kurspleie” på gang og fare for flere prosenter er stor. Uten news eller nye investorer så blir det som regel dritt. Det er snart tomt for folk som gidder å ta lengre posisjoner her. Min tålmodighet er tynnslitt.

Da er det ikke rart kaksen fra Bergen må på investorfrieri for å få noen nye idioter å kjøpe aksjene sine… :see_no_evil:

1 Like

På kort sikt får man tro litt hva man vil. Det samme gjelder på lang sikt.

Det man kanskje bør spørre seg er om man mener Funcom er på riktig vei, og om det er mer sannsynlig at kursen skal bryte opp eller ned fram mot sommer 2020.

Breakout kan skje både opp og ned avhengig av resultater. Jeg er optimist i at jeg tror det skjer oppover, og pessimist fordi jeg ikke tror det skjer på en god stund. Men selvsagt er risikoen høy, det håper jeg alle forstår. Oppsiden er også ganske stor da, det er vel derfor vi er investert i Funcom og biotek :slight_smile:

På kort sikt er det bare å forsøke å gjette kursutvikling basert på håp og forventninger og resultater i forbindelse med lansering av spill. Går det bra, skal kursen opp, går det dårlig, så skal kursen ned. Holdes tidsplaner skal kursen opp, blir det forsinkelser skal kursen ned. Så logisk blir det nok.

14 Likes

Når Vi nærmer oss fremover vil avstanden mellom hvert spill bli kortere så vi vil nok ikke ha de forferdelig dype dalene som i 2016. Får vel se litt positivt i all kurs jukkingen.

2 Likes